Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes V-Klasa W638 - Zalana instalacja

marcin_marcepan 04 Paź 2016 20:10 477 2
  • #1 04 Paź 2016 20:10
    marcin_marcepan
    Poziom 18  

    Witam serdecznie
    Wczoraj po obfitych opadach deszczu wsiadam sobie do swojego Mietka V-Klasa W638 z 2000roku, garażowanego niestety pod chmurką i na kolana wylała mi się spora dawka wody.
    Prawdziwe jaja zaczęły się dzisiaj.
    Po przejechaniu ok 5km włączył się klakson i trąbi jak najęty. Zatrzymałem samochód i zgasiłem. Klakson ucichł. Po ponownym odpaleniu przejechałem kolejne może 3km i powrót usterki. Każda kolejna próba włączenia zapłonu uruchamiała natychmiast klakson.
    Po kilku godzinach postoju na poboczu ponowna próba i niestety to samo. Zaraz po włączeniu zapłonu drze ryja jak diabli. Szybka diagnostyka i pomogło wyjęcie bezpiecznika numer4 pod kolumną kierownicy. Rozebrałem przód kierownicy (poduszka) i odłączyłem przewody jednak i to nie pomogło.
    Tutaj pojawia się pytanie.
    Według wszystkich schematów bezpiecznik 4 jest odpowiedzialny za klakson i światła cofania ale po jego wyjęciu nie działają również elektryczne szyby po obu stronach.
    Zanim zdiagnozuję co konkretnie się stało chciałbym odłączyć przekaźnik klaksonu bo podobno gdzieś jest tylko nie mam pojęcia gdzie. Niestety nie mam kanału a samochód jest orurowany więc nie mam też możliwości odłączenia przewodów od klaksonu (gdzie on w ogóle jest?)
    Czy któryś z szanownych forumowiczów mógłby mi pomóc?

    0 2
  • #2 05 Paź 2016 07:42
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    marcin_marcepan napisał:
    chciałbym odłączyć przekaźnik klaksonu bo podobno gdzieś jest tylko nie mam pojęcia gdzie

    Zobacz pod siedzeniem - prawie na pewno tam jest. Dwa kable biało-czerwone, szaro-czarny i czarno-żółty
    marcin_marcepan napisał:
    nie mam też możliwości odłączenia przewodów od klaksonu (gdzie on w ogóle jest?)
    Rozumiem problem - nie działa i trzeba go znaleźć. Ale trąbiącego nie możesz namierzyć??? Zobacz w okolicach reflektora przed kierowcą (pod reflektorem).
    Jeżeli chodzi o wiązkę, to sprawdź w progu po stronie kierowcy. Cała konstrukcja jest dosyć niefortunna, bo blachowkręty mocujące nakładkę progu dziurawią izolację kabelków i przy pojawieniu się wody powstają przebicia. Kiedyś widziałem auto w którym z tego powodu wybuchła w czasie jazdy poduszka w kierownicy.

    0
  • #3 05 Paź 2016 16:23
    marcin_marcepan
    Poziom 18  

    Problem leży raczej w puszcze pod kierownicą bo na nią kapała woda.
    Dzisiaj przestał działać lewy kierunkowskaz więc raczej nie obędzie się bez rozbebeszenia całości.
    Czy mogę się spodziewać jakiś niespodzianek czy problemów?

    Dodano po 4 [godziny] 19 [minuty]:

    Problem rozwiązany.
    Powodem była woda w przełączniku zespolonym.
    Wysuszenie i wyczyszczenie pomogło.
    Temat uważam za zamknięty.

    0