Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podpięcie silnika indukcyjnego 1-fazowego z jedną wsuwką

29 Wrz 2016 01:22 849 7
  • Poziom 2  
    Potrzebuję porady, jak podpiąć silnik (chyba 1-fazowy) indukcyjny do sieci.

    Podpięcie silnika indukcyjnego 1-fazowego z jedną wsuwką

    Jestem absolutnie początkujący w dziedzinie elektryki/elektroniki. Nie bardzo rozumiem, dlaczego jest jedna wsuwka (oba kable w kolorze niebieskim) i jak mam to podłączyć do 2 kabelków z przewodu (niebieski/brązowy).
  • Poziom 42  
    Przecież tam są dwa przewody. One są oddzielne,czy połączone jedną wsuwka?, bo na zdjęciu tego nie widać.
  • Poziom 25  
    Witaj kolego chyba żarty sobie robisz , te dwa przewody scyzorykiem ciach na oddzielnie i do prądu , on wygląda na nowy więc musi odpalić

    Ps tylko 220V
  • Poziom 6  
    Witam, @ALIBABA I masz rację, chociaż często od sposobu podłączenia zależy kierunek obrotu, pomimo jednego koloru przewodów :wink:
  • Poziom 11  
    Witam, z tego co widzę to jeden przewód ma wsuwkę a drugi jej niema. Jak napięcie to 230V. A co do obrotów to producent ustalił je podczas projektowania i wykonania samego silnika najprawdopodobniej są one zgodne z ruchem wskazówek zegara.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Aby móc zmienić obroty nie wystarczy zamienić przewody miejscami, to nie prąd stał!
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    mlynek12345 napisał:
    Witam, @ALIBABA I masz rację, chociaż często od sposobu podłączenia zależy kierunek obrotu, pomimo jednego koloru przewodów :wink:


    Ale nie przy zasilaniu AC...

    kga.sos napisał:
    Aby móc zmienić obroty nie wystarczy zamienić przewody miejscami, to nie prąd stał!


    To silnik ze zwartą fazą rozruchową - by zmienić kierunek obrotu trzeba odwrócić wirnik.
  • Specjalista elektronik
    Tego niestety nie widać na zdjęciu, ale silnik indukcyjny 1-fazowy małej mocy zwykle ma zwarte zwoje na części rdzenia stojana - po to, żeby pole magnetycznie zmieniało się asymetrycznie i kręciło wirnikiem. To sposób założenia tych zwartych zwojów decyduje o kierunku obrotu - jest zawsze od części bez zwartego zwoju do części ze zwartym zwojem (obie po tej samej stronie płaszczyzny uzwojenia) - jeśli na zdjęciu zwarty zwój po prawej stronie jest bliżej, a po lewej dalej, to silnik będzie się kręcił w prawo (tak, jak wskazówki zegara).
  • Poziom 2  
    Dziękuję panowie!
    Silnik dotarł pocztą i okazało się że jednak ma 2 kable. Mój wcześniejszy niepokój wywołało zdjęcie na którym "wyglądało" jakby 2 kable wchodziły w jedną wsuwkę.

    Silnik jak rzeczywiście zauważył ALIBABA I jest funkiel nówka nie śmigany. Jeszcze raz wszystkim dziękuję za wytłumaczenie łopatologiczne rzeczy o które powinienem zapytać a tego nie zrobiłem :)

    Temat można zamknąć.