Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator mocy 220V nie działa.

01 Paź 2016 15:30 861 15
  • Poziom 6  
    Witam wszystkich. Jestem początkującym elektronikiem i w trakcie budowy obwodu napotkałem problemy. Korzystając ze schematu zbudowałem ściemniacz/regulator mocy oparty na triaku BT136. Problem pojawił się po zmontowaniu - układ nie działa. Nie uzyskałem żadnego rezultatu, żarówka świeci się tak samo (z pełną mocą) bez względu na pozycję potencjometru.O błędzie w wykonaniu raczej nie mam mowy. Wszystko dokładnie sprawdziłem, a nawet powtórzyłem układ. Tutaj link do schematu: http://elportal.pl/pdf/k07/15_14d.pdf Zamiast dławika toroidalnego zastosowałem dławik 0,47 mikrohenra, taki podobny do rezystora. Ale tutaj też nie szukam przyczyny. Wie ktoś co się dzieje?
  • Poziom 32  
    Sprawdź czy w ogóle potencjometr "działa" chodzi o to, czy podczas montażu nie wygiąłeś go zbyt bardzo i blaszki sie nie stykają. Tego typu sztuki muszą mieć dobre mocowanie. Ewentualnie zamiast potencjometru zrób dzielnik na rezystorach i spr czy coś działa.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Po odlutowaniu potencjometru żarówka gaśnie?

emiles napisał:
    Wie ktoś co się dzieje?

Początkującym często sie wydaje że anody triaka są zamienne. Po drugie - uzycie tak maciupkiego dławika w sytuacji gdy pozostawisz C2 w układzie może doprowadzić do "ubicia"triaka.

Wstaw zdjęcia układu - ostre i wyraźne.
  • Poziom 6  
    Pisałem, że zaczynam przygode z elektroniką, na kondensatorach namazgrane to co w instrukcji więc uznałem ze jest ok. :D Zatem jakie kondensatory powinny być? Cewke mam zmieniać? Rezystory są ok?
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    emiles napisał:
    na kondensatorach namazgrane to co w instrukcji więc uznałem ze jest ok.

Sprawdź to dokładnie - na kondensatorach zapewne jest napisane 100µF i 68µF

emiles napisał: