Witam
Przeprowadzam remont kapitalny silnika M117. Blok alu, cylindry pokryte nicasilem roztoczone i zastąpione tulejami żeliwnymi (duże progi na zewnętrznych ścianach cylindrów, nie możność dostania pewnej używki, brak możliwości kupna nowego bloku). Moje pierwsze pytanie tyczy się oleju jaki zastosować - syntetyk 5W30 czy np. syntetyk ale 10W30? Niby oba są dopuszczalne dla tego motoru, dodam, że problemem były wytarte krzywki wałków rozrządu i powierzchnie dźwigienek.
Przeprowadzam remont kapitalny silnika M117. Blok alu, cylindry pokryte nicasilem roztoczone i zastąpione tulejami żeliwnymi (duże progi na zewnętrznych ścianach cylindrów, nie możność dostania pewnej używki, brak możliwości kupna nowego bloku). Moje pierwsze pytanie tyczy się oleju jaki zastosować - syntetyk 5W30 czy np. syntetyk ale 10W30? Niby oba są dopuszczalne dla tego motoru, dodam, że problemem były wytarte krzywki wałków rozrządu i powierzchnie dźwigienek.