Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4b5 1.9tdi 1999r - Samochod ma mniej mocy

27 Wrz 2016 08:12 630 6
  • Poziom 8  
    Witam , jade dzisiaj do pracy , wyprzedzam inny samochod , nagle jakby lekkie szarpniecie i nagle samochod mial problem by go wyprzedzic , udalo sie ale pryspieszenie zajelo mu wiecej czasu niz normalnie . Auto jezdzi normalnie ale zazwyczaj przy wchodzeniu na 2.5-3k obrotow bylo juz czuc jak lekko wgniata w fotel , teraz tego nie ma . Samochod 2 msc temu przechodzil ogolny serwis , oleje , filtry , rozrzad ...
    Pamietam jak kupowalem ten samochod to ziomek mi mowil ze pasowaloby wyczyscic łopatki od turbo bo przy dlugich trasach turbina miala problem, ale nigdy nie mialem dlugich tras , dopiero w niedziele jechalem 200km i wrqcajac 200km musialem holowac auto brata, bo silnik zwalil.... co moze byc przyczyna ? Ja jestem zielony w temacie , sam tego na pewno nie naprawie , kwestia tego by mechanik za wiele nie na wymyslal .i jeszcze pytanie , czy moge tak narazie jezdzic bo caly dzien w pracy jestem , dopiero w sobote moge podjechac do mechanika
  • Poziom 27  
    A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość.
    Temat z innego forum:
    Coraz wiecej pojawia sie tematów typu
    Auto nie idzie
    Brak mocy
    Turbina sie wylancza itd itd

    Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy.

    Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami, lub koszt sprawdzenia/wymiany bedzie znikomy.

    I. Kroki podstawowe
    1. Filtr powietrza - sprawdzamy stan. Jezeli jest brudny wymieniamy na nowy (polecam knecht lub mann, popularny filtron jest kiepskiej jakosci)

    2. Nieszczelnosc przewodów wysokocisnieniowych.
    Sprawdzamy przedewszystkim ich stan (czy nie sa sparciale) oraz wszelkie polaczenia z zaworkami. Jezeli mamy jakiekolwiek watpliwosci wymieniamy calosc - koszt w ASO 30pln/1m. Dla silnika 1.9 calkowita dlugosc przewodow to lekko ponad 3m

    3. Nieszczelnosc dolotu
    Sprawdzamy dokladnie calosc dolotu. Jezeli gdziekolwiek na rurze czy objemce widzimy slad oleju swiadczy to jednoznacznie o nieszczelnosci
    Wymieniamy uszkodzony element (koszt 100-300pln ASO) lub dokrecamy objemki

    4. Sterowanie turbo - zawór N75
    N75 mozemy sprawdzic omomierzem (jak sprawdze podam wartosci normowe)
    Zawor odpowiada za utrzymywanie zadanego cisnienia wytwarzanego przez turbo. Jego niesprawnosc moze powodowac za duzy overboost (chwilowe przeladowanie), co w konsekwencji prowadzi do notlaufa (niedoladowanie, auto "nie idzie") lub wejscia w tryb awaryjny (turbo przestaje dmuchac)

    5. LMM - przeplywomierz
    Przeplywomierz jest elementem pomiarowym i ma za zadanie przekazac ten pomiar do ECU, gdzie w zaleznosci od obrotów i wskazania z LMM dobierane sa odpowiednie dawki paliwa (zle wskazania (za male)=brak paliwa=brak mocy
    Przyczyna niewlasciwych wskazan LMM moze byc nie tylko jego uszkodzenie/zabrudzenie, ale rowniez nieszczelny dolot
    diagnoza - patrz pkt II

    6. Zapieczone kierownice turbo
    Kierownice w turbo odpowiadaja za zwiekszanie / zminiejszanie obrotów turbiny tym samym za zwiekszanie / zmniejszanie cisnienia doladowania.
    Sa to metalowe "zapadki" ktore zamykajac sie powoduja ze calosc spalin napedza turbo, lub otwierajac sie - czesc spalin przechodzi obok i nie napedza turbiny.
    Najczestsza przyczyna ich zapieczenia (przyrdzewienia) jest zbyt delikatna jazda - PJS. Kierownice nie pracuja w swoim pelnym zakresie.
    Zeby je rozruszac musimy wyjac turbo, potraktowac je odrdzewiaczem i za pomoca sztangi rozruszac. Czasami pomaga przytrzymanie auta na VAG 011BS
    Pelne czyszczenie to koszt conajmniej 300pln
    diagnoza patrz pkt II

    7. WG - nieszczelnosc West GATE.
    Zdarza sie i tak (w TDI jeszcze nie spotkalem sie z tym problemem, w 1.8T jest to dosc czeste) ze mimo iz wszystkie powyzsze elementy sa sprawne, caly czas wystepuja problemy ze sterowaniem turbo. Moze to byc wina uszkodzonej membrany w WG. Jedyna mozliwoscia sprawdzenia jej szczelnosci jest wykonanie proby cisnieniowej




    II. Diagnoza VAG
    Zeby miec pewnosc czy auto wlasciwie przyspiesza i wszystko jest sprawne, lub miec pewnosc co jest uszkodone nalezy wykonac 1. Odczyt bledow 2. Logi statyczne, 3. Logi dynamiczne

    1. Odczytujemy bledy z silnika

    2. Logi statyczne (BS).
    W tej konkretnej sytuacji interesuje nas blok 003 - EGR i 011 - Ruch sztangi turbiny (zamykanie sie i otwieranie kierownic) a cisnienie statyczne

    3. Logi dynamiczne

    003 - wstazania przeplywomierza
    008 - dawki paliwa
    011 - cisnienie doladowania
    007 - temperatura silnika (stan termostatu)
  • Poziom 8  
    Moze to smieszne ale nie wiem co to przeplywomiez i gdzie jest. Ja kupilem auto , zalewam , czynnosci eksploatacyjne , a jak cos sie dzieje to mechanik
  • Poziom 34  
    Odepnij przepływomierz, jak wygląda poszukaj w google. Jak po odpięciu dalej muł to oddaj do mechanika skoro nie masz zielonego pojęcia.

    Z twojego opisu wychodzi że złapał notlauf, pewnie turbo do czyszczenia lub coś nie tak ze sterowaniem.
  • Poziom 12  
    poruszaj cięgnem od turba, jeśli się w miarę łatwo daje to przepływka mówi paa
  • Poziom 8  
    Moge tak jezdzic do soboty czy nie powinienem ?

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    Wraacałem z pracy, po uruchomieniu samochód miał małe problemy zeby ruszyc bo nie miał mocy, po starcie było juz lepiej. Przejechalem przez miasto 2km było juz dobrze, a wracając do domu stwierdziłem że jest juz dobrze jak wczesniej bo znowu mnie "wgniata w fotel" jak wczesniej. Aczkolwiek mimo to coś trzeba naprawiać by ten problem nie pojawiał się w przyszłosci, np jutro rano. tylko co ? samochod do mechanika dopiero w piątek / sobote oddam
  • Poziom 40  
    Skoro
    colargol123 napisał:
    nie wiem co to przeplywomiez i gdzie jest.

    to lepiej poczekaj za mechanikiem bo notlauf tym bardziej nic Ci nie powie.
    Możesz tak jeździć.