Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 308 1,6VT - Zanikające ładowanie alternatora Peugeot 308 1,6 VTI 2008r.

06 Oct 2016 10:02 4716 14
  • Level 8  
    Alternator Mitsubishi (Made in Czechy) nr. A003TG5281ZEB zanika ładowanie i po jakimś czasie wraca. Nie dość że zniknie ładowanie to włączają się wentylatory chłodzenia silnika. Szczotki i pierścienie wirnika sprawne. Uzwojenie stojana, wirnika sprawne. Ogólnie alternator sprawny. Na stole sprawdzany pod obciążeniem napięcie 14,0-14,2V. Może posiada ktoś schemat układu ładowania do tego samochodu.
  • Level 41  
    Jeśli startują wentylatory czyli ECU nie widzi temp. silnika. Uszkodzona wiązka do ECU lub sam ECU. ECU steruje też alternatorem więc trzeba iść w tą stronę.
  • Level 17  
    W podobnym przypadku mimo że na stole było ok skończyło się na wymianie alternatora.
  • Level 8  
    Dziękuje za zainteresowanie tematem.
    Po odpaleniu alternator zaczyna ładować po 10-15 sek. Wygląda, że komunikacja z komputerem działa prawidłowo. Usterka jest zanikająca i trudna do zlokalizowania. Czy to wina regulatora czy COM odcina ładowanie. Z zakupem regulatora są problemy. Nawet zamiennika trudno znaleźć. Montując nowy regulator wykluczył bym najbardziej podejrzaną, awaryjną część.
  • Level 41  
    Podmień na używkę. Są dostępne alternatory Valeo ca1954 lub TG12C059.
  • Level 8  
    Używany alternator może być w gorszym stanie jak zamontowany. Myślę, że lepszym wyjściem będzie zakup nowego regulatora. Problem mam z zakupem tego typu regulatora. Może ktoś wskaże źródło dostawy.
  • Level 43  
    Nie jest dostępny. Cały alternator ~1400netto.
  • Level 41  
    W as.pl dosepny chinol za 520netto a nowy orgnialny regulator Valeo 130netto. Kup używkę alternatora Valeo i jak będzie problem to części dostępne.
  • Level 20  
    Czy aby czasem prądem ładowania nie steruje ECU ?
  • Level 24  
    Pracą alternatora zawiaduje też BSI.
  • Level 43  
    A003TG5281ZEB @decybel91 do niego w as??
  • Level 41  
    andrzej20001 wrote:
    A003TG5281ZEB @decybel91 do niego w as??


    Nie ma nic. Nie występuje w katalogu.
  • Level 43  
    No właśnie post nr.1 , podobny cud jest w Oplu Movano bodajże ,kolega kupił w serwisie nówkę za 700zł.
  • Level 8  
    Wyczyściłem wtyki (łącza) ECU; BSI. W gniazdo zapalniczki wpiąłem woltomierz i usterka nie wraca. Jak długo zobaczymy.
  • Level 8  
    Witam.
    Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?