Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podtrzymanie przekaznika po zaniku sterowania

28 Wrz 2016 10:52 552 7
  • Poziom 9  
    Witam. Poszukuję schemat podtrzymania przekaźnika po zaniku sterowania. Wykorzystany ma być do odcięcia zapłonu w aucie, jako zabezpieczenie antykradzieżowe. Chodzi o to, że po przekręceniu stacyjki na poz. 1, trzeba nacisnąć ukryty przycisk, który załączy przekaźnik. Po wyłączeniu zapłonu, przekaźnik byłby jeszcze załączony na jakieś 30 sekund. W razie np. jak by auto zgasło, żeby można było je szybko uruchomić.
    Za wszelkie schematy dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 36  
    Nie masz prawa zrobić czegoś takiego,
    nie bierz się za coś o czym nie masz pojęcia.
    We wszystkich alarmach bez wyjątków stosowany jest przekaźnik
    tzw normalnie zamknięty, przy braku zasilania jego styki są zwarte,
    dopiero podanie napięcia na cewkę powoduje rozwarcie styków.
  • Poziom 9  
    Niby dlaczego nie mam prawa zrobic czegos takiego?
    nie szukam tu na forum porady czy mam takie prawo czy nie, tylko konkretnego schematu.
    Przekaźniki bedzie zalozony na przewodzie od sterowania elektromagnesem rozrusznika.
  • Poziom 9  
    No, ja rozumiem. Po prostu nie sprecyzowałem co ma ten przekaźnik załączyć. Nie będzie odcinał zapłonu tylko tak jak napisałem sterowanie elektromagnesu rozrusznika, wiec nawet w razie jego awarii auto nie zgaśnie.
  • Poziom 36  
    winko86 napisał:
    .
    Niby dlaczego nie mam prawa zrobic czegos takiego?
    nie szukam tu na forum porady czy mam takie prawo czy nie, tylko konkretnego schematu.
    Przekaźniki bedzie zalozony na przewodzie od sterowania elektromagnesem rozrusznika.


    taaak rozrusznika :cunning:
    a potem jeszcze sprzeda takie auto nic nie wspomniawszy o swoich "patentach"

    winko86 napisał:
    Witam. Poszukuję schemat podtrzymania przekaźnika po zaniku sterowania. Wykorzystany ma być do odcięcia zapłonu w aucie, jako zabezpieczenie antykradzieżowe. Chodzi o to, że po przekręceniu stacyjki na poz. 1, trzeba nacisnąć ukryty przycisk, który załączy przekaźnik. Po wyłączeniu zapłonu, przekaźnik byłby jeszcze załączony na jakieś 30 sekund. W razie np. jak by auto zgasło, żeby można było je szybko uruchomić.
    Za wszelkie schematy dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    Miałem taki układ kiedyś w autku z dieslem, odcinał zasilanie elektrozaworu pompy wtryskowej. Działał w ten sposób: auto odpalało normalnie, jeżeli nie wcisnęło się ukrytego przycisku, gasło po ok. 15-20 sekundach. Próba odpalenia nie udawała się, dopiero po wyłączeniu stacyjki i odczekaniu chwili można było auto odpalić ale sytuacja się powtarzała do czasu właściwego postępowania czyli wduszenia przycisku(ukrytego) zaraz po odpaleniu silnika. Układ mam gdzieś skopiowany ale nie pamiętam podłączeń, chyba, że znajdę. Układ był stosunkowo mało skomplikowany. Kilka rezystorów parę kondensatorów i 3 może 4tranzystory element wykonawczy sterujący to oczywiście przekaźnik.