Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4MPI 2002 - Wywala płyn po wymianie reduktora i płukaniu.

29 Wrz 2016 00:03 1848 8
  • Poziom 12  
    Witam, zakładałem do Fabii Lovato RG92, zmieniałem węże od wody plus gazowy,
    poprawiłem umiejscowienie reduktora i oddzielnie zamontowałem filtr. Wyczyściłem też zbiorniczek płynu wyrównawczego.

    Pojawił się problem.
    Nie podłączałem jeszcze cewek ani nie odkręcałem gazu w butli.
    Zalałem układ płynem (coś podejrzanie mi mało weszło), uruchomiłem i czekałem aż się zagrzeje, ale w międzyczasie zaczął się podnosić poziom płynu i zaczęło go wywalać do góry...
    Jestem mega wkurzony, taka prosta sprawa i taki szit teraz nie wiadomo z czym.
    Wydaje mi się oczywiste, że coś blokuje przepływ/jest zapowietrzone.
    Pytanie co? Spotkał się ktoś z czymś takim?

    Płyn nie naleciał chyba w ogóle do reduktora, bo jak zdjąłem jeden z węży to syknął i dopiero pociągnęło płynu ze zbiorniczka. Jakby powietrze nie miało skąd się zassać albo co...
    Czy możliwe, że reduktor ma coś z przepływem? :O
    Już zacząłem myśleć, że jak debil połączyłem źle węże, no ale przecież do wody są dwa cieńsze króćce... albo może reduktor miał fabrycznie jakieś zatyczki w kolankach... choć wydało mi się to bezsensu.
  • Poziom 16  
    A czy przez to przeniesienie reduktora nie stwożyłeś jakis syfon i nie może przebić płyn albo nie dałeś go za wysoko ?
  • Poziom 12  
    Za wysoko na pewno nie jest..., rzekłbym, że jest niżej nawet niż stary. Denko zbiorniczka wyrównawczego jest niżej niżnajwyższa część reduktora.

    Syfon? Chodzi ci o to czy gdzieś nie zacisnąłem przypadkiem węży??

    Przyglądałem się i nie widziałem nic takiego, reduktor zmienił pozycję niewiele, największa przeróbka to przeniesienie na grodź filtra fazy ciekłej za pomocą dodatkowego kawałka miedzi.

    Zastanawiam się w jaki sposób układ chłodzenia wypuszcza powietrze ze środka. Czy odbywa się to za pomocą tego cieniutkiego wężyka który dochodzi do górnej części zbiorniczka wyrównawczego?
    Wydaje mi się, że układ nie ma jak wypuszczać powietrza.
  • Poziom 38  
    succub napisał:
    Płyn nie naleciał chyba w ogóle do reduktora, bo jak zdjąłem jeden z węży to syknął i dopiero pociągnęło płynu ze zbiorniczka. Jakby powietrze nie miało skąd się zassać albo co...
    Czy możliwe, że reduktor ma coś z przepływem?

    Nie wiem czy silnik w Fabii jest samoodpowietrzający się, to po takich operacjach trzeba go odpowietrzyć. Więc zabierając się za taką robotę, trzeba się zapoznać gdzie są punkty odpowietrzające i jakiej kolejności się to robi. Reduktor jest jednym z elementów układu chłodzenia i zdejmując z niego jeden z węży na pewno częściowo odpowietrzyłeś układ chłodzenia, ale czy to wystarczy, to nie wiem, bo nie znam tego silnika.
  • Poziom 12  
    No właśnie wiem, ale szukałem ogólnie i wszędzie twierdzą, że nie ma żadnych odpowietrzników takich jak ja mam np. u siebie i że Fabia się sama odpowietrzy jak otworzy się termostat.
  • Poziom 38  
    No to następne pytanie, może niestosowne, ale czy do właściwych króćców reduktora podłączyłeś węże wodne - czy jest między nimi przelot? Pytam tylko dlatego, bo pompa wodna powinna wypchnąć pęcherz wodny z reduktora. To jedno zapowietrzony tylko reduktor nie powinien blokować pracy układu chłodzenia, problemy będą tylko przy pracy silnika na gazie. Może to częściowe odpowietrzenie przez zdjęcie węża z reduktora już wystarczy do tego, że przy pracy silnika na wolnych obrotach dojdzie do otwarcia termostatu (bez wydalenia płynu) i ostatecznego odpowietrzenia układu.
  • Poziom 12  
    No też się zacząłem zastanawiać, czy do dobrych podłączyłem, ale!
    Jak zerkniesz jak wygląda RG92, to ma dwa cieńsze kolanka a pomiędzy nimi cewka i jedno grubsze na górze. Podłączyłem węże z wodą do tych cieńszych.
    Nie wiem właśnie czy jest przelot, nie przyszło mi do głowy żeby dmuchać w reduktor przed założeniem...
    Może dziś pojadę do tego auta i spróbuję jeszcze odpowietrzyć jakąś opaską inną i spróbować ponownie odpalić.
  • Poziom 40  
    Na zimnym silniku odłącz 1 wąż wodny od reduktora i lej płyn do niego aż wyleci króćcem przy reduktorze, załóż wąż i odpowietrz układ. Powinno pójść jak z płatka.
  • Poziom 12  
    Prawdopodobnie jest tam walnięta uszczelka pod głowicą stąd problemy.