Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada - nagłe skoki marginesu

Kamil_1792 28 Wrz 2016 20:19 810 15
  • #1 28 Wrz 2016 20:19
    Kamil_1792
    Poziom 11  

    Witam,

    od kilku miesięcy borykam się z tą pieprzoną neostradą z racji braku innych alternatyw, ogółem internet byłby w porządku, mógłbym utrzymywać prędkość rzędu 5Mb/s jednakże na linii występują jakieś dziwne wahania sygnału szumu, które skutecznie umożliwiają ich słynnemu DLM-owi na obcinanie mi synchronizacji.



    W ciągu dnia czasem w cale, a czasem kilka razy modem potrafi zgłupieć i trzymając stabilne 5000kbps na 7-8 dB SNR nagle tenże margines spada do wartości minusowych jak na załączonym obrazku i internet się rozłącza.


    Neostrada - nagłe skoki marginesu



    Instalacja w domu jest zrobiona solidnie, wszystko skrętkami i nie mam już bladego pojęcia w czym może być problem.
    Zdarza się to na każdym z 5 modemów, które posiadam więc problem sprzętowy wykluczam.

    Czy to może być wina jakiegoś urządzenia w domu czy to wina ich durnej infrastruktury tylko z racji konieczności utrzymania pozorów "super firmy" zganiają winę na sprzęt konsumenta?

    0 15
  • #2 28 Wrz 2016 21:14
    marqqv
    Poziom 31  

    Kolego, opisz instalację, ile gniazdek, jak przebiega instalacja, jaki to kabel, czy pod tynkiem, czy przybity, jak biegnie, czy jest przejście pod progiem, kabel jest w całości, czy są złączki, jak daleko od centrali.

    0
  • #3 28 Wrz 2016 22:51
    Kamil_1792
    Poziom 11  

    Ogółem opis instalacji jest bez znaczenia ponieważ problem występuje również na bezpośrednim podłączeniu na długości 1metra.

    gniazdko - filtr - 6m YTKSY do telefonu (pokój na dole "ziemianka", puszczony przy scianie luzem ) + 9m YTKSY do FUNBOXA + W8960N (puszczony po scianie do sufitu a potem delikatnie pod karniszem do rogu, przewiercona dziura do pokoju na gorze i prosto do funboxa)

    tłumienie wynosi 45dB na download (około 3,2km)



    Technicy twierdzą, że problemem jest to iż transformator znajduje się za blisko mojego domu i napięcie jest za duże (praktycznie transformator znajduje się nad ich skrzynką łączeniową)

    0
  • #4 28 Wrz 2016 22:59
    marqqv
    Poziom 31  

    Od centrali 3.2 km wiec tłumienie za duże (chyba że to tak fatalny stan lini ) jaki SNR ?

    Kamil_1792 napisał:
    problem występuje również na bezpośrednim podłączeniu na długości 1metra.
    tzn. może coś bliżej opisać ?
    Czy próbowałeś podłączyć prosto do przyłącza czyli do puszki na zewnątrz budynku ?

    0
  • #5 28 Wrz 2016 23:28
    Kamil_1792
    Poziom 11  

    to jest wieś, nie ma puszek na zewnątrz budynku

    jakieś 40-50m ode mnie jest skrzynka łączeniowa tp i od niej jest puszczony pod ziemią kabel prosto do mojego domu (wywiercona dziura w scianie) i jest zarobione gniazdko


    poprzez bezpośrednie połączenie mam na myśli podłączenia w miejscu gniazdka najkrótszymi dostępnymi kablami



    tłumienie tp link w8951nd pokazywał mi 43.5 dla modulacji g.dmt oraz 50 dla adsl2+


    Funbox niestety odrealnia parametry SNR, ostatnie mi znane to za dnia przy małym obciążeniu dla synchro około 6500-7000 snr wynosił 6

    0
  • #6 28 Wrz 2016 23:48
    marqqv
    Poziom 31  

    Kamil_1792 napisał:
    jest puszczony pod ziemią kabel prosto do mojego domu

    Kiedy to było robione ? Pewnie bez ochrony kabla ( rury) sam kabel w ziemi ?kabel zwykły YTKSY 2X2X0,9 ? To przypuszczenia opisz co widzisz w gniazdku ?

