Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czym są spowodowane i jak wyeliminować trzaski w słuchawkach bluetooth

stoppaleniu 01 Paź 2016 14:42 1038 18
  • #1 01 Paź 2016 14:42
    stoppaleniu
    Poziom 7  

    Dzień dobry. Mam następujący problem: do wzmacniacza denon pma-720 ae podłączyłem przez wyjście słuchawkowe transmiter bluetooth XX.Y BTT009. Zestaw ten miał za zadanie przekazywać dźwięk do słuchawek bluetooth JBL Synchros E50BT. Podczas słuchania muzyki co kilka minut w nieregularnych odstępach czasu sygnał zostaje zaburzony (coś trzaska, syczy itd.), po chwili wszystko wraca do normy i za kilka minut znowu sygnał się psuje. Odległośc słuchawek od transmitera to przeważnie około 2m. Gdy słuchawki podłączy się do telefonu lub laptopa problem nie występuje. Co może być powodem tego problemu i jak go wyeliminować. Z góry bardzo dziękuje za pomoc

    0 18
  • #2 01 Paź 2016 14:59
    Polon_us
    Poziom 40  

    Jeżeli w domu jest sieć Wifi to należy zmienić jej kanał nadawania, zwykle to pomaga.
    Najlepiej przejść na kanał 1 lub 11.

    0
  • #3 01 Paź 2016 15:05
    stoppaleniu
    Poziom 7  

    Z tego co widzę, ustawiony mam kanał 11, zaraz zmienię na 1 i zobaczę czy pomoże

    Dodano po 1 [minuty]:

    Niestety nie pomogło, sprawdzałem na kilku różnych kanałach

    0
  • #4 01 Paź 2016 21:25
    simhak
    Moderator - SAT

    Czy te trzaski słychać też, kiedy przekazywana jest cisza albo pojedyńczy jednostajny sygnał?

    0
  • #5 02 Paź 2016 00:31
    stoppaleniu
    Poziom 7  

    Nie. Gdy jest cisza trzasków nie ma.

    0
  • #6 05 Paź 2016 16:12
    Polon_us
    Poziom 40  

    Czy kolega mógłby podłączyć te słuchawki do wyjścia "Pre-out" wzmacniacza - dla celów testowych?
    Co prawda jest to wyjście 2xCINCH, ale chyba nie powinno być problemem.

    0
  • #7 05 Paź 2016 16:48
    stoppaleniu
    Poziom 7  

    Oczywiście, że mogę, zaraz spróbuję

    Dodano po 5 [minuty]:

    Na wyjściu "Pre-out" słuchawki działają ale bardzo cicho i dźwięk nie jest czysty

    0
  • #8 06 Paź 2016 05:19
    Polon_us
    Poziom 40  

    Hmm, mniemam, że problem trzasków nie występował przy podłączeniu do tego wyjścia "Pre-Out".

    stoppaleniu napisał:
    Na wyjściu "Pre-out" słuchawki działają ale bardzo cicho i dźwięk nie jest czysty

    Hmm, poziom sygnału na tym wyjściu zależny jest położenia potencjometru głośności wzmacniacza.
    Kolega próbował zmieniać głośność?
    Głośniki zawsze można wyłączyć.

    Teoretycznie możnaby również użyć wyjście "REC-OUT".
    Różnica pomiędzy tym wyjściem a "PRE-OUT" jest taka, że poziom sygnału na "REC-OUT" jest niezależny od ustawienia poziomu głośności w wzmacniaczu.
    Także, można go wykorzystać pod warunkiem, że słuchawki mają swój własny regulator poziomu dźwięku.

    0
  • #9 06 Paź 2016 05:56
    stoppaleniu
    Poziom 7  

    Próbowałem zwiększać głośność na wyjściu pre-out jednak przy prawie maksymalnym poziomie głośności słabo słychać dźwięk. Słuchawki mają własną regulację głośności wiec spróbuje podpiąć pod wyjście rec-out

    0
  • #10 06 Paź 2016 14:39
    stoppaleniu
    Poziom 7  

    Wypróbowałem działanie słuchawek na wyjściu rec-out, działa fajnie jednak po kilku minutach zakłócenia również się pojawiły

    0
  • #11 06 Paź 2016 15:45
    Polon_us
    Poziom 40  

    Hmm ...

    stoppaleniu napisał:
    Gdy słuchawki podłączy się do telefonu lub laptopa problem nie występuje.

    To mnie zastanawia ...

