Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 406 2.0 hdi - Szarpnięcie,lampka check engine i gasnie.

szczodron 06 Oct 2016 02:19 2025 7
  • #1
    szczodron
    Level 2  
    Witam fachowców.Jestem laikiem Jesli chodzi o naprawę aut więc prosilbym o poradę. Zacznę od początku.Jechalem sobie swym peugocikiem na dluższej trasie i nagle po kilkuset km poczulem szarpnięcie,zapaliła się lampka od silnika I auto zgasło.po odstaniu kilku minut udalo się odpalić i po chwili to samo.Skończylo się na holu do mechanika gdzie ustalono śmierć pompki przy zbiorniku.wymienili pompkę i filtr paliwa. Zadowolony przejechalem kolejne 900 km i nagle znowu szarpnięcie,lampka od silnika i zdusiło auto.sytuacja jak za pierwszym razem tylko że auto udało się odpalić i dojechałem z zapaloną lampką do domu.po kilku odpaleniach silnika lampka znikła.nie cieszyłem się za długo bo następnego dnia sytuacja się powtórzyła i teraz boję się jeździć żeby auto nie zatrzymało się na amen.teraz moje spostrzeżenia. Pompka (ta wymieniona) dziwnie pracuje(tak mi się bynajmniej wydaje)a mianowicie jest głośna(raz pracuje ciszej raz głośniej),jak zasysa paliwo przy uruchamianiu to coś tam pod koniec bulgocze.po zgaszeniu też.mam takie odczucie jakby tam szło paliwo z powietrzem.zauważyłem też że auto ciężej pali( trochę trzeba pokręcić).auto gaśnie tylko podczas jazdy. Na postoju może pyrkać ile wlezie i nic.to tego doszedł jeszcze akumulator który zaczął się szybko rozładowywać.może poprostu już jest do wymiany a może to też ma jakiś związek.no nie wiem.ma ktoś jakieś pomysły od czego by zacząć?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    pepe150
    Level 36  
    Do mechanika na reklamacje i już. Wymienił pompkę i sprawa załatwiona, a problem występuję.

    Jak był błąd, to będzie on w komputerze, trzeba zczytać.
    Jeżeli gaśnie tylko przy nagrzanym, to może warto zweryfikować czujnik wału.
  • #3
    szczodron
    Level 2  
    Błąd P1112. Czyli coś z układem paliwowym.
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    Błąd związany z ciśnieniem paliwa.
    Może być tak że pompka stara była dobra, a uszkodzony jest regulator ciśnienia na pompie CR.

    Jaki układ wtryskowy? Bosch czy Siemens?
    Podejrzewam Bosch bo Siemens raczej nie miał pompy w zbiorniku.
  • #5
    szczodron
    Level 2  
    A mógłby mnie ktoś nakierowac jak odpowietrzyc układ paliwowy i jak sprawdzić czujnik położenia wału?

    Dodano po 3 [minuty]:

    System Bosch.a nawiasem mówiąc pompka wygląda tak jakby nikt tam nie zaglądał
  • #6
    pepe150
    Level 36  
    Ten układ sam się odpowietrza. Kilka razy na zapłon żeby pompa paliwa ze zbiornika podała paliwo.

    Bo mechanik mógł wymienić samą pompkę, a nie cały wkład (obudowę).
    A oddał starą pompkę? Jak nie to na reklamacje. Bo mógł nie wymienić a kasę wziął.
  • #7
    szczodron
    Level 2  
    No dobra ale co tymi czujnikami. Da radę je samemu zlokalizować, wykręcić i ewentualnie jakoś sprawdzić,przeczyścić czy coś? Czy trzeba do znachora?
  • #8
    pepe150
    Level 36  
    W internecie masz wszystko opisane. Ale jak się nie chce ruszyć to do mechanika oddaj, bo bardziej zepsujesz.