Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ricoh MP c2800 - konfiguracja sieci lub konfiguracja serwera plikow

Ultimion 27 Wrz 2016 10:28 2169 15
  • #1 27 Wrz 2016 10:28
    Ultimion
    Poziom 9  

    Witam.
    Od kilku miesięcy posiadam taką drukarkę i chciałbym aby pliki skanowane były zapisywane na serwerze plików. teraz nie wiem jak rozumieć "serwer plików" czy to jest na wbudowanym dysku w drukarce, czy musze mieć zewnętrzny serwer plików ?

    Mam zewnętrzny dysk sieciowy Seagate i mógłbym na niego nagrywać pliki, ale za chiny drukarka nie chce na niego wysłać żadnych plików :-(

    Na dysku zewnętrznym zdefiniowałem katalog do którego mam przypisanego użytkownika "Ricoh" na drukarce w książce adresowej wprowadzam dane do logowanie SMB wpisując jako użytkownik "Ricoh" i oczywiście hasło. Niestety na ekranie mam Polaczenie z PC się nie powiodło, a dokumenty skanowane na liście zadań mają status "Nadawanie" , później "Czekanie" a na końcu "Błąd"

    po walce kilka dni, nie wiem jak to skonfigurować więc proszę o pomoc w prawidłowej konfiguracji.

    pozdrawiam

    0 15
  • #2 27 Wrz 2016 11:53
    Sztandar18
    Poziom 26  

    A masz tam opcję FTP? Mógłbyś postawić jakiś serwer FTP po prostu.

    0
  • #3 27 Wrz 2016 12:32
    Janusz.P
    Specjalista - kserokopiarki

    jeżeli chcesz aby był zapis na serwerze plików w kopiarce to nic prostszego
    Przyciśnij drugi przycisk po lewej stronie od góry i skanuj oryginał i skanowany plik zostanie zapisany na dysku maszyny. Potem możesz to podejrzeć z komputera lub z pulpitu maszyny lub wydrukować. Oczywiście należy ostawić w narzędziach użytkownika aby te pliki były niekasowane bo domyślnie chyba jest ustawione że po kilku dniach są wykasowane

    0
  • #4 27 Wrz 2016 18:13
    Ultimion
    Poziom 9  

    ogólnie jest tam, ze jakiś czas temu do książki adresowej dodałem użytkowników i wysyłałem na zewn. serwer plików do odpowiednich katalogów. ale pewnego dnia wszystko przestało działać, podczas wysyłania plików na serwer następuje nadawanie, czekanie i błąd i nic nie mogę wysłać :-( nie wiem co się stało :-(
    serwer plików to zewnętrzny dysk seagate.
    co dziwne, drukarka normalnie drukuje wszystkie zadania z komputerów podpiętych do sieci. Problem jest tylko z wysyłaniem scanow do dysku sieciowego. dziwi mnie to , ponieważ wszystkie komputery w sieci mają dostęp do tego dysku sieciowego, choć ostatnio czasami strasznie długo "mieli" zanim znajdzie dysk sieciowy w sieci.

    0
  • #5 28 Wrz 2016 21:36
    Ricoh_220

    Poziom 35  

    Pomyliłeś pojęcia serwer plików dla kopiarki to jej wewnętrzny dysk twardy.
    Tam przechowujemy często kopiowane lub drukowane dokumenty.
    Jeżeli chcesz skanować do ftp (zewnętrzny serwer plików)to musisz skonfigurować w książce adresowej nadawcę oraz odbiorcę czyli adres serwera ftp login hasło i ścieżkę dostępu.
    Inna opcja to skan po SMB (tak zwana samba) i tu też musisz podać login i hasło dostępu.
    Czasem trzeba wgrać w maszynę nowy firmware.
    Podaj wersje softu kopiarki może pomożemy.
    Jak to pobrać ?
    Już piszę narzędzia użytkownika następnie ustawienia drukarki i tam strona konfiguracyjna potem prześlij skan druku.

    0
  • #6 29 Wrz 2016 07:14
    Ultimion
    Poziom 9  

    Cytat:
    Inna opcja to skan po SMB (tak zwana samba) i tu też musisz podać login i hasło dostępu.


    tak to u mnie działało i z dnia na dzień przestało :-(

    w załączniku skan strony konfiguracyjnej.

    0
  • #7 29 Wrz 2016 07:52
    Ricoh_220

    Poziom 35  

    Firmware masz najnowszy szukaj w ustawieniach.
    Inne co mnie zastanawia to to że komputery jak piszesz długo odszukują ten dysk w sieci.

