Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo v40 2014 - alternator robi zwarcie

pies86 16 Paź 2016 19:04 2595 56
  • #31
    pies86
    Poziom 9  
    Volvo v40 2014 - alternator robi zwarcie
    Volvo v40 2014 - alternator robi zwarcie
    Volvo v40 2014 - alternator robi zwarcie


    Aleksander_01 elektrykiem właśnie nie jestem dlatego tutaj poprosiłem o pomoc. A bawię sie już z tym tydzień bo co drugi dzień jestem w domu i auto stoi 15 km od domu
  • #33
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    1. Bierzesz żarówkę na 230 V (dowolny watarz) i sprawdzasz uzwojenia tzn, jeden przewód do gniazdka 230 V następnie w szereg żarówka, z żarówki idziesz na któreś wyprowadzenie uzwojenia (jest ich 6), masa i do gniazda 230 V. Zarówka przy takich pomiarach nie ma prawa się zaświecić lub nawet żarzyć, jeżeli jest inaczej to uzwojenie padaka.

    2. podobnie sprawdzasz czy wirnik nie ma przebicia, pierścienie ślizgowe i wał wirnika.

    3. Diody na przewodzenie i na zapór, tak jak kolega wyżej napisał (napięciem 12 V)
  • #34
    pies86
    Poziom 9  
    Aleksander_01 pomiar alternatora na stole przy podaniu czerwonego pinu na + alternatora czarny na masę = nic, odwrotne połączenie daje 380mV

    Strumien swiadomosc.. pomiar diod jutro bo na dworze już ciemno i nic nie zrobię
  • #36
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    pies86 napisał:
    Aleksander_01 pomiar alternatora na stole przy podaniu czerwonego pinu na + alternatora czarny na masę = nic, odwrotne połączenie daje 380mV



    To wychodzi że alternator dobry (nie ma zwarcia plus do masy). Odpal samochód z odpiętym przewodem od plusa alternatora. W miejsce bezpiecznika wsadź żarówkę. Nie powinna świecić, jeżeli jest dobrze.
  • #37
    pies86
    Poziom 9  
    test z żarówką następujący:
    -uzwojenia stojana od 1-6 brak reakcji
    -pierścienie ślizgowe - brak reakcji
    -wirnik(element chłodzeniowy) jak i trzpień na którym są nabite pierścienie ślizgowe -- żarówka się zapala

    drugi przewód z gniazdka cały czas podpięty pod obudowę alternatora
  • #38
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    Na razie wszystko OK. Teraz go odpal.
  • #40
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    Samochód bez alternatora, chociaż alternator też by się przydało odpalić na stole probierczym.
  • #41
    pies86
    Poziom 9  
    daj znać co konkretnie dalej zrobić bo jutro podjadę do samochodu to dalej podziałam. Stół probierczy też mogę zorganizować bo na YT są filmiki, więc dam radę
  • #42
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    Tę końcówkę kabla od alternatora zaizolować, w miejsce bezpiecznika włożyć żarówkę i normalnie odpalić auto. żarówka nie ma prawa świecić. Wszystko.
  • #43
    nipper
    Poziom 16  
    A może usterki już nie ma ? Właściciel napisał wcześniej , że znalazł uszkodzenie izolacji przewodu do alternatora , zaizolował , i poskładał . Pisze dalej że do momentu odpalenia silnika było dobrze a po uruchomieniu bezpiecznik poleciał . Pytanie : JAKI BEZPIECZNIK ZAMONTOWAŁ ? Miał pod ręką bezpiecznik 200 A ? Z tego co widzę alternator jest dość mocny , może to silnik diesel i dogrzewa świecami po odpaleniu a wtedy alternator spoko wyda nawet i 100A no i bezpiecznik spalony...
  • #44
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    nipper napisał:
    Miał pod ręką bezpiecznik 200 A ? Z tego co widzę alternator jest dość mocny , może to silnik diesel i dogrzewa świecami po odpaleniu a wtedy alternator spoko wyda nawet i 100A no i bezpiecznik spalony...


