Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes E210 rok 99 automat 2.2 CDI

Krop 09 Jul 2005 13:15 6716 8
  • #1
    Krop
    Level 17  
    Witam.
    Po raz pierwszy mam toto na warsztacie. Proszę o informacje na temat wymiany ATF w skrzyni automatycznej. Nigdzie nie widze bagnetu poziomu oleju. Olej i filtr czekają a ja nie wiem od której strony się za to zabrać.

    Pozdrawiam
  • #2
    Armin
    Level 12  
    witam
    z czego mi wiadomo to filtr oleju jest na dole
    jak ściągniesz niby miskę olejową od skrzyni to tam powinien być
    ale najpierw się upewnij czy wogóle trzeba wymieniać to w tej skrzyni
    bo mam sportcoupe 220cdi z automatem i nie muszę wymieniać niczego w skrzyni
    zadzwoń do serwisu podaj VIN i już wiesz
    pozdrawiam
  • #3
    Krop
    Level 17  
    Witam

    Serwis merca nic mi nie chce powiedzieć, filtr jest do wymiany napewno bo go nawet już mam. Teoretycznie nie było by problemu gdyby był bagnet poziomu oleju ale niestety nigdzie go nie ma i teraz nie wiem czy któryś z korków pełni role kontrolną czy bagnet poprostu ktoś ułamał a nie chce eksperymentować z ilością oleju w tej skrzyni w najgorszym wypadku poprostu wleje dokładnie tyle ile wyleje.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #4
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Nowe aut.skrz.biegów mają specjalną technologię wymiany oleju jak chcesz spać spokojnie odstaw to do serwisu.
  • #5
    Krop
    Level 17  
    No właśnie chodzi mi o poznanie tej technologii za co był bym bardzo wdzięczny, taki już jestem że lubie sie uczyć. Doprowadziłem do ładu klimatyzację, centralne zamki i elektryczne szyby.W silniku wszycho wymienione od pasków filtów po oleje, wspomaganie już w pełni na chodzie no i jakoś tak głupio poddać się na wymianie oleju w skrzyni biegów. Jeśli jest potrzebny podam numer VIN.
    Jeszcze raz z góry dziękuje za pomoc.
  • Helpful post
    #6
    Marek2479
    Level 2  
    Do mierzenia oleju w nowych aut.skrz.biegów jest potrzebna specjalna serwisowa miarka z podziałkom na odpowiedni stan oleju przy różnych temperaturach silnika. „Domowy” sposób to włożenie do oporu bagnetu własnej roboty do tej rurki gdzie w starszych modelach była miarka długość około 1,6m i odznaczenie sobie ile było oleju przed spuszczeniem. Poziom oleju sprawdza się przy odpalonym silniku. Olej nalewa się oczywiście przez rurkę miarki. Ja jednak na twoim miejscu oddałbym autko do serwisu.

    Pozdrawiam
  • #7
    Krop
    Level 17  
    Za mało mam takich aut aby ekstra inwestować w sprzęt więc posłucham rad Kolegów i z tym odeśle auto do autoryzowanego serwisu. Pozostała część zlecenia wykonana i klient zadowolony.
    Dzięki za pomoc, Pozdrawiam
  • #8
    atawizm
    Level 10  
    Witam. Chciałem zapytać jak sprawuje się automatyczna skrzynia w w210. słyszałem różne zdania na ten temat a chciałbym kupić merca z automatem. z góry dz za odp.. atawizm(malpa)op.pl
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    W modelu 210 jest ok. 37 typów skrzyń automatycznych.
    O KTÓRYM MYŚLISZ?
    Jeżeli skrzynia nie jest przeciążana to jest praktycznie bezawaryjna. Po zakupie auta lepiej sprawdzić kolor oleju. Niby w tych co nie mają miarki oleju się nie wymienia, jednak jeżeli będzie czarny - to lepiej to zrobić. Ilość oleju "wyciąga się" z programu serwisowego WIS. Utrudnieniem jest brak korka spustowego w turbinie. Robi się wymianę w sposób "dynamiczny". Pytanie możesz również zadać na forum:

    http://www.w210.pl/