    0
  • #7 29 Wrz 2016 08:33
    marqqv
    Poziom 31  

    Kamil_1792 napisał:
    zabezpieczona rurą
    Wymienili ale i na dobra spraw

    Czyli wymienili kawałek a nie całość ? SNR bafdzo niski . Według twojego opisu wychodzi że to problem po stronie linii więc nic nie zrobisz sam .Pozostaje zgłoszenie do orange . Jak przyjedzie ekipa to zobacz jakie oni mają parametry linii . Dla porównania z twoimi pomiarami .

    0
  • #8 29 Wrz 2016 10:09
    Kamil_1792
    Poziom 11  

    Nie wiem czy do końca znasz się na temacie, SNR zależy od ustawionej prędkości na centrali więc pisanie, że jest niski to trochę nonsens.


    Target margin dla RATE ADAPTIVE to 6dB i dlatego napisałem, że tyle da się na tym marginie złapać.



    Technicy byli u mnie już pierdyliard razy

    0
  • #9 29 Wrz 2016 10:28
    marqqv
    Poziom 31  

    Kamil_1792 napisał:
    SNR zależy od ustawionej prędkości

    Im prędkość jest wyższa tak spada snr wiec to twoje 5M dużo mówi o jakości lini a tłumienność na 3km to również za wysoki wynik Jeżeli masz neo 10M to tylko na tylu się zapina ( 5M) przy tej linii na takich parametrach .

    0
  • #10 29 Wrz 2016 17:24
    Kamil_1792
    Poziom 11  

    Ja znam tę zależność, w południe kiedy niema ruchu sieciowego ani zakłóceń router zapina się nawet na tyle (target margin 6db)


    Prędkość synchronizacji DSL w górę
    1176 Kb/s
    2.6
    Prędkość synchronizacji DSL w dół
    7523 Kb/s



    Nie jestem Ci w stanie powiedzieć dokładnie jaka jest długość do centrali ponieważ linia nie biegnie idealnie prosto do centrali, może jest to 3,5-4km, problemem są losowe spadki marginesu poniżej 0dB.

    Na forum orange znalazłem osobę z podobnym problemem

    http://www.orange.pl/fid,4002278347,id,2207800026,title,SNR-margin-skacze,forumthread.html


    Jednakże rozwiązania brak

    0
  • #11 29 Wrz 2016 19:13
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Kamil_1792 napisał:
    Technicy byli u mnie już pierdyliard razy

    Tylko widać, po Twoim zgłoszeniu nie zrobili nic więcej "na linii".

    Składać reklamację na piśmie i żądać odpowiedzi - tam wskazać czego żądasz, jakie chcesz odszkodowanie za to, obniżenie abonamentu lub zagrozić im zerwaniem umowy z ich winy - wszystko na piśmie, bo może to być potrzebne w kontakcie z PRK (Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów).
    A dzwonienie tam więcej razy sobie odpuść - to nic nie daje i nie działa.

    0
  • #12 29 Wrz 2016 19:24
    Kamil_1792
    Poziom 11  

    Tak więc uważacie, że problem z mojej strony można wykluczyć? Bo oni winią to, że w pobliżu znajduje się transformator i ponoć przez możliwe (ale nie sprawdzone) zawyżone napięcie w gniazdku mogą być takie problemy.


    Tylko, że to nie jest problem stały a natury nagłej raz na jakiś czas. Przez 4 miesięcy od ich wcześniejszej wizyty nie miałem takich problemów a teraz nagle znowu się zaczęły.



    I jak im udowodnić to, że to wina linii a nie mojego hardware'u? Jeśli oni przyjeżdżają, robią pomiary w danym momencie i wychodzi im wszystko w porządku, a kilka godzin później zonk i spadek SNR z 7-8 do -2 i rozłączenie ...

    0
  • #13 29 Wrz 2016 19:32
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Kamil_1792 napisał:
    ponoć przez możliwe (ale nie sprawdzone) zawyżone napięcie w gniazdku mogą być takie problemy.

