Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 308 1,6VT - Zanikające ładowanie alternatora Peugeot 308 1,6 VTI 2008r.

elemaster 06 Oct 2016 10:02 6780 14
  • #1
    elemaster
    Level 8  
    Alternator Mitsubishi (Made in Czechy) nr. A003TG5281ZEB zanika ładowanie i po jakimś czasie wraca. Nie dość że zniknie ładowanie to włączają się wentylatory chłodzenia silnika. Szczotki i pierścienie wirnika sprawne. Uzwojenie stojana, wirnika sprawne. Ogólnie alternator sprawny. Na stole sprawdzany pod obciążeniem napięcie 14,0-14,2V. Może posiada ktoś schemat układu ładowania do tego samochodu.
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Jeśli startują wentylatory czyli ECU nie widzi temp. silnika. Uszkodzona wiązka do ECU lub sam ECU. ECU steruje też alternatorem więc trzeba iść w tą stronę.
  • #3
    waski821
    Level 17  
    W podobnym przypadku mimo że na stole było ok skończyło się na wymianie alternatora.
  • #4
    elemaster
    Level 8  
    Dziękuje za zainteresowanie tematem.
    Po odpaleniu alternator zaczyna ładować po 10-15 sek. Wygląda, że komunikacja z komputerem działa prawidłowo. Usterka jest zanikająca i trudna do zlokalizowania. Czy to wina regulatora czy COM odcina ładowanie. Z zakupem regulatora są problemy. Nawet zamiennika trudno znaleźć. Montując nowy regulator wykluczył bym najbardziej podejrzaną, awaryjną część.
  • #5
    decybel91
    Level 42  
    Podmień na używkę. Są dostępne alternatory Valeo ca1954 lub TG12C059.
  • #6
    elemaster
    Level 8  
    Używany alternator może być w gorszym stanie jak zamontowany. Myślę, że lepszym wyjściem będzie zakup nowego regulatora. Problem mam z zakupem tego typu regulatora. Może ktoś wskaże źródło dostawy.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie jest dostępny. Cały alternator ~1400netto.
  • #8
    decybel91
    Level 42  
    W as.pl dosepny chinol za 520netto a nowy orgnialny regulator Valeo 130netto. Kup używkę alternatora Valeo i jak będzie problem to części dostępne.
  • #9
    sly_1978
    Level 20  
    Czy aby czasem prądem ładowania nie steruje ECU ?
  • #10
    cezars65
    Level 24  
    Pracą alternatora zawiaduje też BSI.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    A003TG5281ZEB @decybel91 do niego w as??
  • #12
    decybel91
    Level 42  
    andrzej20001 wrote:
    A003TG5281ZEB @decybel91 do niego w as??


    Nie ma nic. Nie występuje w katalogu.
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    No właśnie post nr.1 , podobny cud jest w Oplu Movano bodajże ,kolega kupił w serwisie nówkę za 700zł.
  • #14
    elemaster
    Level 8  
    Wyczyściłem wtyki (łącza) ECU; BSI. W gniazdo zapalniczki wpiąłem woltomierz i usterka nie wraca. Jak długo zobaczymy.
  • #15
    elemaster
    Level 8  
    Witam.
    Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?