Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor olejowy sprężarka - buczy po załączeniu, brak siły na rozruch

09 Paź 2016 20:18 7794 39
  • Poziom 9  
    lWitam mam KOMPRESOR OLEJOWY SPRĘŻARKA BENSO 50l 2T 4,5KM 430l/MIN
    Kompresor jest prawie nowy, lecz już po gwarancji, stał 2 lata nie używany.
    Problem polega na tym, że raz na jakiś czas nie chce uruchomić się silnik, tzn. buczy ale nie startuje, zdarza się tak raz na 10 razy i jest to irytujące.
    Wyeliminowałem przyczyny pneumatyczne, więc jest to wina silnika.
    W silniku oryginalnie znajduje się kondensator 90uF 450V.
    Jak upewnić się, czy na 100% jest to kondensator?
    Czy wymienić na taki sam nowy, czy mogę na przykład zwiększyć pojemność np. do 100uF 450V?
  • Poziom 31  
    Cytat:
    Jak upewnić się, czy na 100% jest to kondensator?
    Czy wymienić na taki sam nowy, czy mogę na przykład zwiększyć pojemność np. do 100uF 450V?

    Multimetrem z pomiarem pojemności, ale raczej ,,gubi"styk na ciśnieniowym.
  • Poziom 9  
    tz? Możesz wyjaśnić ?
  • Poziom 20  
    1. Jak kolega pisał posprawdzaj wszystkie dostępne styki.
    2. 90 mikro to spora pojemność i nie każdym miernikiem ją zmierzysz. Jeśli nie masz odpowiedniego miernika, to wymień kondensator. Koniecznie na taki sam. Zwiększenie pojemności nic Ci nie da, a wręcz przeciwnie.
    3. Jeśli i to nie po może, to musisz dobrać się do połączeń w silniku. Możliwe, że masz aluminiowe uzwojenia. Może być to połączone z miedzią poprzez zaciskaną tulejkę. Takie połączenie prędzej, czy później traci styk - zaczyna się grzać, i może nawet uszkodzić uzwojenia.
    Widziałem ostatnimi czasy parę sztuk takich wynalazków...
  • Poziom 22  
    Proponuje na początek wymienić kondensator na nowy o tych samych parametrach. Znaczne Zwiększanie pojemności kondensatora może uszkodzić uzwojenie rozruchowe.
  • Spec od Falowników
    Czy odpowietrza się po wyłączeniu przyciskiem? A może próbujesz go włączyć wkładając wtyczkę do sieci?
  • Poziom 8  
    może zawór ciśnieniowy się rozregulował i włącza silnik przy jeszcze zbyt wysokim ciśnieniu w zbiorniku albo sam włączasz go przyciskiem gdy zbiornik pełny , dlatego silnik ma za ciężko by wystartować ,
  • Poziom 9  
    Niestety po wymianie kondensator bez zmian.
    Gdy zbiornik jest pusty ledwo ale startuje i wchodzi na obroty i działa normalnie do napełnienia do pełna.
    Gdy np nabije trochę powietrza i wył z prądu po chwili robi pst czyli zawór odbija i nie ma ciśnienia pomiędzy kompresorem a butla czyli ok a kompresor juz nie wystartuje tz zaczyna kręcić powoli i nie potrafi się wkręcić na obroty i staje a światło w garażu przygasa
  • Poziom 18  
    Zmierz prąd pobierany przy rozruchu i porównaj z tym na tabliczce znamionowe.
    Lub odłącz mechanicznie silnik od sprężarki i zobacz czy na pusto ruszy lekko czy z oporem.
    Moim zdaniem te silniki to sobie nigdy nie będą dawać rady z powodu zaniżonych parametrów a co dopiero zimą.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witam
    Ja bym zrobił tak:
    - odłączył rurkę miedzianą po stronie tłocznej sprężarki przed zaworem odciążającym
    - zdjąłbym osłonę przewietrznika z tyłu silnika
    - za pomocą żabki nastawnej - narzędzia sprawdziłbym czy wał obraca się
    bez problemu (nie kręcę za przewietrznik ) , pewien opór musi być, ale nie duży i albo jest dobrze albo zatarta lub zablokowana
    - potem sprawdzam uzwojenia na silniku, każde oddzielnie rozpinając połączenia , oczywiście dobre lub nie dobre
    - składam do kupy wszystko oprócz rurki miedzianej
    - i uruchamiam sprężarkę tyle razy ile będzie trzeba aby być pewny , że jest dobra lub nie
    - jeszcze można rozkręcić na końcu głowice by sprawdzić płytki zaworowe czy nie pękły.
  • Poziom 9  
    Tak zrobię, jutro go rozbiorę całkiem. Bez miedzianej rurki czyli bez obciążenia startuje za każdym razem normalne. Czy jest możliwość ze mam zbyt słaby prąd w garażu żeby ruszył pod obciążeniem ?
  • Poziom 12  
    by sprawdzić sam stan instalacji w twoim garażu , to bym zmierzył napięcie na zasilaniu sprężarki a potem napięcie na silniku podczas rozruchu silnika (kiedy buczy) i czy te napięcie nie jest dużo niższe od napięcia w sieci przed rozruchem , ja bym przyjął granice 10 procent.
  • Poziom 20  
    Mam nadzieję, że jestem kiepskim prorokiem, jednak wszystko pasuje mi do p.3 z mojego poprzedniego postu.

    Prędzej czy później czeka Cię wydatek ok. 150 PLN na przezwojenie silnika.
    Oby moje słowo się w g... nawóz obróciło...

