Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bascom - Rozmowa w języki VAN - Peugeot/Citroen

29 Wrz 2016 01:54 4779 60
  • Poziom 16  
    Mam pytanie czy ktoś wie jak lub posiada jakiekolwiek informacje o magistrali VAN peugeota/citroena ? Posiadam zegary z partnerze które w 100% gadają po szynie VAN. Chciałbym wykonać nowe zegary na jakimś wyświetlaczu ale nie wiem jak rozkodować informacje z BSI...
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    No jeszcze jak by to był CAN a CAN jest tylko pomiędzy BSI a ECU. Reszta auta to VAN. Pozostaje mi się podpinać w czujniki jak za starych czasów.
    Kończę komputer pokładowy i zamiast małego wyświetlacza 128x64 dał bym większy i wstawił zamiast zegarów. Ale sama myśl że każdy czujnik z osobna nie bardzo mnie zachęca.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Świetnie gotuje ale wątpię że nawet z wielkim zaparciem nie dam rady tego rozgryźć. Chyba będzie trzeba ssać informacje z czujników. Kilometr kabla i będzie hulać. Może deska w stylu nightrider ? :-)

    Bascom - Rozmowa w języki VAN - Peugeot/Citroen

    Mały ale jary
  • Użytkownik usunął konto  
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 16  
    Tak ale tam gość opisuje CANa na dodatek używa drogich zabawek... Ja nie chce czytać kodu kluczyka i innych nie istotnych w czasie jazdy rzeczy. Nie mierze tak wysoko. To nie na mój poziom programowania. Teraz wykonałem w Bascomie komputer do auta. Chce iść dalej i zamówiłem wyświetlacz dotykowy 3,5" wraz z Atmega2650 (wersja arduino). Już to będzie lada wyzwaniem żeby myśl bascomową przełożyć do języka C. Jednak po przeczytaniu wielu materiałów o sieci VAN daje sobie spokój. Do tego trzeba mieć łeb jak sklep i siedzieć w programowaniu wiele lat. W myśl zasady "wszystko jest proste jak potrafisz".
  • Użytkownik usunął konto  
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 16  
    Nawet mam Diagnostyka do Peugoeta oryginała nie chińszczyzne. O ile są biblioteki do CANa do to VANa nie znalazłem. Przyznam się ze nie wiem nawet czy tylko trzeba słuchać ewentualnie wysyłać potrzebne stringi z danymi czy trzeba po tej sieci zapytywać by cokolwiek widzieć itp... Nie chodzi o poddawanie się... może na samym początku podepnę mój komputer i zobaczę czy działa. Bo testy miałem tylko na stole z generatorem częstotliwości. Jak na razie działa.... znaczy się dane sie zmieniają ale czy tak jak ma być to zobaczę na aucie. Marzy mi się konstrukcja z ładna bajerancką grafiką a nie monochromatyczne pixelki :D Nauki przede mna wiele :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Odświeżam temat po nabyciu odrobiny wiedzy. Siec VAN w moim aucie mi się nie przyda bo nie zawiera informacji interesującej mnie. Typu czasy wtrysku itp... ECU komunikuje się po lini K i L protokołem ISO14230-4. Niestety używając ELM327 zauważyłem że tylko jeden parametr mogę oczytać a mianowicie RPM. Reszta zapytań po OBD jest bez odpowiedzi. Wiem tez że przed każdorazowym zapytaniem do ECU trzeba wysłać 3 bajty (wzięte ze standardu protokołu ISO) następnie Bajt (Mode). Piąty bajt to pytanie o konkretną informacje i szósty to suma kontrolna (po prostu suma tych bajtów). O tyle ELM wysyła to wszystko ale nie mam wglądu do tego co wysyła bo pytam tylko 4 i 5 bajtem. Reszta zaszyta jest w ELM. Może własnie te pierwsze bajty sa złe bo Peugeot nie może normalnie współpracować.

    Posiadam kabel do gazu BRC jest to kabel z linią K. Wiem że w VW działa ale nie wiem z jaką transmisją gada czy podepnę do USB i coś dostane (moja transmisja 10k4 baud).

    Pomysł taki. Posiadam oryginalnego Peugeot Planet 2000 może połączyć się z nim do ECU i podsłuchać co gadają... Pod warunkiem że gada tymi ISO pinami bo we wtyczce obd są 3 dodatkowe linie peugeotowskie. Czy ktoś robił takie podsłuchy ? Czy w ogóle bascom byłby do tego odpowiedni ? Posiadam ardumega z 3,5"lcd na którym zmieści się tona informacji. Nie chce źle zacząć bo w czasie rozwoju prac mogę się zakopać a zmieniając język programowania zmieniam całość.

