Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes C126 5.0 V8 - Remont kapitalny silnika M117.965

Don de Leon 28 Sep 2016 21:47 6411 10
  • #1
    Don de Leon
    Level 24  
    Witam

    Przeprowadzam remont kapitalny silnika M117. Blok alu, cylindry pokryte nicasilem roztoczone i zastąpione tulejami żeliwnymi (duże progi na zewnętrznych ścianach cylindrów, nie możność dostania pewnej używki, brak możliwości kupna nowego bloku). Moje pierwsze pytanie tyczy się oleju jaki zastosować - syntetyk 5W30 czy np. syntetyk ale 10W30? Niby oba są dopuszczalne dla tego motoru, dodam, że problemem były wytarte krzywki wałków rozrządu i powierzchnie dźwigienek.
  • #2
    DJ_Opornik
    Level 21  
    Dlaczego 5W30? Ja bym zastosował dobrej klasy 5W40. Uzasadniam dlaczego:

    5W anie 10 ponieważ silnik po remoncie jest szczelny i suchy więc nie ma sensu katować go gęstym olejem na zimno. 5W będzie dobrym wyborem, zwłaszcza jeśli luzy wału korbowego są ufabrycznione (szlif, panewki).

    40 ponieważ olej o lepkości SAE 30 w stanie gorącym to już woda, nadaje się tylko do silników mocno spasowanych z mikronowymi luzami. Lepkość SAE 40 spowoduje lepsze utrzymanie warstwy olejowej i przysłuży się pozytywnie dla wysłużonych krzywek zaworowych.
  • #3
    Don de Leon
    Level 24  
    Zostanie puszczony na 5W40.
    DJ_Opornik wrote:
    przysłuży się pozytywnie dla wysłużonych krzywek zaworowych

    Cały napęd zaworów nowy, oryginalny. Silnik został poddany remontowi kapitalnemu/głównemu, nie naprawie typu "wymienimy mu panewki i pierścienie".
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A może tak łaskawie któryś z was zacznie od sprawdzenia co przewidział producent? Ten silnik średnio trawi zalewanie niewłaściwymi olejami, szczególnie szybko obrywają dźwigienki zaworowe.
  • #5
    Don de Leon
    Level 24  
    Producent przewidział od 5W30 w skrajnych minusowych temperaturach do 15W40 w ciepłym klimacie.
    Posiadam oryginalnego manuala do tego silnika i czytać umiem, jednakże może któryś z kolegów ma własne doświadczenia z tym silnikiem.
  • Helpful post
    #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Klimat podobno mamy umiarkowany, więc ja bym zalał 10w, tyle że dobrej jakości.
  • #8
    Don de Leon
    Level 24  
    Tak dla przykładu luz tłok cylinder (zmierzony) 0,03mm, więc nie wiem czy 5W nie będzie tu lepsze. Ewentualnie MoS2 jako dodatek w okresie docierania.
  • #9
    Don de Leon
    Level 24  
    Czy jest ktoś na forum, kto składał takie silniki? Interesuje mnie pasowanie wałka rozrządu (nowego) w podporach (nowych). Otóż na jednej głowicy cały komplet jest nowy, śruby też, momenty książka a wałek obraca się równo lecz wprawienie go w ruch ręką jest trudniejsze (czuć opór).
  • #10
    Don de Leon
    Level 24  
    Silnik uruchomiony, na razie tylko w celu zaciągnięcia oleju, na 5W30 z MS2O.
  • #11
    Don de Leon
    Level 24  
    Motor pracuje, jeszcze bez finalnej regulacji zaworów, z odpiętym wydechem - obłędnie.

    Dodano po 1 [minuty]:



    Dodano po 3 [minuty]:

    Mercedes C126 5.0 V8 - Remont kapitalny silnika M117.965Mercedes C126 5.0 V8 - Remont kapitalny silnika M117.965Mercedes C126 5.0 V8 - Remont kapitalny silnika M117.965