Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stiga Multiclip 46 B&S Clasic - Na wysokich obrotach przygasa.

darek101120 02 Paź 2016 10:13 1080 4
  • #1 02 Paź 2016 10:13
    darek101120
    Poziom 9  

    WITAM

    Posiadam kosiarkę którą dostałem STIGA MULTICLIP 46 z silnikiem B&S Classic.
    kosiarka 2005 rok produkcji i stoi od 6 lat ponieważ podobno nie chciała zapalić.

    Co zrobiłem:
    - rozebrałem wszystkie elementy demontowalne bez ingerencji w silnik i wyczyściłem
    - wyczyściłem bardzo dokładnie bak paliwa
    - wyczyściłem gaźnik i zamontowałem nową membranę i primer wszystko oryginał
    - zamontowałem nową świecę oryginał
    - nowy olej i filtr powietrza oryginał
    - brakowało jednej sprężynki przy gaźniku tej krótszej dokupiłem ją oczywiście oryginał
    - naostrzyłem nóż

    Podpompowałem 3 razy, pociągam odpaliła za pierwszym razem. Zero kopcenia chodziła równo czasami tak strzeli z tłumika delikatnie. Zostawiłem ja na 20 min na najwolniejszych obrotach. Mówię sobie super zreanimowałem kosiarkę. kosiarka ładnie odpala za pierwszym pociągnięciem. W następnym dniu odpaliłem ja na godzinę chodziła sobie na trochę wyższych obrotach. Brak kopcenia, wycieków z silnika jedyne co to delikatnie strzeli z tłumika czasami ale silnik pracuje równo.

    Mam z nią tylko jeden mankament którego nie potrafię zrobić:
    Po przesunięciu regulacji gazu/obrotów powyżej połowy zwiększy obroty ale po chwili drastycznie spada z obrotów i zaczyna nierówno pracować. Jak cofnę regulacje na połowę lub mniej odzyska swoja prawidłowa pracę. Zdjąłem filtr z obudową żeby zobaczyć co się dzieje w gaźniku to jak regulator mam ustawiony do połowy ładnie idzie paliwo dyszą do silnika. Jak ustawię powyżej połowy wkręci się na wyższe obroty i po chwili zwolni zacznie się telepać a wtedy po gaźniku rozbryzguje się paliwo tak jakby dawkował za dużo paliwa

    Jedyna niewymieniona rzecz to oring na wyjściu z gaźnika ale na moje oko jest dobry. Może wymienić ten oring? może on powodować takie objawy?
    Piasta noża ma ścięte te dwa bolce, klin jest OK piastę zakupie nową w tygodniu.

    Poprzednio miałem silnik B&S serie 500 i tam nie było regulacji obrotów przy baku ale jak palcem przesunąłem dźwignię to silnik wkręcał się ładnie na każde obroty a w tym classicu chodzi ładnie do pewnego momentu otwarcia przepustnicy a później jakby go zalewało. Silnik zaczyna wtedy nierówno pracować spadnie na niskie obroty zacznie delikatnie przykapcać na czarno i po chwili zgaśnie.

    Panowie gdzie szukać jeszcze rozwiązania usterki?

    0 4
  • #2 02 Paź 2016 10:24
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Membranę założyłeś prawidłowo? W tej kolejności, membrana na zbiornik paliwa, uszczelka i dopiero gaźnik.

    0
  • #3 02 Paź 2016 10:28
    darek101120
    Poziom 9  

    Tak to moja nie pierwsza taka operacja.
    Dodam że wczoraj nią kosiłem 40 minut. Ma moc, ładnie idzie w większej trawie nawet. Obroty do koszenia na połowie są optymalne. Ciekawi mnie dlaczego się dławi jak się zwiększa obroty powyżej połowy.

    0
  • #4 02 Paź 2016 10:44
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czasami wypada dysza w gaźniku, ta pod tą metalowa siateczką.
    Możliwa jest tez nieszczelność zaworu ssącego.

    0
  • #5 02 Paź 2016 10:53
    darek101120
    Poziom 9  

    Gaźnik rozebrałem ponownie, drugi raz wyczyściłem i zamontowałem dalej ten sam problem. Zrobiłem to wczoraj.
    Który to zawór ssący? jak sprawdzić jego nieszczelność ?

    0