Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira B 1,6 16V CNG - Ustawienie rozrządu - zgranie GMP ze znakiem

Slawus007 08 Oct 2016 18:46 1185 6
  • #1
    Slawus007
    Level 9  
    Witam mądrzejszych od siebie .
    Po wymianie uszczelki pod głowicą ustawiłem rozrząd jak zawsze na znaki - dół na godz 17 - góra znaki na przeciwko siebie .
    Jednak po złożeniu samochód nawet nie pryknie . Sprawdzone wtryski od gazu i benzyny , sprawdzone świece , jest iskra , po podłączeniu komputera wyskoczył tylko błąd w kole abs i wentylatora chłodnicy .
    Zauważyłem po wykręceniu świecy i włożeniu do cylindra czujnika że GMP nie porywa się ze znakami na kołach tzn - GMP jest wtedy gdy obrócimy tak o jeden ząb w prawo koło na dole - wtedy znaki na kołach wałków nie zgadzają się .
    Spotykam się pierwszy raz z takim przypadkiem i proszę o poradę czy GMP pierwszego cylinda musi się zgadzać ze znakiem na kole dolnym czy nie .
  • #2
    szymon198312
    Level 30  
    Trzy razy zdejmowalem głowice właśnie w tym modelu. Miałem ten sam problem. Gdzieś jest na elektrodzie mój temat jak to ustawic
  • #3
    Slawus007
    Level 9  
    Dzięki za info . Ja głowicy nie ściągałem ale ze cztery razy góre rozbebeszyłem . Koniec świata - ustawię zapłon tak jak się kiedyś ustawiało na czuja ,
  • #5
    Slawus007
    Level 9  
    Dzięki szymon , ale wałki są ustawione jak trzeba , - jedyne rozwiązanie jeszcze jakie mi przychodzi do głowy to uszkodzony sterownik jutro wysyłam dziada do regeneracji .
  • #6
    szymon198312
    Level 30  
    W moim przypadku finalnie się okazało, że też był uszkodzony sterownik. Niby chciał odpalić ale kichal i nic. Zaplony wypadały jakby rozrzad źle ustawiony a jednk był sterownik
  • #7
    Slawus007
    Level 9  
    No właśnie - rozrząd jak jest nawet przestawiony to silnik powinien zagadać , a ten milczy jak zaklęty . Dodaje - ciśnienie pomierzone na cylindrach i jest jak trzeba . Dziwne trochę że po podłączeniu kompa nie wykazało uszkodzenia sterownika , chociaż wykazało uszkodzenie wentylatora , a to może oznaczać że padł sterownik . Cała moja niepewność to ten GMP który tak o jeden ząbek nie pasuje na znaku . Jak jest w GMP to koła wałkach nie pokrywają się na znakach . Nic narazie nie będę przestawiał , bo inżyniera nienieckiego nie bede poprawiał , poczekam na sterownik .