Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla e12 - Kontrolka poduszki, napinacz pasażera

01 Paź 2016 20:14 2187 8
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam problem, walczę z tym od kilku dni, ale bez efektu. Czytałem na forum ale nie ma identycznego zagadnienia.

    Miga mi kontrolka od poduszki powietrznej. Wskazuje błąd:
    72 Napinacz pasa pasazera - zwarcie do plusa zasilania .
    Pomierzyłem wskazany napinacz i trasę kabla, następnie pomierzyłem sprawny napinacz kierowcy, którego traktuję jako wzorzec i wyszły praktycznie te same wielkości. Kable są ok - nie są zwarte ze sobą ani do masy, napinacz pokazuje mi ok 0,6ohma ( od kierowcy 0,7). Do masy nie jest zwarty. Chciałem zamienić wtyczki w sterowniku prawego z lewym napinacza żeby sprawdzić jaki błąd wyskoczy, miałbym jakąś podpowiedz, ale niestety kostki są inne i się nie da. Nie chce ciąć kabli.
    Chciałem zamienić napinacze lewy z prawym, ale po prawie godzinnej walce ze śrubą na klucz 14 odpuściłem, trzyma jak przyspawana.
    Co robić. O co chodzi z tym komunikatem? Sterownik ma za małą rezystancję na wejściu od napinacza pasażera? Napięcie na napinaczu kierowcy (niby tym sprawnym) wynosi 10V, a na pasażera (niby zepsuty ) 8V.

    Padło wejście w sterowniku?? A może napinacz? Co robić? Nie chce wkładać opornika bo układ ma być sprawny.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    To, co zmierzyłem poprzednio, było na wtyczkach przy napinaczach. Styki we wtyczkach wyglądają jak nowe. Nie mierzyłem w sumie przy sterowniku, ale tam również wyglądają, jak nówki. Wtyczkę wkładałem z 10 razy, myślę, że styki się przeczyściły w ten sposób, a napięcie i tak się różni.

    W sumie zmierzę dla pewności w sterowniku, co jeszcze zrobić? Przy jednym rozbieraniu tunelu w aucie.
  • Poziom 10  
    piotrek22101 napisał:
    Obejrzyj przewody czy gdzieś nie są nadtopione,załamane. Miałem kiedyś załamany jeden ,źle ktoś wiązkę układał.


    Raczej były ok, ale sprawdzę raz jeszcze. W sumie można na czymś takim stracić trochę Voltów. A taka minimalna różnica w napięciu może już powodować stan awaryjny? W ogóle tędy droga? Co jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 10  
    Sprawdzę jutro lub w poniedziałek ile wychodzi ze sterownika. Gdzieś te ta 2V muszą znikać. Ale raczej obstawiam że sterownik daje za mało, bo kablami ruszałem, przesuwałem i nie zmieniło to nic. Dalej 8V na wtyczce przy napinaczu.
  • Poziom 11  
    Jeśli chcesz to możesz zamontować opornik w celach wykluczenia samego napinacza, bo sam tak robiłem i nic w tym złego.
    Jeśli mierzyłeś wiązki na odpiętym sterowniku SRS zwarcie do masy i do plusa i był brak przejścia na mierniku to wiązka jest ok.
    Miałem taki kod dwa razy w toyota yaris i avensis i po wykonaniu tych sprawdzeń wymieniłem sterownik to rozwiązywało problem.
  • Poziom 10  
    Wczoraj sprawdzałem wszystko raz jeszcze i na 99% właśnie jest to wina sterownika. Tylko mam problem z zakupem. Na allegro nie ma identycznego. Mój ma nr 1 i pisze na nim DP oraz P/T. Nie ma tam takiego. Nr to 89170-02160.

    Co zrobić?