    0
  • #8 29 Wrz 2016 10:47
    Ultimion
    Poziom 9  

    jak w tej drukarce zrobić reset ustawień aby wrócić do ustawień defaultowych i skasować wszelkie ustawienia wprowadzone ?

    a i jeszcze jedno pytanie, mam w drukarce 2 porty USB jak podłączę pendrive do drukarki (chciałem skanować i nagrywać bezpośrednio na pendrive) to jakikolwiek włożę pendrive to mam informacje ze urządzenie USB nie jest kompatybilne, wiec o co chodzi z tym USB ?

    Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]:

    Ogólnie to się dziwne rzeczy dzieją ....
    drukarka widzi sieć
    wchodzi do WORKGROUP, następnie widać komputery w sieci ... i jak wybieram SERWER lub SERWER-HDD to mam monit na ekranie "Połączenie. Proszę czekać"
    a następnie wyskakuje informacja "Nie można znaleźć określonej ścieżki. Proszę sprawdzić ustawienia."

    jeszcze znalazłem takie cos w rejestrze systemowym.

    Cytat:

    #[smb client(221)]16/09/29 11:19:35 SMBC: failed to disconnect (04102:0x2100004) ERR:
    #[smb client(221)]16/09/29 11:19:35 SMBC: failed to get shared list (15203:0x2100002) ERR:
    #[smb client(221)]16/09/29 11:21:45 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[smb client(221)]16/09/29 11:22:23 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[smb client(221)]16/09/29 11:22:47 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[smb client(221)]16/09/29 11:23:11 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[smb client(221)]16/09/29 11:23:51 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[smb client(308)]16/09/29 11:24:35 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[ncsd(110)]16/09/29 11:24:59 Current Interface Speed : link down(half-duplex) INFO:
    #[ncsd(110)]16/09/29 11:25:01 Current Interface Speed : 100Mbps(full-duplex) INFO:
    #[mdnsd(206)]16/09/29 11:25:01 A network link was changed. INFO:
    #[mdnsd(206)]16/09/29 11:25:04 This Local Hostname is "Ricoh-MPC2800" INFO:
    #[mdnsd(206)]16/09/29 11:25:05 This Computer name is "RICOH Aficio MP C2800 [00AE42]" INFO:
    #[smb client(221)]16/09/29 11:31:33 SMBC: failed to disconnect (04102:0x2100004) ERR:
    #[smb client(221)]16/09/29 11:31:33 SMBC: failed to get shared list (15203:0x2100002) ERR:
    #[smb client(492)]16/09/29 12:12:00 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[smb client(221)]16/09/29 12:12:16 SMBC: failed to disconnect (04102:0x2100004) ERR:
    #[smb client(221)]16/09/29 12:12:16 SMBC: failed to get shared list (15203:0x2100002) ERR:
    #[smb client(461)]16/09/29 12:18:18 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[smb client(450)]16/09/29 12:23:38 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[smb client(472)]16/09/29 12:28:58 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[smb client(468)]16/09/29 12:29:18 SMBC: failed to connect (03201:0x2100002) ERR:
    #[ncsd(110)]16/09/29 12:30:14 shutdown signal received. network service rebooting... INFO:




