Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Vectra C 2007 1.8 140km - dziwne odgłosy ze skrzyni biegów

02 Paź 2016 12:40 5184 52
  • Poziom 11  
    Witam, mam dziwne objawy tak mi się wydaje w skrzyni biegów, przedstawię Wam jak ja to widzę i liczę na pomoc i zdiagnozowanie usterki, licze się nawet z tym że skrzynia do wymiany ale oby tak nie było :)
    1. Posiadam VC 1.8 140KM 2007r, od 2-3dni jadąc na biegach 1,2,3 i gdy są niskie obroty to czuję jakby lekki rezonans, takie lekkie drgania, wczesniej tak nie miałem, np na 2 biegu gałka sie lekko trzęsie. Im wyższe obroty to drgania maleją i nikną.
    2. przy redukcji 5 na 4 bieg podczas puszczania sprzegła tak w połowie wysokości czuć jakby jakiś "opór" w pedale sprzęgła, to samo jest gdy np wrzucam z 3 na 4 bieg.
    3. gdy startuję wrzucam 1 bieg, następnie 2 i na nim wraz ze zwiększaniem obrotów by wrzucić 3 bieg, słuchac dziwne jakby wycie, na 3 biegu to samo, i na 4 moze trochę albo tylko mi sie wydaje,
    Powyższych objawów jeszcze 4 dni temu nie miałem, wcześniej mi tylko coś huczało na 5 biegu powyżej 2500obrotów 8-90km/h, teraz tego jakby nie czuję.
    Może to poduszka pod silnikiem, albo świece do wymiany, czekam na inne opcje, a zara ide świecę wymienie bo i tak miałem to zrobić, proszę o porady. Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Niech się wypowie jakiś znawca, ale jeśli tam siedzi skrzynia Made by Fiat to proponuję zacząć od stanu oleju i jego zawartości. Ewentualnie kończy się sprzęgło.
  • Poziom 11  
    Jak najlepiej sprawdzic poziom oleju w skrzyni nie mając kanału ?
  • Poziom 20  
    Bez kanału to nie dasz rady. Samochód musi stać na poziomej powierzchni, więc jakiekolwiek podnoszenie odpada.
  • Poziom 11  
    jutro więc wjade na kanał do kumpla, jeśli się okaże że w oleju są opiłki metalu tzn ze skrzynia definitywnie do wyrzucenia ? a jeśli okaże się że trzeba dolać oleju to w/w objawy ustąpią po jego dolaniu ?
  • Poziom 15  
    Skrzynia z opla typ F17 i zdarzają się awarie. O ile w mniejszych jednostkach silnikowych stosunkowo rzadko to w Z18XER już częściej.
  • Poziom 11  
    wymieniłem właśnie świece, stare widać w załączniku, chyba od nowości nikt ich nie wymieniał ;/ polepszyło się tylko w tym że nic nie drga itd a reszta to samo i nawet gorzej bo juz na 1 biegu i 2,3,4 świszczy jak F16 odrzutowiec, dźwięk dodałem w załącznik możecie posłuchać, czemu tak wyje ??? ręce mi opadają jak pomyśle ze z tysiaka albo lepiej mi na to wyjdzie wydać.
    Edit: w załączniku daje tez zdjęcie czegoś gumowego, a znalazłem to gdy włozyłem nowa swiece w gniazdo i zaczalem dokrecac i to było nad świeca tak jakby mi wpadlo po tym jak świece włożyłem ale nie wiem skąd to cholerstwo się wzięło ani skąd pochodzi. może ktoś skojarzy....
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Strasznie cicho mi to odtwarza. Ta gumka to nie jest przypadkiem część klucza do świec ?
  • Poziom 11  
    Możliwe że tak pewnie mi wypadła jak świece wkręcałem ;) u mnie dobrze odtwarza napewno ten świst słychać, zauważyłem też że na luzie jak jest odpalony to rzęzi spod maski, jak wcisne sprzęgło to cisza, a jak jade to wiadome ... wyje jak pies, łożysko oporowe ? jutro jade na kanał spr olej itd w tej skrzyni ale widać że coś jest do roboty ;/.
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Dźwięk kiepskiej jakości ale wygląda to na skrzynie. Łożysko na wałku sprzęgłowym. Nie pociesze cie do wymiany łożysko i wałek. Nie ma tam szalki wewnętrznej jest nią powierzchnia wałka. Są na pewno już wżery.
  • Poziom 11  
    Droga taka imprezka ? :)
  • Poziom 9  
    Podstawa to prawidłowa diagnoza z tego nagrania tylko rokujemy. A jeżeli chodzi o koszty to od 30zł do 2500zł rozbieżność jakości nagrania.
  • Poziom 15  
    PITERRR napisał:
    Łożysko oporowe do wymiany .