    Myśle że trzeba zrobić tak: (blokowo)
    LCD<-uC<->Uart<->10400bps<->interface K<->K-line ISO14230-4

    Na ISO org jest to iso ale chcą 150PLN ;(((
  • Poziom 16  
    No to pomogłeś. Nie wniosłeś nic nowego i nie czytałeś chyba wszystkich postów. Nie pisałem że chce użyć elma

    Znalazłem interfejs usb -> K line. Problem w tym ze nie mam jak zmienić baud. Interfejs ma FTDI i L9637. Praca ich jest z prędkością nadawania na USB. Może wiecie jak w windowsie nadać prędkość 10400 bps ?
  • Poziom 35  
    Pierwsze od czego powinieneś zacząć to zbudowanie sobie odpowiedniego analizatora, który będzie sprawdzał poprawność odbieranych informacji i dekodował to co dostaje. Dopóki nie nauczysz się odbierać i dekodować ramek o wysyłaniu możesz zapomnieć . Jeśli chcesz z bascomem dobrnąć do jakiegoś celu musisz się skupić na słuchaniu tego co się dzieje na magistrali . Kolejna sprawą będzie zakup zegara takiego jak masz w aucie i pobudzenie go do życia przy pomocy atmela symulującego zdarzenia na odpowiedniej magistrali w taki sposób dowiesz się czy to co czytasz jest tym co myślisz . Tak czy inaczej z wiedzą którą aktualnie posiadasz boję się że nie przebrniesz przez pierwsze dwa zagadnienia a o reszcie już nie wspomnę ...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    U mnie ECU to Sagem S2000 z protokołem ISO-14230-4 KWP2000. Niestety bsi nie dostaje takich informacji sprawdziłem za pomocą oryginalnego interfejsu. No i to KWP tez nie dokońca takie standardowe. Może podpowiesz bo i na forum arduino pytam. Jak zrobić taki terminal do podsłuchu informacji na prędkości 10400bps ?
  • Poziom 16  
    Ktoś powiedział mi że nie mogę sobie wpisać na palę baud bo zależny jest od taktowania. Dlatego też o to pytam tych co wiedzą więcej odemnie.
  • Poziom 35  
    Oczywiście że nie możesz masz wzory w pdf-ie atmela dla każdego układu otwierasz zakładkę o uarcie podstawiasz do wzory na wartość do wpisania sprawdzasz wynik zaokrąglasz do wartości naturalnej odrzucając to po przecinku a dla ułamka większego od 0,5 ja dodaję 1 . następnie liczysz jaka prędkość wychodzi z danej wartości UBRL i UBRH Dzielisz wartości prędkości która potrzebujesz i tą którą uzyskałeś i masz błąd procentowy jak się zmieścisz w 2% to jest super . jeśli błąd jest zbyt duży zmieniasz rezonator na taką wartość żeby się zmieścić w zakresie . Twoja wartość jest osiągalna z akceptowalnym błędem ale policz ją samodzielnie bo to matematyka na poziomie gimnazjum .
  • Poziom 16  
    Chodzi o "Equations for Calculating Baud Rate Register Setting"
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    niveasoft napisał:
    Wszystko zależy, jak zwykle od wielu czynników.


    Wiesz konkretnie od czego , bo ja ti odnoszę wrażenie że Juni[]r nie wie nawet jaką ma magistralę między zegarem a bsi . Najpierw był van , potem coś słyszałem o can teraz kwp2000 i nie chcę być tu źle odebrany ale z każdą chwila upewniacie mnie obaj że nic z tego sensownego nie wyniknie . Pierwsza sprawa identyfikacja magistrali , 2 sprawa identyfikacja protokołu , 3 sprawa wyposażenie się w odpowiedni analizator do właściwej magistrali , 4 napisanie na atmela części kodu który rozpoznaje i dekoduje ramki , 5 wyświetlenie tego na lcd , 6 grafa i bajery .
  • Poziom 16  
    Więc czytaj uważnie bo jako jedyny nie wiesz. Van odpada bo nic ważnego tam nie ma. Protokół ISO 10400 5baud. Jesteś taki mądry to dlaczego do dziś nikt PIDow nie napisał. Może ty takowe zrobisz ?? A zegarek niema magistrali z bsi ustawiam go guziczkami :-)
  • Poziom 35  
    Kolego szanowny informacje które wykorzystuje oryginalny wyświetlacz masz w magistrali którą posiada wyświetlacz który chcesz zastąpić . Bez analizatora nic nie zrobisz większość ramek analizuje się tak że podłącza się np. wyświetlacz do analizatora i posyła się mu ramkę szukając zmiany , reakcji na to co wysłałeś . Siedzenia przy tym jest dużo bo ramki jak zauważyłeś są kodowane nie wysyłane w trybie ASCII wyłączając z tego może komunikaty RDS z RADIO-odbiornika.
  • Poziom 16  
    Nie rozumiesz czy nie umiesz czytać. Mój VAN nie wysyła takich informacji. Moje BSI to M4. Brak danych w VAN które by mnie interesowały albo choć pomogły.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Pomysl dobry tylko ciężko na zwrocie będzie znaleźć takie samo ECU. Szukałem na aledrogo ale 50+20 za wysyłkę to za dużo. Wczoraj zrobiłem już terminal na dużym LCD. Czekam tylko na konwerter napięć k-line uart.