    Co oni za bzdury gadają - przecież modem ma zasilacz, więc co ma z tym wspólnego zasilanie zawyżone z transformatora - zasilacz ma zakres (zazwyczaj 110V-240V) - ale prądu stałego do zasilenia modemu zawsze daje 12 V/9V itd. - zawsze tyle samo na WYJŚCIU z zasilacza i niezależnie od napięcia wchodzącego.
    Kamil_1792 napisał:
    Przez 4 miesięcy od ich wcześniejszej wizyty nie miałem takich problemów a teraz nagle znowu się zaczęły.

    Robi się teraz bardziej mokro i wilgotno - a temperatura i wilgotność powietrza ma znaczenie.
    Kamil_1792 napisał:
    I jak im udowodnić to, że to wina linii a nie mojego hardware'u? Jeśli oni przyjeżdżają, robią pomiary w danym momencie i wychodzi im wszystko w porządku, a kilka godzin później zonk i spadek SNR z 7-8 do -2 i rozłączenie ...

    Zadaniem klienta NIE jest KOMUKOLWIEK coś udowodnić - mają przywrócić prawidłowe działanie i parametry usługi.

    0
  • #14 29 Wrz 2016 20:12
    Kamil_1792
    Poziom 11  

    Niestety dla tej cholernej usługi wszystko powyżej 1mbit to prawidłowe parametry, teraz już w ciągu godziny 2 razy mnie rozłączyło

    Prędkość synchronizacji DSL w dół 5934 Kb/s

    spadek do minusowego SNR na kilkadziesiąt sekund i powrót do SNR 6-7, lub czasem całkowite zerwanie synchronizacji

    aktualnie 20:02 snr spadło do - 1, -2 i trzymało się t ak do 20:08 aż w końcu zerwało synchro i 20:09 złapało nowe synchro na 4142 Kb/s a dopiero 20:11 połączenie PPP


    na razie przez 10 dni mam to durna stabilizacje łącza ale to i tak jest złe zachowanie, rozłączenie i ponowne łączenie jest normalne a nie spadki SNR



    czy zna ktoś program który zanotowuje wahania SNR tak jak tutaj?
    Neostrada - nagłe skoki marginesu

    0
  • #15 30 Wrz 2016 23:10
    marqqv
    Poziom 31  

    Kamil_1792 napisał:
    ale to i tak jest złe zachowanie, rozlaczenie i ponowne laczenie jest normalne a nie spadki SNR

    Wahania stabilności łącza powodują utratę synchronizacji modemu a nie na odwrót . Więc im linia gorsza (słabsze parametry )tym częściej modem traci synchronizację . U Ciebie po prostu jest linia do naprawy !

    0
  • #16 08 Lis 2016 19:42
    ufnalufi
    Poziom 10  

    Ten program kolego nazywa się RouterStats. Korzystam z niego i działa bardzo dobrze.
    Co do tematu, to skoki marginu rzędu 1 db, to podobno norma, no ale nie aż tyle. Wieczorami mam niższy margin, ale to też normalne, bo o tej porze większość ludzi "siedzi na necie" i obłożenie linii większe.
    Ja ostatnio też miałem taki problem, że DLM uciął i nie oddał, ale po wizycie technika oddał, na chwilę, ale oddał. Technik zresetował port na centrali za pomocą telefonu komórkowego i to pomogło, ale na kilka dni.
    I kolejna wizyta tego samego technika. No to teraz zobaczymy do puszki na zewnątrz domu. Mówię mu, że tam wszystko polutowane, dana termokurczka i dodatkowo to izolacją okręcone. No ale jak Pan chcesz, to zobacz.
    I tu najlepsze.
    Okazało się, że mimo termokurczek i izolacji luty pośniedziały. Technik zrobił połączenie na złączkach żelowych 3M UY2 i problem zniknął, DLM oddał, co zabrał. Dodatkowo uszczelniłem silikonem puszkę. Neostrada - nagłe skoki marginesu14895525_1...5963_o.jpg Download (351.38 kB)
    Bywa, że raz na tydzień-dwa spadnie margin do wartości minusowych, jak u Ciebie, DLM ścina z 12448 na 95xx, ale potem się podnosi i oddaje po resecie routera.
    Rozpracowałem trochę działanie tej bestii i okazuje się, że DLM oddaje prędkość, gdy margin wynosi 9 db lub więcej. Wysttarczy zresetować router.

    0
  Szukaj w 5mln produktów