Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ciężko kręcić kierownicą zafira B 1.9 cdti

xysiek68 28 Sep 2016 15:57 5304 10
  • #1
    xysiek68
    Level 10  
    Cześć , wiem że ten problem był już gdzieś maglowane , ale każde objawy są inne .
    Przy mojej zośce B rok 2006 z silnikiem 1,9 cdti mam taki obiaw : wiadomo na wyłączonym silniku kółka nie ukręcisz , jak ją odpale (pompa nie wyje) coś tam troszke tego wspomagania jest , ale kierownicą na postoju kręci się jak w żuku , gdzieś słyszałem że takie pompy regulują sobie moc - chodzi o to ze na postoju pompa działa wydajniej , a podczas jazdy np. 100 k/h takie wspomaganie działa słabiej , tak coś mi się obiło (wyczytane na innym forum) no i u mnie jest podobnie.
    Jak kółka się kręcą to w miare się się jedzie , ale przy parkowaniu masakra . Jeśli ktoś miał podobny problem i dał sobie z nim radę , jakieś wskazówki gdzie wsadzić paluchy będę bardzo wdzięczny.
  • #2
    Pedros050
    Level 43  
    A kiedy wymieniałeś łożyska na McPhersonach?
  • #3
    xysiek68
    Level 10  
    W zeszłym tygodniu wymieniłem McPhersony , myślałem właśnie ze tu leży przyczyna , jednak po wymianie problem ze wspomaganiem dalej istnieje .
  • #4
    Pedros050
    Level 43  
    Pompa elektryczna musisz podjechać do zaufanego diagnosty podłączył pod OP-COM-a i zrobić odczyt błędów z magistrali CAN.
  • #5
    JaKotlinka
    Level 14  
    a może śwożnie w wahaczu są zatarte
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Podnieś auto z 2 stron i rękami za oponę skręc koła i wszystko będzie jasne.
  • #7
    drdrug
    Level 18  
    Tak jak kolega andrzej pisze, podnies obustronnie auto i spróbuj recznie skrecać kołami, jezeli bedą się krećić bez problemu to sprawdź czy masz plyn hydrauliczny w pompie Lokalizacja:(trzeba odkrecic prawe nadkole od zderzaka i tam ukarzę Ci się pompa albo drugie miejsce z tylu za silnikiem od strony pasazera. Jezeli plyn będzie to diagnostyka komputerowa jak wywali jakiś bląd to pozostaje Ci szukać pompy elektrohydraulicznej . W ciągu 3 tygodni zmieniliśmy takich 5 w oplach astrach II i zafirach . Są dwa rodzaje jeden rodzaj jest z glądką obudową drugi rodzaj ma obudowe żeberkowaną. Przyczyną braku wspomagania były spalone układy wraz z mofsetami jak i uszkodzonia mechanicznie, wtedy kolor plynu ma szarawą barwe .
  • #8
    arczes90
    Level 10  
    No i jak , ogarnęłes temat , mam podobnie, ciężko kręcić przy wolnych prędkościach i parkowaniu
  • #10
    skorpion201
    Level 8  
    arczes90 wrote:
    No i jak , ogarnęłes temat , mam podobnie, ciężko kręcić przy wolnych prędkościach i parkowaniu

    Naprawiłeś tą usterkę ? też tak mam....
  • #11
    sebo3t
    Level 11  
    Sprawdź czy nie ma wycieków z maglownicy i sprawdź poziom płynu, tam jest wspomaganie hydrauliczne z pompą elektryczną i zbiorniczkiem od razu przy maglu a najlepiej spuść stary płyn i zalej nowym i po sprawdzaj połączenia elektryczne czy nie są zaśniedziałe powinno pomóc 😀😃