    No ale tu idzie o ten bezpiecznik między alternatorem a akumulatorem, przynajmniej ja tak wnioskuję po przeczytaniu pierwszego postu. Wtedy grzanie świec nie ma nic do rzeczy, jest zabezpieczone osobno.
  • #46
    nipper
    Poziom 16  
    Dokładnie o ten bezpiecznik idzie . Chodzi mi o to , że przy dużym obciążeniu elektrycznym płynie prąd o dużym natężeniu od alternatora do aku i reszty odbiorników . Musi więc płynąć też przez ten bezpiecznik . A jeśli bezpiecznik będzie "za mały" to również ulegnie przepaleniu . Oczywiście sytuacja ma miejsce po uruchomieniu silnika .Myślę , że jasno wyraziłem moją idee .
  • #48
    pies86
    Poziom 9  
    samochód odpalony i żarówka się nie zapaliła. Mostek też przemierzony żarówką i zawsze przewodzi w jedną stronę każda z osobna dioda tak samo.

    nipper twoja teoria ma sens bo zamiast bezpiecznika 225a użyłem linki miedzianej ( z przewodu el.) o zbliżonym przekroju do spalonego bezpiecznika. Po odpaleniu auta przewód zaczął się żarzyć jak zapalniczka samochodowa i w końcu poszedł. A potem w miejsce drucika wstawiłem żarówkę i się zaświeciła
  • #49
    nipper
    Poziom 16  
    Zatem nie pozostaje nic innego jak zamontować właściwy bezpiecznik i zakończyć temat .
  • #50
    pies86
    Poziom 9  
    właśnie zamówiłem kilka bezpieczników 225a z PL bo we wspaniałej Holandii patrzą na mnie jak na idiotę kiedy mówię w sklepie o takim bezpieczniku bo mają tylko 200a i 250a ;/
  • #51
    decybel91
    Poziom 39  
    W tym przypadku nie ma takiej różnicy, oba 200 i250 podejdą.
  • #52
    pies86
    Poziom 9  
    nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia. Jeśli faktycznie usterka przestała istnieć po zaizolowaniu kabla i jeśli druciany bezpiecznik poszedł z powodu przeciążenia, to dlaczego potem jak przyłożyłem żarówkę to się świeciła?
  • #53
    nipper
    Poziom 16  
    O które świecenie żarówki pytasz bo się już pogubiłem .
  • #54
    andrzej20001
    Poziom 43  
    pies86 napisał:
    za naprawę uzwojenia
    A co ma uzwojenie do zwarcia za zasilaniu?
  • #55
    abart64
    Poziom 30  
    Sporo powiedziała by analiza tego "małego nacięcia" które odkryłeś na kablu. Czy to faktycznie mogło być zwarcie w tym miejscu (do czego? ) ,czy są ślady iskrzenia, przytopienia izolacji itd. 200A nie spala się tak sobie.
    Żarówkę przykładałeś na wyłączonym silniku? Jeśli silnik pracował to musiała się zaświecić bo poszło ładowanie do akumulatora przez nią.
    Alternator ja bym wyeliminował. Żadne zwarcie stojana albo wirnika , nawet zwarta dioda nie spali bezpiecznika (muszą być zwarte dwie,plusowa i minusowa).
    Zdarza się "ciało obce" np nakrętka która wpadła do alternatora i zwiera mostek...Ale alternator rozkręcałeś to raczej wykluczone.
  • #56
    pies86
    Poziom 9  
    Uszkodzenie na kablu powstało od przytarcia, jest to widoczne gołym okiem.
    Dopiero dziś udało mi się zamontować wszystko do kupy i pierwsze testy na żarówce:
    - silnik nie pracuje -żarówka się nie świeci
    - silnik uruchomiony -żarówka się świeci ( ale to jak wyżej podano, jest normalne)
    Jutro podepnę bezpiecznik i zdam relację
  • #57
    pies86
    Poziom 9  
    Działa. Dzięki wszystkim za pomoc i cierpliwość. pozdrawiam