Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Husqvarna wr250 - Husqvarna wr 250 nie wkręca się na pełne obroty-zapłon magnet

323fe 04 Paź 2016 22:05 885 6
  • #1 04 Paź 2016 22:05
    323fe
    Poziom 8  

    W motocyklu urwał mi się jeden z magnesów, uszkodził stator zapłon typu magnet bezimpulsatorowy. Z okazji dość drogiego oryginału postanowiłem zaadoptować magneto i stator z suzuki ad 50 morini, wykonałem podstawę statora z dużą możliwością korekcji kąta zapłonu, za pomocą lampy ustawiłem zapłon w odpowiednim miejscu. Moduł zapłonowy oryginalny, po podłączeniu motocykl zapalił ładnie, równo chodzi, realizowane jest opóźnienie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów, lecz nie kręci się tak jak powinna do około 10 tys., tak na oko przy 5 tys. ma jak gdyby odcięcie, iskra zanika, dodam, że na oryginalnym magnecie też tak się działo. Podejrzewam uszkodzenie modułu, mam oryginalny cewkomoduł od suzuki ad 50, lecz boję się go podłączyć, bo nie wiem czy ten cewkomoduł będzie opóźniał zapłon tak jak oryginał Husqvarny. Może któryś z szanownych kolegów spotkał się z takim przypadkiem, może można wykonać zamiennik oryg. modułu lub naprawić stary za wszystkie ewentualne rady będę wdzięczny. Dodam, że jak lekko opóźniam zapłon położeniem statora, wkręca się nieco wyżej, ale przy odpalaniu bardzo odbija kopka i tak efekt odcięcia występuje, ja tylko troszkę znam sie na elektronice nie wiem, który z dostępnych ogólnie schematów modułu do zapłonu magnet by podpasował do mojego wynalazku. Pozdrawiam.

    0 6
  • Pomocny post
    #2 05 Paź 2016 15:53
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Musiałbyś podłączyć cewkomoduł od Suzuki, ponieważ na pewno nie będzie się zgadzała charakterystyka uzwojenia zasilającego do pojemności kondensatora w module. Tylko uważam że zapłon od Morini niezbyt nadaje się do silnika kręcącego 10000 RPM, gdyż charakterystyka zapłonu bardzo mocno się opóźnia wraz z obrotami.
    Nie było możliwości zastosowania zapłonu z impulsatorem?

    0
  • #3 05 Paź 2016 16:58
    323fe
    Poziom 8  

    Dziękuje kolego za zainteresowanie ,powiem szczerze że poszedłem na łatwizne myśląc że magnet to taki cudowny ,prosty wynalazek i do tego stożek wału pasuje do magneta .Najpierw kupiłem potem zaczołem czytać,jestem już po testach tego modułu od suzuki morini,niestety chodzi jeszcze gorzej niż na tym husqvarny.W tej chwili huśka chodzi najlepiej na dość mocno przyśpieszonym zapłonie w stosunku do ustawień fabrycznych ,lecz odbija mocno kopke ,i wiem że nie jest to zdrowe dla silnika .Zaobserwowałem że jak ustawie zapłon tak jak ma być na ok 1mm przed górnym położeniem tłoka silnik ma odczuwalnie mniejszą moc i się nie wkręca dobrze.Zastanawia mnie taka sytuacja jak zamienie końcówki cewki statora zapłon jest na oko 90stopni przestawiony może wtedy ,to znaczy na tych zamienionych przewodach powinienem ustawiać stator żeby kąt początkowy był odpowiedni,chyba że nie ma różnicy .Będę musiał coś pokombinować z zapłonem z impulsatorem zgodnie z zaleceniem kolegi BANANvanDYKa któremu bardzo dziękuje i pozdrawiam chyba że jeszcze skusze się na przewinięcie cewki statora,3razy udało mi sie to w innych motocyklach ,mój oryginał miał 122ohm ten tajwański 145 ohm czyli podobnie

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Paź 2016 18:36
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego spróbuj ustawić zapłon na 2-3 mm przed GMP. 1 mm przed GMP, to wg mnie opóźniony zapłon.

    0
  • #5 07 Paź 2016 15:04
    323fe
    Poziom 8  

    Dziękuje kolego Staszek49,faktycznie przeanalizowałem servisówke jeszcze raz ,z racji że mój angielski jest taki sobie błędnie założyłem że podane tam 0,5mm opóźnienie niby zapłonu jest tak naprawdę tylko do ustawienia statora co wiąże się oczywiście z kątem zapłonu ,lecz zapłon powinien następować właśnie te 2 do 3 mm przed górnym położeniem tłoka,za pierwszym razem niechcący chyba wcelowałem przypadkiem w dobre położenie statora,pojawiła się moc i obroty po czym poprzestawiałem na te założone (błędnie)0,5 mm do 1mm i przestało działać dobrze,spróbuje ustawić tak jak trzeba i myślę że będzie hulać Bardzo dziękuje Panowie za wskazówki i Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Paź 2016 16:27
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu, ale z wykorzystaniem przyrządu specjalnego który zastępuje koło magnesowe. Na koniec pozostanie kwestia kąta wyprzedzenia zapłonu przy bardzo niskich obrotach, bo tu charakterystyka na innym zapłonie może się mocno zmienić (duży kąt wyprzedzenia będzie skutkował silnym odbijaniem w nogę). Przyda się na pewno napęd z wiertarki, lampa stroboskopowa i skala kątowa na kole magnesowym.

    0
  • #7 07 Paź 2016 20:54
    323fe
    Poziom 8  

    Wszystko się zgadza tak jak napisałeś kolego BANANvanDYK ,motocykl jest stary z 1998r i właśnie przy próbach odpalenia z kątem wyprzedzenia tak około 2mm motocykl chodził dość przyzwoicie to znaczy kręcił sie wyżej,niestety przy kopaniu kopka oddawała ,dlatego dążyłem do opuźnienia zapłonu które wydawało mi się poprawne ponieważ kopka nie oddawała i silnik chodził łagodnie bez wibracji niestety też bez mocy i obrotów.Oczywiście na module oryginalnym husqvarny Zmyliło mnie trochę bo moduł najpierw opóźniał zapłon po czym na większych obrotach znowu delikatnie przyśpieszał obejrzałem wykres ,mapę zapłonu i faktycznie tak ma być chyba to znaczy tak wynika z wykresu w servisówce .Ja uznałem że jest to zaburzenie i zgupiałem.Gdy użyłem wiertarki do sprawdzenia kąta to opóźniał się prawidłowo ale wiertarka nie kręci wysokich obrotów muszę trochę poeksperymentować ,myśle że coś uda się ustawić jeszcze raz bardzo dziękuje i szacun za wiedzę kolego BANANvanDYK.[/code]

    0