    Jedyna różnica jest w tym, że Denon korzysta bezpośrednio z zasilania sieciowego, a w/w urządzenia tego nie robią.
    Kto wie, może to jest zakłócenie przenoszone przez zasilanie sieciowe.
    Może nadajnik BT wzbudza się z jakiś powodów?

    Może kolega sprawdzi poniższe sugestie i odpowie na nie;

    Czy gniazdo gdzie podłączony Denon ma bolec uziemiający?
    Czy wzmacniacz jest zasilany przez listwę zasilającą z jakimś filtrem przeciwzakłóceniowym?
    Czy kolega może zrobić próbę mając podłączony wzmacniacz do innego gniazdka?
    Czy kolega mógłby zrobić próbę podłączając te słuchawki do innego urządzenia zasilanego z sieci np. telewizor?
    Wzmacniacz ma osobny zacisk uziemiający na tylniej obudowie. Jest on podłączony do uziemienia? Proszę to wypróbować.

    Czy w instalacji w mieszkaniu/domu może być jakieś urządzenie które się cyklicznie włącza/wyłącza?
    Czy kolega ma jakieś oświetlenie typu LED czy jarzeniówki? Jeśli tak, to proszę je wyłączyć na próbę i sprawdzić działanie słuchawek.

    stoppaleniu napisał:
    Wypróbowałem działanie słuchawek na wyjściu rec-out, działa fajnie jednak po kilku minutach zakłócenia również się pojawiły

    Czy przy tej próbie wzmocnienie wzmacniacza było skręcone na "0"?
    Jeśli nie, to proszę to sprawdzić :)

    0
  • #12 06 Paź 2016 17:34
    zmyslonyy
    Poziom 26  

    Prawdopodobnie jest to jakaś dysfunkcja wynikająca z niepełnej kompatybilności różnych wersji Bluetooth. Mam podobną sytuację z telefonem i zestawem głośnomówiącym w samochodzie. Zasięg zmniejsza się do kilkunastu cm i wtedy jest OK. Jak się tylko oddali to zaczynają być trzaski, szumy itd.
    Proponuje zrobić test zmniejszając dystans między nadajnikiem, a słuchawkami i czy sytuacja się jakoś poprawia czy nie ma to żadnego wpływu.

    0
  • #13 06 Paź 2016 17:53
    stoppaleniu
    Poziom 7  

    Czy gniazdo gdzie podłączony Denon ma bolec uziemiający? Tak ale ogólnie w całej sieci domowej nie mam uziemienia tylko faza i zero
    Czy wzmacniacz jest zasilany przez listwę zasilającą z jakimś filtrem przeciwzakłóceniowym? Tak
    Czy kolega może zrobić próbę mając podłączony wzmacniacz do innego gniazdka? Wypróbowane, brak poprawy
    Czy kolega mógłby zrobić próbę podłączając te słuchawki do innego urządzenia zasilanego z sieci np. telewizor? Sprawdzę jutro bo obecnie nie mam sprawnego telewizora
    Wzmacniacz ma osobny zacisk uziemiający na tylniej obudowie. Jest on podłączony do uziemienia? Proszę to wypróbować. W jaki sposób wypróbować? Co tam się podpina?

    Czy w instalacji w mieszkaniu/domu może być jakieś urządzenie które się cyklicznie włącza/wyłącza? Nie
    Czy kolega ma jakieś oświetlenie typu LED czy jarzeniówki? Jeśli tak, to proszę je wyłączyć na próbę i sprawdzić działanie słuchawek. Posiadam i po odłączeniu od prądu narazie nie zaobserwowałem zakłóceń ale napisze jeszcze po dłuższych testach

    Dodano po 5 [minuty]:

    Polon_us napisał:


    Jedyna różnica jest w tym, że Denon korzysta bezpośrednio z zasilania sieciowego, a w/w urządzenia tego nie robią.


    Próbowałem również podpięcie do zewnętrznej karty dźwiękowej w komputerze zasilanej przez usb.

    Dodano po 1 [minuty]:

    stoppaleniu napisał:

    Czy kolega ma jakieś oświetlenie typu LED czy jarzeniówki? Jeśli tak, to proszę je wyłączyć na próbę i sprawdzić działanie słuchawek. Posiadam i po odłączeniu od prądu narazie nie zaobserwowałem zakłóceń ale napisze jeszcze po dłuższych testach


    Jednak po dłuższym odsłuchu zakłócenia występują również przy odłączonym oświetleniu LED

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zakłócenia mają postać trzasków z bardzo krótkimi lecz częstymi przerwami w odtwarzaniu dźwięku (około 0,5 sekundy - 1 sekunda)

    Dodano po 2 [minuty]:

    zmyslonyy napisał:
    Prawdopodobnie jest to jakaś dysfunkcja wynikająca z niepełnej kompatybilności różnych wersji Bluetooth. Mam podobną sytuację z telefonem i zestawem głośnomówiącym w samochodzie. Zasięg zmniejsza się do kilkunastu cm i wtedy jest OK. Jak się tylko oddali to zaczynają być trzaski, szumy itd.
    Proponuje zrobić test zmniejszając dystans między nadajnikiem, a słuchawkami i czy sytuacja się jakoś poprawia czy nie ma to żadnego wpływu.


