Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN F90 33-462 - silnik nie odpala

kisiol 08 Paź 2016 17:32 1701 23
  • #1 08 Paź 2016 17:32
    kisiol
    Poziom 19  

    Witam. Mam problem z manem 33-462 , silnik nie chcę odpalić. Może od początku , auto było postawione jakiś rok temu w garażu, do końca wszystko chodziło. Teraz postanowiliśmy go sprzedać , po podłączeniu aku. i próbie odpalania rozrusznik kręci , ale po za tym żadnej reakcji. Sprawdziliśmy zasilanie paliwem i okazało się że , nie wychodzi paliwo z pompy na wtryski. Wymieniliśmy elektrozawór ,ten przy przy odstojniku co jest przykręcony bez pośrednio do pompy wtryskowej nic to nie dało. Może ktoś posiada schematy elektryczne do tego cuda , żeby sprawdzić zasilania.

    0 23
  • Relpol
  • #2 08 Paź 2016 17:48
    darfur5
    Poziom 30  

    A spróbuj odpalić na plaka . Zawór na pompie ( ehab) mógł się zaciąć lub nie ma sygnału , to niezbyt udany element w manie.A może sama pompa psoci przecież dość długo nie był odpalany.

    0
  • #3 08 Paź 2016 18:12
    kisiol
    Poziom 19  

    jutro zobaczę. Może ktoś posiada schemat elektryczny tego sprzętu. Do pompy wchodzi kostka , której są dwa przewody kolor czerwony i biało czerwony reszta białą. Na czerwonym przewodzie jest zasilanie cały czas , a na biało czerwonym nie ma nic , a wydaje mi się że powinno pojawić się zasilanie po przekręceniu stacyjki na zapłon.

    0
  • Relpol
  • #4 09 Paź 2016 10:46
    kakibara
    Poziom 28  

    Cześć F2000 okrągła wtyczka-kostka środek 13,8V, po bokach trójkąta (wycięcia w kostce) powinno być na 90% - nie pamiętam 24V, następny pin pusty, kolejny 8,4 V, czwarty od nacięcia 13V, kolejny 25V. sorki, że tak chaotycznie ale lecę z głowy, u mnie nie było na środku napięcia 13V. EDC do wymiany, sprawdz przekaźniki, sprawdz napięcie na kablach 60302,60304,60305 to chyba twoje białe. pozdro.
    p.s. u mnie palił się konstant EDC na desce.

    0
  • #5 09 Paź 2016 11:37
    kisiol
    Poziom 19  

    Na mojej wtyczkę jest napięcie na przewodzie czerwonym 24v a na czerwono białym 0.03v jest to środkowy pin w kostce naj grubszy.

    0
  • #7 09 Paź 2016 12:15
    kisiol
    Poziom 19  

    Tak dokładnie to ten system dzięki za schemat.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Może ktoś posiada jeszcze opis skrzynki bezpieczników i przekażniki

    0
  • #9 10 Paź 2016 11:31
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Po KAŻDYM odłączeniu jakiegokolwiek elementu pompy czy to nastawnik czy czujnik każdorazowo wyłączyć i włączyć zapłon.
    Na jednym przewodzie nastawnika jest stale napiecie na drugim PWM masy, które jest na starcie po wlaczaczeniu stacyjki przez 0,2 sekundy a później w momencie odczytu czujnika obrotów.
    Podczas testu po włączeniu zapłonu EDC sprawdza czy listwa pompy ustawia się w położeniu testowym, i wraca na swoje położenie spoczynku, a kiedy coś się dzieje z czujnikiem HDK albo jest usterka elektryczna nastawnika awaryjnie jest zamykany dopływ paliwa poprzez wyłączenia elektrozaworu paliwa EHAB.

    0
  • #10 10 Paź 2016 13:56
    kisiol
    Poziom 19  

    EHAB umie przy włączeniu zapłonu wysuwa czpien na ułamek sekundy i pozostaje cofniety, czpien jest zluzowany. Czyli wychodzi na to że to on dcina paliwo.

    0
  • #11 10 Paź 2016 14:40
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Więc zasadę działania znasz, szukaj przyczyny. Najprawdopodobniej do naprawy styki na złączu kabiny a wiązka ramy, lub kostka pompy na silniku. Naprawdę to musi być solidne połączenie, inaczej nici z odpalenia.
    A jak zachowuje się kontrolka EDC?

