Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C4 1,4 benzyna - Pompa paliwa nie dziala

Gerri 29 Sep 2016 12:47 3969 8
  • #1
    Gerri
    Mercedes specialist
    No to może ja tez w końcu o coś spytam ;)
    Citroen C4 1,4 benzyna, hatchback, 2005 rok. Przebieg 50 tys. km. Pompa paliwa nie kręci. Auto stało pare lat i nie znam historii. Czy jest w tym aucie wyłącznik zderzeniowy? Instrukcja obsługi mówi ze tak - ale nie mogę go znaleźć. Może jakiś kawalek schematu? Który przekaźnik?
  • Helpful post
    #2
    a_jablon
    Level 23  
    Kolego, zacznijmy może od pomiarów. Zapewne wydłubałeś już z auta kanapę, wiec pójdzie łatwo i przyjemnie.

    Od góry w tą pompę wchodzi kostka z przewodami. Dwa z nich są grubsze niż pozostałe. Odepnij kostkę od pompy, zapnij na tych grubszych kablach woltomierz, przekręć kluczyk w stacyjce i zobacz czy masz 12V czy nie.

    Jeżeli jest 12V, zapnij kostkę w pompę i wykonaj pomiar na podłączonej pompie...

    Drugi krok to odkręcenie tej wielkiej cudownej nakrętki trzymającej pompę (łatwo się nie podda, uprzedzam) i wyjęcie pompy, następnie podłączenie jej pod 12V bezpośrednio z akumulatora - czy działa...

    Od razu powiem, że pomagałem sąsiadowi z pompą w C4 i okazało się, że silniczek pompy mu się zawieszał... raz działał raz nie


    W przypadku zadziałania czujnika uderzeniowego podczas próby uruchomienia samochodu zapalają się światał awaryjne, jeżeli tak się nie dzieje to znaczy , że czujnik możesz wykluczyć i przyczyna leży w innym miejscu
  • #3
    Gerri
    Mercedes specialist
    Taki wlasnie plan mialem (i tak zazwyczaj robie - jest tylko jeden problem:
    a_jablon wrote:
    Od góry w tą pompę wchodzi kostka z przewodami. Dwa z nich są grubsze niż pozostałe

    Sa cztery kable, i wszystkie jednakowej grubosci. No nic - wyrywam pompe. Moze sie wlasnie zawiesila po tylu latach bezczynnosci? Wtedy dojde do tego ktore to kable ja zasilaja.
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Ja bym puknął młotkiem od spodu w zbiornik jak pomocnik kręci rozrusznikiem. Ta nakrętka to porażka. Może wtedy ruszy.
  • #5
    a_jablon
    Level 23  
    Jak wyjmiesz pompę będzie oczywiste które to kable bo 2 szt idą do pompy a 2szt do pływaka.

    Do nakrętki polecam duży płat gumy. Z sąsiadem pospawaliśmy sobie klucz do odkręcenia tej nakrętki. Poszedł na gumę, kilka szarpnięć i puściło.
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    No i znowu parę kroczków do przodu. Kabelki były wszystkie cienkie, ale po zdjęciu wtyczki okazało się, że dwa piny są troszkę szersze, a dwa troszkę mniej szersze. Potem sprawdzenie który na szerszych jest masa i można było podać prąd "na krótko" Pompa ruszyła, manometr wykazuje 3,6 bara. Czyli wydaje mi się że ok.
    Sorry że się tak rozpisuję i pytam o głupoty, ale akurat mi się z tym autem nie spieszy - kupiłem go za naprawdę tanie pieniądze, i pomimo tego że raczej unikam aut na "F" (Fordy, Fiaty i francuzy) to chciałbym go uruchomić (i może się do niego przywiązać...) :)
    Dalsze poszukiwania ujawniły, że ta "zjednoczona cewka" na świecach ma na sobie namalowany farbą znak "X". Auto stało cały ten długi czas w kącie w serwisie i być może "coś komuś było na chwilę potrzebne". Cewka faktycznie wykazuje zupełne głupoty przy pomiarze omomierzem. Nie wiem, czy dobrze myślę, ale może sterownik silnika widząc problemy w generacji iskry odciął dopływ paliwa? I dlatego pompa nie chodzi po załączeniu zapłonu? Zobaczymy... Jutro będzie używana cewka ze szrotu.
    Czyli C.D.N.
    Dzięki za dotychczasowe spostrzeżenia i sugestie.
  • #7
    a_jablon
    Level 23  
    Żaden problem, coś wymyślimy... Swego czasu sam użerałem się z francuzem zanim zmądrzałem i go sprzedałem. Obecnie z zadowoleniem eksploatuję koreańską i niemiecką (w wydaniu PL) technologię, wcześniej też made in poland się sprawdziło (w porównaniu z poprzednim francuzem awaryjność made-in-poland jest wręcz wzorowa ;)
    Sąsiad na swoją C4 (tą od zawieszającego się silniczka pompy) klnie jak może, ciągle coś mu dolega. Jedno zrobisz, leci drugie, w większości elektryka / elektronika. Osobiście daleki jestem od powielania guseł ludowych, ale widzę mękę tego chłopaka na co dzień i mając taki przykład ze swojego podwórka poddaję kwestię kolegi związku z C4 pod rozwagę.
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    No to krótko: odrobiłem lekcje na internecie i się okazało, że nawet na elektrodzie jest temat o takim, zdaje się dosyć popularnym uszkodzeniu w tym modelu. Otóż w module z bezpiecznikami BSM przepala się ścieżka zasilająca pompę paliwa. Doraźnie można pompę zasilić obejściem ze styku "15" stacyjki. I rzeczywiście silnik ruszył :)
    Tak więc teraz pozostało pouzupełniać parę części które okazały się komuś potrzebne i można na przegląd :) Dzięki za zainteresowanie tematem. :spoko:
  • #9
    a_jablon
    Level 23  
    Gratuluję rozwiązania problemu, tej opcji z C4 nie znałem... Podrzucę temat sąsiadowi jakby znów spotkała go usterka pt: brak paliwa w silniku.
    Dziękuję, że napisałeś o co chodziło - to zostanie dla potomności.
    Zamknij temat, wpadnie kilka zasłużonych punktów ;) Serdecznie pozdrawiam