Od dłuższego czasu instalację jak w tytule trapi problem przełączania na benzynę w losowych momentach. Nie stwierdziłem jakiejkolwiek zależności od obciążenia, obrotów etc. Bywa, że przełączy się i na postoju.
Jedynym wspólnym mianownikiem jest... temperatura zewnętrzna. Problem występuje wyłącznie w "zimych" miesiącach - pojawia się jesienią i znika bez śladu wiosną. Taka ciekawostka...
Dziś pojeździłem nieco z laptopem i udało mi się taki przypadek zarejestrować.
Czy Szanowni Koledzy byliby uprzejmi zerknąć do załączonego pliku i podpowiedzieć mi gdzie może tkwić problem?
Plik zawiera zapis całej jazdy: od uruchomienia zimnego silnika, przez przejście na gaz aż do samoistnego powrotu na benzynę.
Moment "niechcianego przełączenia" to ramka nr 7656.
Podejrzewałem, że któryś z czujników nie łączy i centralka "gubi" sygnał, ale widać, że wszystkie są.
Widać też, że ok. sekundy przed zdarzeniem deltaP spadło do dość niskiej wartości. Tyle, że przełączenie nastąpiło już wtedy, gdy deltaP znów zaczęło rosnąć (przyspieszanie po pokonaniu ostrego zakrętu).
Przejrzałem ten i inne zarejestrowane pliki i widać tam również wartości deltaP tego rzędu (nawet niższe) a mimo to samochód nie wracał na benzynę.
Jedyne co mnie zastanawia to wartość parametru StatoAlim (co to jest do cholery?)
, która tuż przed zdarzeniem spadła ze 192 do 68 i (po przełączeniu) do 4.
Wszelkie sugestie mile widziane.
Instalacja ma 8 lat, ok. 104 kkm przebiegu, reduktor to Genius MB 1200. Zamontowana w Chevrolecie Aveo 1.2 84KM.
Jedynym wspólnym mianownikiem jest... temperatura zewnętrzna. Problem występuje wyłącznie w "zimych" miesiącach - pojawia się jesienią i znika bez śladu wiosną. Taka ciekawostka...
Dziś pojeździłem nieco z laptopem i udało mi się taki przypadek zarejestrować.
Czy Szanowni Koledzy byliby uprzejmi zerknąć do załączonego pliku i podpowiedzieć mi gdzie może tkwić problem?
Plik zawiera zapis całej jazdy: od uruchomienia zimnego silnika, przez przejście na gaz aż do samoistnego powrotu na benzynę.
Moment "niechcianego przełączenia" to ramka nr 7656.
Podejrzewałem, że któryś z czujników nie łączy i centralka "gubi" sygnał, ale widać, że wszystkie są.
Widać też, że ok. sekundy przed zdarzeniem deltaP spadło do dość niskiej wartości. Tyle, że przełączenie nastąpiło już wtedy, gdy deltaP znów zaczęło rosnąć (przyspieszanie po pokonaniu ostrego zakrętu).
Przejrzałem ten i inne zarejestrowane pliki i widać tam również wartości deltaP tego rzędu (nawet niższe) a mimo to samochód nie wracał na benzynę.
Jedyne co mnie zastanawia to wartość parametru StatoAlim (co to jest do cholery?)

Wszelkie sugestie mile widziane.
Instalacja ma 8 lat, ok. 104 kkm przebiegu, reduktor to Genius MB 1200. Zamontowana w Chevrolecie Aveo 1.2 84KM.