Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 306 1.6 16v cewka zap³onowa

lyszczyna 27 Sep 2016 13:07 4278 22
  • #1
    lyszczyna
    Level 9  
    Witam mam problem odno¶nie nazewnictwa danego elementu instalacji p³yn±cej do kostki cewki chodzi mi dokladnie o ten czarny element Peugeot 306 1.6 16v cewka zap³onowa

    Dodano po 1 [minuty]:

    Peugeot 306 1.6 16v cewka zap³onowa
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    lyszczyna
    Level 9  
    Tak 1.6 16v

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jak to naprawiæ i gdzie tego szukac mo¿na to kupic bo jestem w Niemczech i nie wiem co mam dalej robic

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sorry 1.8 chyba nie wiem juz sam bo jak kupi³em to kole¶ mowil ze jest po wymianie dopiero silnika
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    Bez tego te¿ bêdzie dzia³aæ. Tylko zak³ócenia bêd± w instalacji. A na zdjêciu masz nawet napisane jak wó³ na pokrywie Xantia 1.8i 16V

    2,2 uF takiej pojemno¶ci jest kondensator.
  • #5
    lyszczyna
    Level 9  
    Tyle ze problem jest w tym ze nie idzie auta odpaliæ
  • #6
    pepe150
    Level 36  
    Przez kondensator jest masa podawana do cewki.
  • #7
    lyszczyna
    Level 9  
    Jest jaki¶ prosty sposób na to bo jest w Niemczech uziemiony
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    lyszczyna
    Level 9  
    Zacza nie palic od momentu kiedy naruszylem kondensator

    Dodano po 56 [minuty]:

    Kondensator siê rozkruszyl i oddzielil od powierzchni ktora przytwierdzamy do silnika ¶ruba

    Dodano po 2 [minuty]:

    Peugeot 306 1.6 16v cewka zap³onowa
  • #10
    g107r
    Level 41  
    Zobacz czy masz w ogóle iskrê - bo w ten sposób opisuj±c problem , to zaraz po kupnie mo¿esz nawet nie mieæ paliwa w baku - 5L wlane przez sprzedawcê w³a¶nie siê skoñczy³o...
    We wtyczce do której idzie ten kabelek od kondensatora nic nie zwiera ?

    lyszczyna wrote:
    Kondensator siê rozkruszyl i oddzielil od powierzchni ktora przytwierdzamy do silnika ¶ruba
    Przyda³oby Ci siê wiedzieæ czy masz bezpiecznik od zasilania cewki. Masz kolego choæby najprostsz± kontrolkê z ¿arówk± ?
  • #11
    lyszczyna
    Level 9  
    Przejechalem tym autem trasê 700km i tydzieñ je¼dzi³em po Niemczech najpierw szarpal na niskich obrotach potem chcia³em zobaczyæ czy swiece s± ok i naruszylem ten kondensator i podczas próby odpalania juz mialem problem nic innego nie ruszalem tylko kondensator

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Mam miernik neonowke takie podstawy mam
  • #12
    g107r
    Level 41  
    To zobacz czy masz we wtyczce plus na kabelku od kondensatora.
    Kondensator to takie dwie p³ytki z plusem i mas± rozdzielone izolatorem - mocno upraszczaj±c sprawê. Jak siê rozlecia³, to mo¿e zwar³y siê te p³ytki i nie masz teraz zasilania, bo poszed³ w za¶wiaty bezpiecznik cewek ??
  • #13
    lyszczyna
    Level 9  
    Ok idê sprawdzic

    Dodano po 8 [minuty]:

    Nie ma Peugeot 306 1.6 16v cewka zap³onowa

    Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]:

    Który to jest bezpiecznik?
  • #14
    g107r
    Level 41  
    We wtyczce mia³e¶ sprawdziæ. Tam gdzie idzie kabelek z kondensatora.
    Wypnij wtyczkê cewek, w³±cz zap³on i pomacaj próbówk± czy masz 12V na tych b³yszcz±cych blaszkach wewn±trz wtyczki.
    lyszczyna wrote:
    Który to jest bezpiecznik?
    Ja nie wiem, tym bardziej ¿e byæ mo¿e trudno bêdzie odgadn±æ na jakiej wi±zce teraz jedziesz po wymianie silnika.
    Bezpiecznika od cewki mo¿esz nie mieæ, mo¿e byæ np jeden g³ówny od silnika, a w takim wypadku nie wiedz±c którego szukaæ, sprawdzamy po kolei wszystkie bezpieczniki.
    I pamiêtaj sk±d wyjmujesz bezpiecznik, ja ju¿ zarobi³em stówê za prawid³owe jego w³o¿enie, znalaz³ siê nie w tym samym miejscu sk±d zosta³ wyjêty. I powiem Ci ¿e to by³ w³a¶nie chyba tylko jeden bezpiecznik, po którym znalaz³a siê i iskra i paliwo, i chyba nawet kontrolki za¶wieci³y ??

    Wiêcej sam chyba nie zrobisz, odstaw furê tam sk±d j± wzi±³e¶, bêd± najlepiej wiedzieæ co, gdzie i jak.
    Szarpanie mo¿e wskazywaæ na czujniki po³o¿enia rozrz±du, chocia¿ jak cewki to zamienniki, to te¿ ich zgon mo¿e zaczynaæ od szarpania - z tym ¿e jak ca³kiem przesta³ paliæ po ruszaniu przy wtyczce cewki, to tam siê skup - co jest nie tak z t± wtyczk±.
  • #15
    lyszczyna
    Level 9  
    Bezpieczniki ok. Na nieprzykrêconym kondesatorze do silnika auto odpala po chodzi 5sekund slachac zgrzyt i ga¶nie drugiej próby odpalenia nie ma szans nie odpala po jakim¶ czasie mo¿na znów na sekundê odpaliæ. Sprawdzalem pr±d w wtyczce ma ona 4 piny na pierwszych 2 jest napiêcie okolo 3,4v na pozosta³ych nie ma nic.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    lyszczyna
    Level 9  
    Gdzie znajdê te piny
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    g107r
    Level 41  
    A s³yszysz pompê paliwa ? Ten przeka¼nik wraz z cewkami i j± za³±cza.
  • #20
    lyszczyna
    Level 9  
    Pompa dzia³a po przekrêceniu kluczyka i po chwili sie wy³±cza tak jak powinna
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    g107r
    Level 41  
    Znalaz³e¶ przeka¼nik, ma jakie¶ oznaczenia ?
    Sprawd¼ mimo to zasilanie z tego przeka¼nika. Tam s± dwa przeka¼niki, ale z jednego wychodzi kupa przewodów do ró¿nych odbiorników, tak¿e jeden z nich móg³ siê popsuæ zaraz przy, lub w przeka¼niku. Zreszt± nie wiem, co silnik to inny przeka¼nik ?
    Mia³e¶ 1,6 teraz masz 1,8, z którego schematu skorzystaæ ?
    Najgorzej bêdzie jak przek³adkê robi³y papraki, i zamiast lutowaæ zrobili na skrêtki.

    Wk³uj siê ig³± w przewody przed wtyczk± cewki i zobacz czy przewód te¿ nie ma napiêcia.
    georgesgr, mo¿e podaæ tam plus na krótko by wróciæ do domu ?
  • Helpful post
    #23
    User removed account
    User removed account