Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 2.9 99r - Pracuje cały czas w trybie awaryjnym

01 Paź 2016 13:41 3342 14
  • Poziom 13  
    Witam. Mam problem ze sprinter 2.9 TD 120KM z 1999r. z przebiegiem aktualnie 350 tysięcy (głównie autostradowy)
    Swojego czasu stracił zasilanie na pompie i nie chciał odpalić. Ściągnąłem go do warsztatu, zasilanie zostało przywrócone, jednak auto ma jedynie moc do określonej wartości obrotów (ok 2500). Po przekroczeniu tego poziomu, niezależnie od biegu, auto traci moc i nie chce iść. Z tego co mi wiadomo pracuje w trybie awaryjnym. Teraz ledwo ledwo można go na pusto rozpędzić do 90km/h (wcześniej bez problemu z przyczepą 2t i 1,5t na plecach szedł 100km/h i więcej). Co do tej pory uczyniłem:
    -Olej, wszystkie filtry wymienione
    -wtyczka która idzie do komputera wymieniona na 100% sprawną (wszystkie przejścia sprawdzone)
    -oporność wtrysku sterującego ok
    -sitko w zbiorniku przepchane
    -czujnik podciśnienia doładowania wymieniony
    -komputer wymieniony na drugi, 100% sprawny
    -sprawdzałem go również na komputerze, a tam żadnych błędów.
    -pompiarze sprawdzili pompę- OK
    -wykręciłem również zawór odcinający na pompie (żeby cały czas przelot był otwarty-nic nie dało)
    Teraz, w tym trybie awaryjnym turbina daje ciśnienie max. jedynie 1,5 bar.
    Gdzie mogę szukać dalej przyczyny?
    Jak to ustrojstwo przywrócić do normalnego życia?
  • Poziom 33  
    pioter18 napisał:
    stracił zasilanie na pompie
    Chodzi o zawór?
    pioter18 napisał:
    zasilanie zostało przywrócone
    A jak? Nie został zwyczajnie naprawiony?
  • Poziom 13  
    Chodzi o samą pompę paliwa. Napiecie jakie dostawała to 2V.
    Błąd był gdzieś w komputerze, dlatego padło na wymianę całego ECU i dlatego też padła decyzja o wymianie całej wtyczki (prawdopodobnie to ona spowodowała zwarcie i późniejszy brak zasilania na pompie)
  • Poziom 33  
    2V gdzie konkretnie?
  • Poziom 13  
    Do pompy w tym silniku idzie tylko jeden przewód prądowy. Na tylnej, górnej części pompy dokładniej mówiąc.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Bynajmniej dziś byłem u pompiarzy i stwierdzili, że pompa i wtryski ok. Powiedzieli mi również, że jest to jakiś problem z elektroniką, bo mechanicznie wszystko gra.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Auto we wtorek wędruje do 4 mechanika z rzędu, bo pozostali rozkładają ręce. Może do tego czasu, z pomocą ludzi dobrej woli uda się samodzielnie coś wskórać.
  • Poziom 24  
    Zawór EGR sprawdżcie, może to .
  • Poziom 13  
    Egr chodzi ładnie. Otwiera się bez żadnego zacinania. Przewód podciśnieniowy od turbo sprawdzony-jest ok. Dolot turbo bez uszkodzeń. Rura od turbiny do silnika cała, nigdzie nie jest pęknięta, nigdzie nie ma przedmuchów.
  • Poziom 33  
    Zanim pojedziesz do następnego warsztatu, zapytaj czy potrafią zrobić logi. Wtedy pogadamy o konkretach. Przewód z zasilaniem z tylu to chyba zasilanie zaworu kąta wtrysku.
  • Poziom 13  
    We wtorek auto jedzie to warsztatu, którego właścicielem jest były pracownik ASO Mercedesa. Zasięgnąłem troszkę informacji na temat tego mechanika i ponoć ożywiał beznadziejne przypadki. Dostałem też informację, że jako jedyny w mieście posiada jakiś specjalny komputer do mercedesów.
    Jeżeli dobrze myślę, to logi miał już robione. Podłączony komputer na włączonym silniku, potem mechanik siedział obok, ja prowadziłem, a on zaczytywał dane podczas jazdy. Jedyne co udało mu się stwierdzić to fakt za małego dołądowania turbiny (1,5 bar) i stwierdził, że wtryski, pompa jest OK, a na elektronice się nie zna.
    A mowa o tym przewodzie jak zaznaczyłem na zdjęciu.
  • Poziom 33  
    Na zdjęciu zawór gaszenia. Następnym razem zapisz logi. Pytanie 1,5 bar względnego?
  • Poziom 13  
    Mowa o ciśnieniu bezwzględnym. Z tego co wiem to sporo za mało...
  • Poziom 33  
    Do sprawdzenia wartość podciśnienia przy zaworze sterującym turbiną. W logach sprawdź wypełnienie przebiegu dla tegoż zaworu. Potem sprawdź wartość podciśnienia na gruszce. A na koniec wymień tego Pierburga, bo to on padł i nie da się go naprawić.
  • Poziom 13  
    Zawór był demontowany, czyszczony. Pracuje ładnie. Z ciekawości na zawór sterujący turbiną podałem ciśnienie z zewnątrz (podłączyłem sprężarkę). Dalej bez poprawy...
    Jeżeli dobrze rozumuję to mówiąc o Pierburgu, masz na myśli vacum pompę, czy zawór sterujący powietrzem dolotowym?
  • Poziom 2  
    Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie
    a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia
    lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali
    i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę i oczywiście pompa daje mniej paliwa
    jeszcze w pompie jest czujnik temperatury paliwa oraz nastawnik który wymusza
    pozycję naciśnięcia gazu oraz odczytuje jej położenie
    i sterownik to wszystko.

    Dodano po 9 [minuty]:

    w pompie jest zawór konta wtrysku ale po wyłączeniu jego wtyczki zacznie głośno pracować na zaworach to znaczy że działa .silnik nie zgaśnie.
    eger jeżeli jest wypalony to będzie wpuszczał spaliny do kolektora ssącego mimo jego zamknięcia wtedy też słabnie motor.
    JAK SPRAWDZIĆ - wyłączyć wężyk dolotowy do gruszki egera odpalić najlepiej ochłodzony silnik i trzymać rękię na przewodzie nierdzewnym od kolektora wydechowego do egera przy egerze gdy nie robi się gorący przy dodaniu odrobinę gazu to jest ok
    eger najlepiej zaślepić blaszką

    to rozwiązanie na pewno nie jest ekologiczne i dobre dla silników
    o tym warto poczytać na innych forach
  • Poziom 11  
    witam jak poradziłeś sobie z tą usterka ponieważ mam to samo w moim MB sprinter