    #[inetd(200)]16/09/29 12:30:15 select error! : errno=[9] WARNING:
    #[lpd(336)]16/09/29 12:30:15 exiting INFO:
    #[nbtd(201)]16/09/29 12:30:15 NetBIOS name(RICOH) delete from name cache. (Ethernet) INFO:
    #[nbtd(201)]16/09/29 12:30:15 NetBIOS name(RICOH-MPC2800) delete from name cache. (Ethernet) INFO:
    #[nbtd(201)]16/09/29 12:30:15 NetBIOS name(WORKGROUP) delete from name cache. (Ethernet) INFO:
    #[nbtd(201)]16/09/29 12:30:15 nbtd exit. INFO:
    #[inetd(200)]16/09/29 12:30:16 waiting for kill... INFO:
    #[mdnsd(206)]16/09/29 12:30:17 Terminated. INFO:
    #[httpd(197)]16/09/29 12:30:22 shutdown. INFO:
    #[ncsd(110)]16/09/29 12:30:27 *** Reboot prepared! *** INFO:
    #[iked(563)]16/09/29 12:30:27 started. INFO:
    #[iked(563)]16/09/29 12:30:27 terminated. INFO:
    #[ncsd(110)]16/09/29 12:30:27 Loopback started with IP: 127.0.0.1. INFO:
    #[ncsd(110)]16/09/29 12:30:27 Ethernet started with IP: 192.168.35.160. INFO:
    #[httpd(432)]16/09/29 12:30:27 start. INFO:
    #[inetd(629)]16/09/29 12:30:28 inetd start. INFO:
    #[nbtd(434)]16/09/29 12:30:28 nbtd start. INFO:
    #[ddnsc(436)]16/09/29 12:30:29 ddnsc start INFO:
    #[sshd(759)]16/09/29 12:30:29 sshd start. INFO:
    #[mdnsd(440)]16/09/29 12:30:29 Started. INFO:
    #[sshd(759)]16/09/29 12:30:29 sshd stop : no hostkeys available ERR:
    #[sshd(759)]16/09/29 12:30:29 sshd end INFO:
    #[diprintd(633)]16/09/29 12:30:29 started. INFO:
    #[lpd(442)]16/09/29 12:30:29 restarted INFO:
    #[rhppd(444)]16/09/29 12:30:29 rhppd start. INFO:
    #[ncsd(110)]16/09/29 12:30:29 *** Reboot completed! *** INFO:
    #[nbtd(434)]16/09/29 12:30:30 Name registration success. Broadcast name=RICOH (Ethernet) INFO:
    #[smbserver(443)]16/09/29 12:30:30 smbd start. (NetBIOS) INFO:
    #[smbserver(443)]16/09/29 12:30:30 Start smbd direct print mode (NetBIOS) INFO:
    #[nbtd(434)]16/09/29 12:30:32 Name registration success. Broadcast name=RICOH-MPC2800 (Ethernet) INFO:
    #[nbtd(434)]16/09/29 12:30:32 Name registration success. Broadcast name=WORKGROUP (Ethernet) INFO:
    #[snmpd(195)]16/09/29 12:30:35 Snmp over IPv4 is ready. INFO:

    0
  • #9 13 Paź 2016 14:27
    Ultimion
    Poziom 9  

    wracam do tematu... bo nadal nie mogę podłączyć się po SMB z niczym.

    Jest jakiś sposób resetu tej drukarki (z przywróceniem parametrów defaultowych)??

    0
  • #11 13 Paź 2016 15:58
    Ultimion
    Poziom 9  

    Cytat:
    Co do pendrive czy aktywowałeś opcję skanu w kodach
    nie za bardzo rozumiem? co mam aktywować i gdzie ? jedyne co znalazłem to uaktywnienie portu USB i jest aktywne.
    Jak wkładam pendrive to mi monituje ze do USB zostało podłączone niekompatybilne urządzenie. probowalem wszelkie peny i roznie je formatowalem (FAT, FAT16, FAT32, NTSC) i zawsze ten sam monit.

    0
  • #12 14 Paź 2016 08:07
    Sztandar18
    Poziom 26  

    A próbowałeś formatować pendrive z poziomu Ricoha? Jeśli oczywiście jest taka opcja dostępna.

    0
  • #13 14 Paź 2016 10:33
    Ultimion
    Poziom 9  

    chyba nie ma takiej opcji.

    0
  • #14 15 Lis 2016 09:14
    Ultimion
    Poziom 9  

    Problem nadal istnieje .... chodziło i zdechło (z dnia na dzień nie wiadomo dlaczego).

    Ale sprawdziłem coś i to mnie zaskoczyło, otóż:
    W sieci mam kilka komputerów z WIN10 i Serwer z Win7 Pro i Dysk sieciowy Seagate BlackAmor STBP200. Pliki ze skanera byly przesyłane na dysk sieciowy Seagate.

    Na dysku Seagate jest stworzona Partycja Ricoh i użytkownik Ricoh, który ma pełny dostęp do katalogów na tej partycji ( w zależności od użytkownika, każdy użytkownik ma swój katalog.

    wszystko działało.... teraz za Chiny nie mogę się dostać na dysk Seagate i w związku z tym nie mogę wysyłać zeskanowanych plików.

    Gdy wchodzę z poziomu menu i chce przeglądać sieć to pokazuje mi "Workgroup", następnie komputery w sieci (gdzie widać "Seagate-HDD") ale gdy kliknę na Seagate długo myśli i wyświetla się napis " Połączenie... proszę czekać" i po chwili pokazuje monit "Nie można znaleźć określonej ścieżki. Proszę sprawdzić ustawienia".