    0
  • #12 10 Paź 2016 15:07
    kisiol
    Poziom 19  

    Kontrolka wcześniej się paliła teraz nie.
    Po podłączeniu autcoma były 3 błędy

    1 usterka wewnwtrzna rezystancji nbf
    2 akumulator
    3 błąd eeprom

    0
  • #13 10 Paź 2016 19:07
    Hart3
    Poziom 25  

    Dysponujesz schematem przedzwoń przewody w szczególności od pompy do EDC.Wyczerpujące informacje o tym systemie znajdziesz w Instrukcja naprawy T17-A1 wystarczy wpisać w google- POLECAM.Lepsze informacje od auto-com z diagnostyki kodem migowym.

    0
  • #14 10 Paź 2016 22:18
    kisiol
    Poziom 19  

    Ok. Instrukcję już zdobyłem sobotę zobaczę. Dzięki za pomoc . Dam znać co wyszło.

    0
  • #15 16 Lis 2016 01:30
    kisiol
    Poziom 19  

    problem był taki że zardzewniała listwa w pompie,

    0
  • #16 14 Gru 2017 21:27
    kisiol
    Poziom 19  

    Witam ponownie. Problem z man powrócił. Auto nie podaje paliwa na wtryski, wiązki z edc przedzwonione. Zawór ehab odblokowany, paliwo przechodzi na powrót. Pompa zasilania z bańki , zbiorniki wykluczone. Pompa paliwowa sprawna sprawdzona. Może ktoś pomoże co z tym zrobić ręce opadają. Zasilanie na czujniki jest 5v , tylko ehab nie ma , ale jest odblokowany. Pompa ma zasilania 4 grube przewody od 20v do 24v, i trzy cienkie 3.,2v. Włączjac zapłon czuć i słychać jak sastwaniki w pompie działają. Pomocy bo już ręce opadają przy tym aucie.

    0
  • #17 14 Gru 2017 21:45
    darfur5
    Poziom 30  

    Stawiam na cewkę listwy w części regulatora pompy wtryskowej.

    0
  • #18 14 Gru 2017 22:09
    kisiol
    Poziom 19  

    Pompa była wyjęta i zawieziona do sprawdzenia jest 100% sprawna.

    0
  • #19 14 Gru 2017 22:42
    darfur5
    Poziom 30  

    Bardzo często spotkałem się z tym , że pompiarze sprawdzają pompę tylko po stronie mechanicznej natomiast elektrykę omijali bo uważali , że nie jest to konieczne a najczęściej nie mieli takich możliwości.Potrzebny jest warsztat który sprawdzi jedno i drugie.

    0
  • #20 14 Gru 2017 22:47
    kisiol
    Poziom 19  

    Pompa była sprawdzana i elektryka też, zakład który sprawdzał zajmuje się tylko pompami od mana. Zapewnili nas że całość jest 100% sprawna

    0
  • #21 14 Gru 2017 23:40
    darfur5
    Poziom 30  

    Pompa paliwowa jest sprawna , pompa wtryskowa też. To dlaczego na krućcach nie ma paliwa ? Moim zdaniem to sterowanie listwą.

    0
  • #22 15 Gru 2017 06:28
    kisiol
    Poziom 19  

    Można to jakoś samemu sprawdzić. Wyciągać 3 raz pompe nie ma sensu , po to żeby usłyszeć od specjalisty że pompa jest sprawna.

    0
  • #23 15 Gru 2017 20:49
    darfur5
    Poziom 30  

    Najpewniej to programem diagnostycznym MAN Cats I, ale to unikat i trudno znaleźć kogoś kto go posiada.Spróbuj Autokomem lub innym.

    0
  • #24 15 Gru 2017 23:32
    kisiol
    Poziom 19  

    Autocom łączy się ale nie wiele pokazuje , i do tego częściowo głupoty. Koleś co naprawia te pompy twierdzi że u niego na stole pompa podaje paliwo. Myślę że wie co mówi ,facet robi tylko pompy Man i to już 25lat. Renomę ma wyrobioną wzorową.

    0