    Jest to możliwy powód, gdyż nadajnik ma bluetooth w wersji 2.1 a słuchawki 4, jednak po zbliżeniu (około 10 cm od nadajnika) zakłócenia także wystąpiły po kilku minutach.

    0
  • #14 07 Paź 2016 10:33
    Polon_us
    Poziom 40  

    Hmm, jedna rzecz mnie naszła ...

    stoppaleniu napisał:
    Gdy słuchawki podłączy się do telefonu lub laptopa problem nie występuje.

    Czy przy tych próbach wykorzystywany był ten BTT009 nadajnik?

    0
  • #15 07 Paź 2016 11:27
    stoppaleniu
    Poziom 7  

    Nie ponieważ i laptop i telefon maja własne bluetooth

    Dodano po 16 [minuty]:

    Podpiąłem do mp3 oraz do telefonu nadajnik i zakłócenia także wystąpiły. Czy może chodzić o to, że nadajnik jest uszkodzony?

    0
  • Pomocny post
    #16 07 Paź 2016 12:21
    Polon_us
    Poziom 40  

    stoppaleniu napisał:
    Nie ponieważ i laptop i telefon maja własne bluetooth

    To właśnie sobie uzmysłowiłem.
    stoppaleniu napisał:
    Podpiąłem do mp3 oraz do telefonu nadajnik i zakłócenia także wystąpiły.

    Miałem zamiar to zasugerować.
    stoppaleniu napisał:
    Czy może chodzić o to, że nadajnik jest uszkodzony?

    Tak na to wygląda.
    Jeżeli kolega ma możliwość wymiany na inny, to sugerowałbym to zrobić.
    Proszę sprawdzić jaką wersję BT mają słuchawki, jak również jaki protokół obsługują.
    I pod tym kątem znaleźć odpowiedni nadajnik.

    0
  • #17 07 Paź 2016 12:29
    stoppaleniu
    Poziom 7  

    Spróbuje zwrócić nadajnik na gwarancji i zakupię inny. Na razie temat uważam za zamknięty. bardzo dziękuje wszystkim za pomoc

    Dodano po 6 [minuty]:

    A jeszcze jedno pytanie. Te słuchawki mają wsparcie BT: 3.0, A2DP v1.3,AVRCP v1.5, HFP v1.6, HSP v1.2 stary nadajnik ma Bluetooth 2.1+EDR, A2DP, AVRCP. To jakie parametry powinien mieć nowy? BT 3.0 lub nowszy?

    0
  • #18 07 Paź 2016 13:42
    Polon_us
    Poziom 40  

    stoppaleniu napisał:
    To jakie parametry powinien mieć nowy? BT 3.0 lub nowszy?

    Podszedłbym do tej kwestii inną drogą.

    Kolega ma pewność, że słuchawki działają z telefonem i laptopem. Można sprawdzić, jakie wersje BT i AVDP mają one zainstalowane.
    I pod tym kątem szukałbym odpowiedniego nadajnika.
    To, moim zdaniem, jest najlepsze rozwiązanie.

    Kto wie, może ten obecnie posiadany nadajnik spełnia wymagania, a jest po prostu uszkodzony.

    0
  • #19 08 Paź 2016 05:00
    Polon_us
    Poziom 40  

    Nie wiem na jakim etapie kolega jest z tym nadajnikiem, ale jeszcze jedna rzecz mnie naszła ...
    Mam "spóźniony zapłon" ostatnio :(

    Pytanie - czy w czasie prób z wzmacniaczem - słuchawki + nadajnik - telefon i/lub laptop były włączone?
    Jeśli tak, to czy miały one aktywną funkcję BT?

    Jeśli tak, czy kolega mógłby zrobić jeszcze jeden test?
    Polegałby on na tymczasowym wyłączeniu funkcji BT zarówno w telefonie i laptopie.
    Po tym, kolega przetestowałby działanie nadajnika podłączonego do wzmacniacza ponownie.

    Chcę tu upewnić się, że słuchawki nie były zakłócane przez te urządzenia.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo