Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 1,4 benzyna - Pompa paliwa nie dziala

Gerri 29 Wrz 2016 12:47 1281 8
  • #1 29 Wrz 2016 12:47
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    No to może ja tez w końcu o coś spytam ;)
    Citroen C4 1,4 benzyna, hatchback, 2005 rok. Przebieg 50 tys. km. Pompa paliwa nie kręci. Auto stało pare lat i nie znam historii. Czy jest w tym aucie wyłącznik zderzeniowy? Instrukcja obsługi mówi ze tak - ale nie mogę go znaleźć. Może jakiś kawalek schematu? Który przekaźnik?

    0 8
  • Pomocny post
    #2 29 Wrz 2016 12:53
    a_jablon
    Poziom 18  

    Kolego, zacznijmy może od pomiarów. Zapewne wydłubałeś już z auta kanapę, wiec pójdzie łatwo i przyjemnie.

    Od góry w tą pompę wchodzi kostka z przewodami. Dwa z nich są grubsze niż pozostałe. Odepnij kostkę od pompy, zapnij na tych grubszych kablach woltomierz, przekręć kluczyk w stacyjce i zobacz czy masz 12V czy nie.

    Jeżeli jest 12V, zapnij kostkę w pompę i wykonaj pomiar na podłączonej pompie...

    Drugi krok to odkręcenie tej wielkiej cudownej nakrętki trzymającej pompę (łatwo się nie podda, uprzedzam) i wyjęcie pompy, następnie podłączenie jej pod 12V bezpośrednio z akumulatora - czy działa...

    Od razu powiem, że pomagałem sąsiadowi z pompą w C4 i okazało się, że silniczek pompy mu się zawieszał... raz działał raz nie


    W przypadku zadziałania czujnika uderzeniowego podczas próby uruchomienia samochodu zapalają się światał awaryjne, jeżeli tak się nie dzieje to znaczy , że czujnik możesz wykluczyć i przyczyna leży w innym miejscu

    0
  • #3 29 Wrz 2016 13:39
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Taki wlasnie plan mialem (i tak zazwyczaj robie - jest tylko jeden problem:

    a_jablon napisał:
    Od góry w tą pompę wchodzi kostka z przewodami. Dwa z nich są grubsze niż pozostałe

    Sa cztery kable, i wszystkie jednakowej grubosci. No nic - wyrywam pompe. Moze sie wlasnie zawiesila po tylu latach bezczynnosci? Wtedy dojde do tego ktore to kable ja zasilaja.

    0
  • #4 29 Wrz 2016 13:41
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ja bym puknął młotkiem od spodu w zbiornik jak pomocnik kręci rozrusznikiem. Ta nakrętka to porażka. Może wtedy ruszy.

    0
  • #5 29 Wrz 2016 14:52
    a_jablon
    Poziom 18  

    Jak wyjmiesz pompę będzie oczywiste które to kable bo 2 szt idą do pompy a 2szt do pływaka.

    Do nakrętki polecam duży płat gumy. Z sąsiadem pospawaliśmy sobie klucz do odkręcenia tej nakrętki. Poszedł na gumę, kilka szarpnięć i puściło.

    0
  • #6 29 Wrz 2016 21:34
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    No i znowu parę kroczków do przodu. Kabelki były wszystkie cienkie, ale po zdjęciu wtyczki okazało się, że dwa piny są troszkę szersze, a dwa troszkę mniej szersze. Potem sprawdzenie który na szerszych jest masa i można było podać prąd "na krótko" Pompa ruszyła, manometr wykazuje 3,6 bara. Czyli wydaje mi się że ok.
    Sorry że się tak rozpisuję i pytam o głupoty, ale akurat mi się z tym autem nie spieszy - kupiłem go za naprawdę tanie pieniądze, i pomimo tego że raczej unikam aut na "F" (Fordy, Fiaty i francuzy) to chciałbym go uruchomić (i może się do niego przywiązać...) :)
    Dalsze poszukiwania ujawniły, że ta "zjednoczona cewka" na świecach ma na sobie namalowany farbą znak "X". Auto stało cały ten długi czas w kącie w serwisie i być może "coś komuś było na chwilę potrzebne". Cewka faktycznie wykazuje zupełne głupoty przy pomiarze omomierzem. Nie wiem, czy dobrze myślę, ale może sterownik silnika widząc problemy w generacji iskry odciął dopływ paliwa? I dlatego pompa nie chodzi po załączeniu zapłonu? Zobaczymy... Jutro będzie używana cewka ze szrotu.
    Czyli C.D.N.
    Dzięki za dotychczasowe spostrzeżenia i sugestie.

    0
  • #7 29 Wrz 2016 22:20
    a_jablon
    Poziom 18  

    Żaden problem, coś wymyślimy... Swego czasu sam użerałem się z francuzem zanim zmądrzałem i go sprzedałem. Obecnie z zadowoleniem eksploatuję koreańską i niemiecką (w wydaniu PL) technologię, wcześniej też made in poland się sprawdziło (w porównaniu z poprzednim francuzem awaryjność made-in-poland jest wręcz wzorowa ;)
    Sąsiad na swoją C4 (tą od zawieszającego się silniczka pompy) klnie jak może, ciągle coś mu dolega. Jedno zrobisz, leci drugie, w większości elektryka / elektronika. Osobiście daleki jestem od powielania guseł ludowych, ale widzę mękę tego chłopaka na co dzień i mając taki przykład ze swojego podwórka poddaję kwestię kolegi związku z C4 pod rozwagę.

    0
  • #8 04 Paź 2016 08:36
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    No to krótko: odrobiłem lekcje na internecie i się okazało, że nawet na elektrodzie jest temat o takim, zdaje się dosyć popularnym uszkodzeniu w tym modelu. Otóż w module z bezpiecznikami BSM przepala się ścieżka zasilająca pompę paliwa. Doraźnie można pompę zasilić obejściem ze styku "15" stacyjki. I rzeczywiście silnik ruszył :)
    Tak więc teraz pozostało pouzupełniać parę części które okazały się komuś potrzebne i można na przegląd :) Dzięki za zainteresowanie tematem. :spoko:

    1
  • #9 04 Paź 2016 22:38
    a_jablon
    Poziom 18  

    Gratuluję rozwiązania problemu, tej opcji z C4 nie znałem... Podrzucę temat sąsiadowi jakby znów spotkała go usterka pt: brak paliwa w silniku.
    Dziękuję, że napisałeś o co chodziło - to zostanie dla potomności.
    Zamknij temat, wpadnie kilka zasłużonych punktów ;) Serdecznie pozdrawiam

    0