Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 2.0 TDI - Awaria hamulca postojowego

06 Paź 2016 22:05 7587 14
  • Poziom 4  
    Witam
    VW Passat 2.0 TDI 2005 r. Hamulec postojowy (awaryjny) z prawej strony został zablokowany. Po wymianie na nowy silniczek elektryczny hamulca postojowego tył prawa strona nie działa. W lewym zegarze zaświeciła się żółta kontrolka hamulca ręcznego w prawym zegarze świeci i mruga czerwona kontrolka wraz z kontrolką w przycisku hamulca postojowego. Wyskakują błędy na skanerze diagnostycznym 02433 i 02442. Wtyczka silniczka i przewody pod autem sprawdzone dokładnie, bezpieczniki dobre. W/w błędy nie mogę usunąć skanerem (program VAG) i automatycznie nie mogę adoptować wymiany silniczka elektrycznego hamulca postojowego.
    Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje
    Pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    Czy w blokach widzi jakie jest obciążenie silniczka ???Dziś takiego robiłem i kostka nie łączyła , zerknij na bloki .
  • Poziom 40  
    Spróbuj przyciskiem kilka razy pod rząd blokować hamulec.
  • Poziom 8  
    02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)012 - Electrical Fault in Circuit
    ewidentnie wskazuje prawy zacisk i przy tym błędzie, obawiam się że bez wymianay/regeneracji się nie obędzie :/
    niestety to częsty problem w tym aucie
  • Poziom 39  
    Czasem pomaga odpięcie klemy - to w sumie nic nie kosztuje.
  • Poziom 8  
    Raczej wątpliwe żeby pomogło odpięcie klemy skoro błędy nie chcą się skasować skanerem. Odpinanie klemy to sposób archaiczny, pomagał w starych samochodach. W nowych autach można narobić sobie tylko więcej problemów. Nowe samochody mogą złapać dodatkowe błędy, związane z "niskim napięciem akumulatora". Po ponownym podłączeniu klemy może się okazać że będzie się świeciła poduszka, abs albo coś jeszcze.
  • Spec od samochodów
    Nawet po wymianie na nowy bądź regenerowany trzeba zrobić mu nastawy . Podpiąć kompa i ( bynajmniej ja tak robię ) rozsunąć zaciski , potem je zamknąć i ustawić w nastawach .
  • Poziom 39  
    ren.lag.01 napisał:
    Raczej wątpliwe żeby pomogło odpięcie klemy skoro błędy nie chcą się skasować skanerem. Odpinanie klemy to sposób archaiczny, pomagał w starych samochodach. W nowych autach można narobić sobie tylko więcej problemów. Nowe samochody mogą złapać dodatkowe błędy, związane z "niskim napięciem akumulatora". Po ponownym podłączeniu klemy może się okazać że będzie się świeciła poduszka, abs albo coś jeszcze.


    W takim razie odpuść sobie naprawy aut, bo w teorii może jesteś mocny, ale praktyka zostaje mocno w tyle.
  • Poziom 8  
    Sam zdobądz trochę praktyki a mojej się nie czepiaj, napisałem tylko że odpinanie klemy to sposób który działał na samochody z lat 90... Teraz są auta na CANie i to nie działa niestety. Dla przykładu Jetta z 2014 roku po odpięciu klemy świeciła się kontrolka ABS, "wykryto niskie napięcie akumulatora" przykład z którym się spotkałem dosłownie 3 dni temu. Troszkę pokory bo ja Cię nie obraziłem, zasugerowałem tylko że odpinanie może się skończyć dalszymi błędami. Popracuj z samochodami to sie przekonasz.

    co do posta od tomasz sadowski
    to zgoda 100% zawsze po wymianie trzeba przeprowadzić nastawy.
  • Admin grupy Samochody
    ren.lag.01 napisał:
    co do posta od tomasz sadowski
    to zgoda 100% zawsze po wymianie trzeba przeprowadzić nastawy.
    \
    Nie trzeba, można to zrobić bez komputerów i testerów. Jak wszystko jest sprawne to nie są do niczego potrzebne.
  • Poziom 11  
    Sterownik hamulca postojowego do wymiany,kodowanie i adaptacja.
  • Poziom 39  
    ren.lag.01 napisał:
    Sam zdobądz trochę praktyki a mojej się nie czepiaj, napisałem tylko że odpinanie klemy to sposób który działał na samochody z lat 90... Teraz są auta na CANie i to nie działa niestety. Dla przykładu Jetta z 2014 roku po odpięciu klemy świeciła się kontrolka ABS, "wykryto niskie napięcie akumulatora" przykład z którym się spotkałem dosłownie 3 dni temu. Troszkę pokory bo ja Cię nie obraziłem, zasugerowałem tylko że odpinanie może się skończyć dalszymi błędami. Popracuj z samochodami to sie przekonasz.


    Niestety twój wywód jest bezzasadny - nie potrafisz usunąć prostej usterki w w/w passacie z każdym kolejnym odkryciem lecisz tu na forum. Powiedzenia życzę niemniej jednak.
  • Poziom 39  
    ren.lag.01 - piszesz że to stara metoda i na nowe nie działa, a co byś powiedział na peugeota partnera z 2012 roku gdzie nie świeci tylko lewy przedni kierunek. Oczywiście żarówka i przewody oraz połączenia dobre. Pomaga tylko zdjęcie klemy.
    Czym więcej komputeryzacji tym większe ryzyko zakleszczenia się systemu, a w takich przypadkach tolko ta stara metoda, i can nie ma tu nic do rzeczy, to tylko jeden ze sposobów przesyłu danych.

    Błąd "niskie napięcie akumulatora" nigdy nie powstanie od odpięcia klemy. Nie będę pisał od czego bo zajęłoby to trochę czasu.
  • Poziom 40  
    Dokładnie jak mówi Aleksander,odpięcie klemy często pomaga a niskie napięcie to co innego.A jak moja rada trzy razy blokować z przycisku?Ostatnio miałem ten sam problem i tylko to pomogło.
  • Poziom 4  
    Usterka usunięta;
    Wyjaśnienie; co do nastawy-podstawy nie mogłem dokonać bo trzymały mnie wyżej opisane błędy.
    Potrzebny był dobry skaner pod VW z kodami do wejścia w układ hamulcowy.
    Nadmienić należy, że dalej były problemy z kalibracją nowego silniczka z prawej strony.Dopiero wypięcie wtyczki przy silniczku i zasilenie go prądem z innego akumulatora oraz parokrotne zamykanie i otwieranie klocków spowodowało ,że zaskoczył i udało się go zaprogramować w nastawach-podstawach.
    Za w/w pomoc bardzo dziękuje.