Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B MV6 X30XE '94 - problem

09 Lip 2005 12:41 5408 9
  • Poziom 13  
    Witam, od dłuższego czasu mam problem z autem. Dodam na początku, że samochód jest z automatyczną skrzynią i ma zamontowany gaz II gen. firmy Elpigas. Problem polega na tym, że silnik nie pracuje na wszystkie cylindry na benzynie. Na wolnych obrotach silnik się mocno telepie, ciężko wkręcić go na wyższe obroty. Zdecydowane naciśnięcie pedału gazu powoduje zmulenie silnika i zgaśnięcie. Dopiero po przekroczeniu około 4 tys. obr. zaczyna pracować na wszystkie cylindry. Jest jeszcze jedna sprawa, dość istotna. Otóż w momencie uruchomienia silnika (kręcenia rozrusznikiem) bardzo często następuję zatrzymanie rozrusznika przez wał korbowy, czasami potrafi cofnąć wał korbowy (wygląda to tak jak przedwczesny zapłon), po czym rozrusznik kręci dalej i uruchamia silnik.

    Nadmienię, że rozrząd jest OK, cewka zapłonowa, przewody WN i świece zostały wymienione na nowe, po podłączeniu do KTS-a stwierdzono błąd czujnika temperatury powietrza zasysanego (na razie nic z tym nie zrobiłem z braku czasu).

    Całą listwę wtryskową wymontowałem i kręcąc rozrusznikiem wszystkie 6 wtryskiwaczy pracowało tak jak powinny (jednakowo rozpylały paliwo) i wszystkie są szczelne, tzn. pomimo ciśnienia w listwie, z żadnego nie wyciekało paliwo. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to do końca wiarygodny pomiar.

    Nie jest istotne czy silnik zostanie wyłączony na benzynie czy też na gazie, próbowałem jeździć tylko na benzynie, choć to bardzo trudne, a problemy przy uruchamianiu silnika występują nadal.

    Przy jeździe na gazie silnik pracuje równo i nie ma większych problemów. Nic nie strzela.

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i uwagi, które mogą pomóc rozwiązać ten problem. A może ktoś spotkał się z identycznym zagadnieniem ..... z góry dziękuję.
  • Poziom 18  
    Witam nieznam tego silnika, ale proponował bym w pierwszym żedzie sprawdzić pompe paliwa, czydaje odpowiednie ćisnienie przy gazie psują się one nagminnie we wszystkich autach.
  • Poziom 13  
    Co prawda nie sprawdzałem ciśnienia paliwa, zrobię to w najbliższych dniach, ale przy odkrecaniu przewodu zasilającego listwę, widzę że ciśnienie jest i to nie małe. Auto jest wyposażone w czasowy wyłącznik pompy paliwa, jak wyłączy pompę to silnik gaśnie. Na listwie jest podciśnieniowy regulator ciśnienia, jest na nim napis 3,0 bar. Rozumiem że jest to ciśnienie przy którym prawidłowo działają wtryskiwacze? Jak sprawdzić ten regulator?? Wydaje mi się że on też może być przyczyną.
  • Poziom 18  
    Witam kolege , sprawdż jednak tą pompe ,smok i pływak to są główne przyczyny usterek w gazikach.
  • Poziom 34  
    Gdyby nie to ,że na gazie chodzi ok to objawy są charakterystyczne dla czujnika położenia wału.
  • Poziom 20  
    Mam identyczny problem w omedze A 2.6 - benzyna szarpie (szczególnie zaraz po odpaleniu rannym silnika - po chwili jazdy wszystko sie stabilizuje...). Ja podejrzewam ze moze jednak filtr paliwa to bedzie u mnie ale nie mam czasu sie zabrac za to! Ciekaw jestem do jakich wnioskow doszedles...