    właśnie nie, tylko skrzynia do roboty.
  • Poziom 9  
    Oleju pewnie jest za mało lub go nie ma. Kapał pewnie po kropelce i wykapał. Mokro pewnie się zrobiło koło półosi.
  • Poziom 11  
    jestem gotów na wszystko, ale też nie wiadomo na jaką skrzynię się trafi.....dolewka oleju nic nie zmieni ?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Spuść olej zobaczysz czy nie ma w nim opiłków. Potem zalej w wymaganej ilości.
  • Poziom 11  
    witam, właśnie byłem u kumpla na podnośniku, symbolu skrzyni nie mogłem znaleźć chyba zabrudzony ale to f17 jest z tego co wiem, dolał mi 0,7L oleju, wiec było tam 0,9L bo wchodzi 1,6. opiłki były na korku od przelewu, stwierdził że raczej skrzynia do wymiany bo tak jak pisał ktoś wyżej to ten wałek słychać ale tak naprawdę jak się ją rozbierze dopiero będzie 100% pewności, za tydzień ją wstawiam na pare dni bo wczesniej nie mogę , muszę jeździć, być może gdybym od razu spr poziom oleju 4 miesiące temu jak ją kupiłem to bym dolał i nie byłoby teraz takich jaj. Teraz będzie loteria jak trzeba będzie kupić drugą i nie wiadomo na co się trafi, słyszałem że można kupić jakieś regenerowane a oddać swoją i dopłacić i mamy gwarancję, wiecie coś o tym ? można jakoś po VINie spr nr skrzyni ? edit: skrzynia itd wszystko pod było suche
  • Poziom 11  
    Od paru dni skrzynia mi wyła na każdym biegu jak nigdy, jednak dziś musiałem jechać pod wawe 120km, i doslownie 2km przed celem musialem ruszać z 3 biegu bo 1 i 2 padł, a wcześniej jeszcze były dziwne dźwięki ze skrzyni jakby coś ją rozrywało od środka i skrzypanie itd, dym poszedł ze sprzęgła 500m przed celem, wróciłem na lawecie, skrzynia na 100% to wyrzucenia, szukam drugiej, na co zwracać uwage przy takim zakupie ?
  • Poziom 20  
    Generalnie skrzynia jest dość kłopotliwym towarem, bo nie jesteś w stanie sprawdzić właściwie nic przed zakupem.
  • Poziom 11  
    wiem, dlatego najlepiej będę chciał kupić coś na gwarancji i od firmy bo wtedy mam 10dni na oddanie im skrzyni jak coś i łaski mi nie robią, takie mam prawo, a od osoby prywatnej to loteria i oddać nie mogę jak się nie zgodzi. Wczoraj mi ktoś mówił że kiedyś robiono tak że jak skrzynia wyła to z olejem wrzucało się do niej wióry drzewne i to ją uciszało, oby w swojej czegoś takiego nie znalazł bo nie wiem co zrobie osobie ktora mi sprzedała auto.
  • Poziom 11  
    na pewnym portalu aukcyjnym ceny skrzyń są od 300 do 1500zł , co myślicie o takiej skrzyni: nr aukcji 6185487318 ?? 1,5k trzeba dać ale piszą że rok gwarancji, łożyska nowe , wszystko sprawdzone itd, patrząc z kolei na tańsze skrzynie 300-1000zł to dają jakąś gwarancje 2 tygodnie i tak naprawde nie wiadomo co tam siedzi, jak wyglądają zębatki, tryby i łożyska? kupi się taką za np 500-600zl a trzeba włozyć drugie tyle plus robota to chyba się nie opłaca? czekam na porady jak ktoś miał jakieś doświadczenie w czymś takim.
  • Poziom 15  
    Ogólnie to te skrzynie siadają więc zakup używki wiąże się z dużym ryzykiem. Skrzynia po naprawie to optymalne rozwiązanie.
  • Poziom 11  
    W mojej jak sądze w środku została mielonka z trybów więc nie opłaca się jej naprawiać bo nie kupię nigdzie nowych choinek itd nie opłaca się więc zostaje kwestia uzywanej a tu nie wiadomo na co się trafi i kicha :(
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Tak pisałem w sensie zakupu skrzyni naprawianej/regenerowanej w firmie specjalizującej się.
  • Poziom 11  
    Opel Vectra C 2007 1.8 140km - dziwne odgłosy ze skrzyni biegów

    witam, ktoś mi rozszyfruje ostatnią cyfre? to jest chyba "4", rozumiem że muszę kupić skrzynię z oznaczeniem C a są też z oznaczeniem W, ta z W nie bedzie pasować? na allegro 600-900zl musze dać za taką skrzynię f17C i miesiąć pisemnej gwarancji, innej opcji nie widzę, po zakupie mimo że będzie zalana olejem warto ją rozebrać i sprawdzić stan trybów i łożysk?