    Ale coś mnie tknęło i na swoim komputerze zrobiłem sobie katalog, który udostępniłem w sieci i z poziomu drukarki zarejestrowałem sobie nowego użytkownika "test" wskazując ścieżkę zapisu właśnie na mojego kompa i co mnie zdziwiło wszystko działa, to samo zrobiłem na drugim komputerze, aby upewnić się, ze to też zadziała na drugim komputerze.

    Teraz okazuje się, że skaner wysyła poprawnie na każdy komputer z Win10 ale nie chce wysłać na dysk sieciowy Seagate.

    Nie wiem co może być powodem takiej sytuacji.

    Jakieś pomysły lub sugestie, co może być powodem braku możliwości wejscia na dysk sieciowy Seagate ?? (Dodam, ze wszystkie komputery w sieci widzą i mają dostęp do tego dysku bez żadnych problemów.

    podaje log systemowy w którym widać kod błędu.

    Code:

    #[ncsd(110)]16/11/15 09:09:32 *** Reboot completed! ***  INFO:
    #[nbtd(557)]16/11/15 09:09:32 Name registration success. Broadcast name=RICOH (Ethernet)  INFO:
    #[smbserver(596)]16/11/15 09:09:32 smbd start. (NetBIOS)  INFO:
    #[smbserver(596)]16/11/15 09:09:32 Start smbd direct print mode (NetBIOS)  INFO:
    #[nbtd(557)]16/11/15 09:09:33 Name registration success. Broadcast name=RICOH-MPC2800 (Ethernet)  INFO:
    #[nbtd(557)]16/11/15 09:09:34 Name registration success. Broadcast name=WORKGROUP (Ethernet)  INFO:
    #[snmpd(195)]16/11/15 09:09:37 Snmp over IPv4 is ready.  INFO:
    #[wsprnd(527)]16/11/15 09:09:39 WSD (Printer) started.  INFO:
    #[wsdevd(590)]16/11/15 09:09:39 WSD (Device) started.  INFO:
    #[wsscnd(720)]16/11/15 09:09:42 WSD (Scanner) started.  INFO:
    #[mdnsd(722)]16/11/15 09:10:33 This Local Hostname is "Ricoh-MPC2800"  INFO:
    #[mdnsd(722)]16/11/15 09:10:34 This Computer name is "RICOH Aficio MP C2800 [00AE42]"  INFO:
    #[smb client(607)]16/11/15 09:19:44 SMBC: failed to disconnect (04102:0x2100004)  ERR:
    #[smb client(607)]16/11/15 09:19:44 SMBC: failed to get shared list (15203:0x2100002)  ERR:
    #[smb client(607)]16/11/15 10:15:23 SMBC: failed to disconnect (04102:0x2100004)  ERR:
    #[smb client(607)]16/11/15 10:15:23 SMBC: failed to get shared list (15203:0x2100002)  ERR:
    #[smb client(607)]16/11/15 10:21:21 SMBC: failed to disconnect (04102:0x2100004)  ERR:
    #[smb client(607)]16/11/15 10:21:21 SMBC: failed to get shared list (15203:0x2100002)  ERR:
    #[smb client(607)]16/11/15 10:21:47 SMBC: failed to disconnect (04102:0x2100004)  ERR:
    #[smb client(607)]16/11/15 10:21:47 SMBC: failed to get shared list (15203:0x2100002)  ERR:
    #[smb client(869)]16/11/15 10:21:57 SMBC: failed to get shared list (15202:0x2100002)  ERR:
    #[smb client(869)]16/11/15 10:22:18 SMBC: failed to disconnect (04102:0x2100004)  ERR:
    #[smb client(869)]16/11/15 10:22:18 SMBC: failed to get shared list (15203:0x2100002)  ERR:

    0
  • #15 16 Lis 2016 19:52
    tomek1986022
    Poziom 21  

    Pytanie zasadnicze czy z komputera możesz wejść na katalog na który próbujesz zeskanować (czyli dysk sieciowy seagate i dany katalog)
    zrób zrzut ekranu z ustawień sknera ricoh'a.

    0
  • #16 17 Lis 2016 10:40
    Ultimion
    Poziom 9  

    z każdego komputera mogę wejść do katalogów docelowych w których powinny się znajdować zeskanowane dokumenty.
    Wczoraj zrobiłem publiczny dostęp do tej partycji i drukarka wysyła zeskanowane dokumenty i działa wszystko ok, lecz będę musiał tak czy inaczej założyć hasło i wtedy pewnie wystąpi problem z autoryzacją bo wychodzi na to ze to jest w tym problem.

    0