    Pozdrowienia
  • Poziom 14  
    Kiedyś słyszałem, że w tych samochodach są problemy z drugą generacją gazu ze względu na zmienną długość dolotu powietrza. Skoro u Ciebie niema problemu z gazem tylko z benzyną to może sprawdź czy z tym dolotem jest wszystko OK.
    Pozatym warto zająć się tym czujnikiem powietrza. Złe jego wskazania będą powodowały niewłaściwy skład mieszanki i np. zalewania silnika paliwem na wolnych obrotach.
  • Poziom 13  
    Witam ponownie, przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie tematem.

    Drogi Doktorr: myślałem już o tym czujniku (chodzi oczywiście o kwestie cofania wału korbowego podczas rozruchu silnika) i tak sobie wymyśliłem, że przewody od tego czujnika są ekranowane, skoro tak to gdyby np. ekran był gdzieś przetarty, naderwany to może mogłyby wystąpić jakieś nieprawidłowości w pracy tego czujnika. To są oczywiście takie moje przypuszczenia, jeśli posiadasz jakąś wiedzę na ten temat to będę wdzięczny za dalszą pomoc. Kilka razy obiło mi się o uszy że czujnik położenia wału w Omedze lubi robić głupie numery. Oczywiście przy najbliższej okazji czujnik będzie wymontowany i obadany.

    Drogi leeyo: miałem coś podobnego w zimie ale tylko na gazie. Wyglądało to tak: odpalam silnik na benzynie, przełączam na gaz, silnik pracuje OK przez 10 - 30 sekund po czym zaczyna szarpać, drgać i tracić obroty. Dodanie gazu powodowało zadławienie silnika i zgaśnięcie. Musiałem odczekać jakieś 15 - 30 sekund aż obroty się ustabilizują i silnik zacznie równo pracować, dopiero wtedy mogłem ruszyć. Występowało to u mnie tylko podczas rozruchu zimnego silnika i im zimniej było na dworze tym większe nasilenie problemu. Znalazłem nieszczelności w rurach dolotowych powietrza pomiędzy filtrem a kolektorem ssącym, wyeliminowałem lewe powietrze ale nie jestem na 100 % pewny, że to już problem z głowy bo akurat zrobiłem to po zimie.

    Drogi blacktop: odnośnie gazu II gen. do Omegi 2.5 oraz 3.0 V6 to zgadzam się z Tobą w pełni. Nikomu nie polecam zakładanie takiej instalki do tych silników. Wyraźny spadek mocy, duże zużycie gazu, bywa że silnik nie kręci do końca (z atomatem to czasami irytuje) i ogólne upierdliwości z tym są. Myślę o sekwencji, ale ... $$$ nie bardzo na razie.
    Co do tego czujnika to też na dniach pójdzie pod lupę, skoro jest możliwe że przez jego błędne wskazanie silnik jest zalewany paliwem to na pewno nie będzie chodził na wolnych tak jak powinien. Jak pisałem wcześniej gdzieś w granicach 4 tys. obr. silnik zaczyna żyć jak powinien, pracuje równo na wszystkie gary i ma moc, która ciągnie skorupe jak trzeba.

    Myślę, że w najbliższym tygodniu wszystko posprawdzam i opisze badania. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać. Dziękuję.
  • Poziom 20  
    Ta usterka to napewno coś z czujnikiem bo jak mówisz że cofa silnik to coś nie tak . Nie pamiętam dokładnie jak tam on zbiera sygnał chyba z koła pasowego to radził bym sprawdzic to koło bo niektóre miały sprzęło gumowe które lubi się odklejać i się przemieszczać .
    Dobrze było by sprawdzić to lampo stroboskopową jak to wygląda lub techm
  • Poziom 13  
    Czujnik jest wkręcony w blok silnika i zbiera impulsy z blaszanego koła z wycięciami. Koło to jest przykręcone bezpośrednio do wału korbowego, tuż przed sprzegłem. Przestawienie tego koła nie wchodzi w grę.