    Edit: Więcej niestety. przyjmij koszt przezwojenia ok. stówkę za kilowat.
    A i tak mam nadzieję, że się mylę.
  • Poziom 9  
    Niestety najprawdopodobniej nie mam w garażu wystarczającego natężenie prądu, podczas rozruchu spada napięcie do 160V a podczas pracy gdy uda sie go uruchomić do 205V gdy silnik nie startuje czyli buczy silnik pobiera 22A podczas pracy 6-7A moc silnika wg tabliczki 3,5kV w innym garażu kompresor startuje dużo lepiej ale też raz na 30 razy się nie załączy i mam kolejne pytania :
    1. Zastosować elektrozawór z opóźnieniem na połączeniu do zbiornika tz kompresor startuje bez obciążenia i wkręca się na obroty i po np 4s elektrozawór zamyka obieg.
    2. Zastosować kondensatory aby wzmocnić fazę tylko jak?
    Z góry dzięki za podpowiedzi.
  • Poziom 20  
    Weź kogoś, niech sprawdzi instalację.
    Spadek napięcia do 160V nie jest normalny.
  • Poziom 12  
    Kondensator nic nie da,
    a zawór to tylko ręczny , bo zrobić sterowanie plus koszt zaworu normalnie otwartego to około 320zł .
  • Poziom 9  
    Ciąg dalszy walki z kompresorem...
    Zrobiłem elektrozawór z układem który pozwala aby kompresor startował z otwartym obiegiem dopóki nie wjedzie na obroty po ok 3s elektrozawór zamyka obieg i wszystko jest ok ale...
    Gdy kompresor dobije ciśnienie w butli i wyłączy się a potem gdy ciśnienie spadnie praktycznie nigdy nie potrafi zastartować silnik buczy nie kreci się a w układzie tłoki-butla nie ma ciśnienia.
    Ma ktoś jakieś pomysły ?
    Zastanawiam się czy sprawdzić cały moduł który wł i wył zależnie od ciśnienia
    albo w silniku włącznik odśrodkowy tylko jak to zmierzyć?
  • Poziom 43  
    Qiu52 napisał:
    by sprawdzić sam stan instalacji w twoim garażu , to bym zmierzył napięcie na zasilaniu sprężarki a potem napięcie na silniku podczas rozruchu silnika (kiedy buczy) i czy te napięcie nie jest dużo niższe od napięcia w sieci przed rozruchem , ja bym przyjął granice 10 procent.
    - Oraz zmierzył napięcie na kondensatorze - ok 310VAC podczas rozruchu. po rozruchu ma spaść do zera, to da Ci informacje o stanie wyłącznika odśrodkowego.. Poza tym, to spory kompresor, jak na jednofazowy, instalacja zasilająca musi być naprawdę w doskonałym stanie.
  • Poziom 9  
    Są spadki w instalacji napewno i raczej nic z tym nie zrobię dziś to pomierze szukam sposobu aby kompresor działał normalnie podczas rozruchu światło mocno przygasa ale kompresor startuje oprucz jak wcześniej napisałem.
  • Poziom 18  
    Spróbuj wstawić taki autotransformator co dawniej stosowali ale mocniejszy.
    Ja mam np:regulowany do 250V,800W
  • Poziom 43  
    MARKSON43 napisał:
    Spróbuj wstawić taki autotransformator co dawniej stosowali ale mocniejszy.
    Ja mam np:regulowany do 250V,800W
    Jasne, genialny pomysł, jeszcze tracić moc na transformatorze. Zastanów się !
  • Poziom 18  
    Nie doczytałem jaki tam jest silnik ale to miało być na próbę...i tyle.
  • Poziom 42  
    Król się potknął a paziowi łeb ucięli. Nie kompresor winien. Instalacja. Do natychmiastowej naprawy /wymiany. I to nie ze względu na kompresor a na możliwość pożaru.
  • Poziom 9  
    Najlepsze ze on na pusto jak jest zimny zawsze startuje powoli wchodzi na obroty ale rusza
  • Poziom 42  
    Na pusto nie ma takiego spadku napięcia na instalacji. Małe obciążenia to mały prąd. Najprościej, podłącz ten kompresor u kogoś, w pewnym gnieździe. Jak nie będzie działał to szukaj usterki. Jak zadziała to jak najszybciej naprawiaj swoją instalację bo naprawdę chalupe podpalisz
  • Poziom 9  
    Instalacja w garażu przerobiona i chyba jest to problem z wyłącznikiem w kompresorze
    teraz nie włącza się tylko gdy sam się zatrzyma ciśnieniowym gdy ręcznie zatrzymamy rusza jak sprawdzić ciśnieniowy ?
  • Poziom 18  
    KUP SOBIE INNY NIE Z POLA RYŻOWEGO....i na pasek.A tak na boku to kup sobie pompkę i pompuj kompresor.Może jestem złośliwy ale china ma coś sprzedać a nie że by to działało.
  • Poziom 43  
    spknet napisał:
    sprawdzić ciśnieniowy ?
    Manometrem. Nie ma go tam ? Wyłączyć ma się przy 8-9 barach, powtórnie załączyć przy 6-7 barach. W wyłączniku ciśnieniowym są dwie nakrętki regulacyjne - Pmax i mniejsza Δp. Zwyczajne to wyregulować. Ten wyłącznik ciśnieniowy jest wyposażony w zawór rozładowania ciśnienia w głowicach przy rozruchu. Działa to ?