Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega B X20XEV - źle działa silnik

Danielos11 30 Sep 2016 14:54 1068 10
SterControl
  • #1
    Danielos11
    Level 9  
    Witam, może wy mi pomożecie panowie bo mi już brakuje sił, zacznę od początku.

    Padł mi silnik w omie rocznik 1996r. motor x20xev zagazowany sterownik silnika chyba z 98. Na pobliskim szrocie u znajomego zajechała oma z Niemiec ze sprawnym silnikiem z 1994r. na starszym sterowniku simtec 56.1 lub 56.0? dobrze piszę? podjechałem sprawdziłem, kupiłem okazyjnie na złomie wszystko grało jak należy, po uszczelnieniu wymianie rozrządu itd wsadziliśmy silnik prócz różnicy w misce olejowej i czujniku wału korbowego nie dojrzałem różnic(różnił się wtyczką i numerami), zacząłem podpinać wszystko do kupy. Pierwsze odpalenie a tu psikus, silnik trzęsie jakby nie chodził na wszystkich cylindrach czasami nawet gaśnie, świece nowe kable nowe cewka została z mojego samochodu czujnik wałka rozrządu nowy siemensa z mojego silnika czujnik położenia wału korbowego z mojego silnika oryginalny, czujniki temperatury nowe z mojego silnika mają kilka miesięcy, zero błędów na kompie, założyłem też listwę wtryskiwaczy z mojego silnika ale też nic się nie zmieniło brakuje mi pomysłów, Od razu uprzedzę że gniazda świec mam suche jak pieprz. Pomocy !
  • SterControl
  • #2
    chisel
    Level 27  
    Może to głupie ale upewnij się czy prawidłowo podłączyłeś przewody WN do cewki bo tylko to mi przychodzi do głowy.
  • SterControl
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Simtec 56 i 56,5 różniły się - a różnica leży bodaj w czujniku położenia wału, bo już dokładnie nie pamiętam.
  • #5
    Danielos11
    Level 9  
    Wiem że się różniły dlatego zanim włożyłem silnik założyłem swoje czujniki z poprzedniego silnika. Ten starszy sterownik nie współpracuje z nowszym czujnikiem wału korbowego. problem pracy na trzech garach już rozwiązałem wymieniając cewkę. Lecz teraz silnik niestety zachowuje się nieco dziwnie tak jakby przerywa i po chwili przygasania nagle obroty mocno idą w górę i utrzymują jakieś 3 tysiące obrotów podmieniłem regulator biegu jałowego (krokowy) ale nic to nie dało. już brakuje mi siły do tego samochodu na kompie pokazuje mi na wolnych 25-28 kg powietrza założyłem drugi przepływomierz to samo.. podmieniam wszystko zaślepiłem już nawet EGR ma ktoś jakieś pomysły ? może ma ktoś schemat podciśnień w tym silniku może to coś pomoże albo jakieś fotografię gdzie co powinno być.
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Oba czujniki się różnią. 56.1 ma oba indukcyjne. 56.5 na wale ma halla a na wałku fazowo indukcyjny.
    Danielos11 wrote:
    pokazuje mi na wolnych 25-28 kg powietrza

    Podaj napięcia na każdym pinie przepływomierza względem masy na silniku.
  • #7
    Danielos11
    Level 9  
    Na wszystkich Pinach wacha się między 0.02V a 0.05V na środkowych pinach raczej stabilnie 0.02V

    Oba czujniki założone mam z mojego silnika z rocznika 96'
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Chodziło mi o pomiar na podpiętym przepływomierzu i silnik pracujący na wolnych.
  • #9
    Danielos11
    Level 9  
    właśnie tak zmierzyłem masę brałem z kolektora ssącego.
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Jakbyś tak zrobił to na 3 pinie miałbyś napięcie akumulatora.
  • #11
    Danielos11
    Level 9  
    specjalnie zdjąłęm gumkę na kostce żeby zmierzyć no nic polecę zmierzyć raz jeszcze.

    Drugi raz zmierzyłem pomiar taki sam teraz miał trochę stabilniejsze obroty. 0.06 tyle mial na trzecim pinie.
    Silnik chodzi tak jakby przerywał trzęsie i czasami podskoczą obroty. na poprzednim silniku chodził normalnie, sam przekładałem silnik więc nic raczej nie poknociłem ale ręki nie dam sobie uciąć :D