Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Zlecę] zasilacz stabilizowany automatyczny 12-14V 100A

przemtos 09 Oct 2016 22:29 4668 18
  • #1
    przemtos
    Level 9  
    Szukam osoby która podejmie sie wykonania zasilacza do programowania BMW od 2004 roku oraz Mercedesa. Gotowe produkty to MST-80 LUB MST-91 z kraju gdzie wszystko robią.
    Parametry:
    Napięcie 14V
    Prąd Max 100-120A
    Dobrze aby posiadał wskaźniki napięcia i natężenia prądu,
    Wyjścia duże -krokodylki z przewodami

    Czas realizacji - do miesiąca czasu,
    budżet 1000-1200 zł
    płatność przelewem na konto.
    Kontakt przez wiadomości prywatne
    Contact the author of the topic by Private Message (PM icon).
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    marnowak wrote:
    Od kiedy to programatory działają przy prądach 100A?
    A może nie zabieraj głosu tam, gdzie nie masz nic sensownego do powiedzenia? Przy programowaniu sterowników samochodowych, wysterowują one poszczególne komponenty układów pojazdu, prądy potrafią przez dłuższy czas przekraczać 60A. A że robi się to na wyłączonym silniku, to akumulatora na długo nie wystarczy - tym bardziej że napięcie zasilania musi być stabilne, inaczej dojdzie do uszkodzenia sterownika.
  • #4
    Urgon
    Editor
    AVE...

    Znalazłem używany zasilacz serwerowy 12V/106A za mniej niż stówkę na znanym portalu aukcyjnym. Kiedyś widziałem też większe zasilacze przemysłowe/wojskowe z demobilu w podobnej cenie. Może autor "po taniości" powinien pójść tą drogą? Alternatywnie autor może przestać być cebulakiem i po prostu zapłacić za gotowca tyle, ile one kosztują. Bo kosztują tyle nie bez powodu...
  • #5
    jarek_lnx
    Level 43  
    Jak ma być super tanio to źródłem zasilania o takiej mocy mógł by być używany zasilacz serwerowy 100A/12V można takie dostać za kilkadziesiąt złotych - jak ktoś umie szukać, wie jak doregulować, napięcie oraz jak to podłączyć.

    Uprzedzam że nie wiem, czy na zasilacz do tego celu nie ma jakichś specjalnych wymagań.
  • #6
    pawlik118
    Level 30  
    A może wystarczy zwykły akumulator 12V + mała ładowarka?>
    Moderated By ANUBIS:


    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #7
    kortyleski
    Level 43  
    Nie. Nie wystarczy. I serwerowy też nie wystarczy. Wystarczy gotowiec ze sklepu. Jak puści za wysokie napięcie albo padnie w trakcie operacji to ubijesz klientowi auto za grube tysiące. Bo zaoszczedziles tysiąc czy dwa... Warto?
  • #9
    aaanteka
    Level 41  
    Zasilacze serwerowe całkowicie się do tego nie nadają. Wskazany produkt chiński też nie jest zalecany ,ze względu jaki podał kolega wyżej - nie posiada on europejskich certyfikatów i nie może być legalnie stosowany w Europie( pomimo łudząco podobnych znaczków do CE).
    Wszystko jest w porządku ,aż do czasu uszkodzenia auta .
    Profesjonalne certyfikowane zasilacze są trochę droższe( 2-5 krotnie).

    Możliwe jest wykonanie takiego zasilacza z nadaniem znaku CE w cenie 8000 PLN +VAT, termin 3 miesiące.
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    aaanteka wrote:
    nie może być legalnie stosowany w Europie

    To jak ja mam 90% sprzętu bez znaku "CE", bo pochodzącego z lat 80/90 to tez nie moge go używać legalnie? Żeby było śmieszniej, to mam nawet urządzenia z opisem "poziom zakłóceń nie normalizowany"
    A zasilacze serwerowe nadają się, jak najbardziej - nawet da radę bez problemu z reguły wymusić na nich napięcie wyższe niż 12V - piny "voltage sense" w złączu.
  • #11
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Dla bezpieczeństwa można zainstalować akumulator 72Ah i zabezpieczenie nadnapięciowe.
  • #12
    aaanteka
    Level 41  
    robokop wrote:
    To jak ja mam 90% sprzętu bez znaku "CE", bo pochodzącego z lat 80/90 to tez nie moge go używać legalnie? Żeby było śmieszniej, to mam nawet urządzenia z opisem "poziom zakłóceń nie normalizowany"
    A zasilacze serwerowe nadają się, jak najbardziej - nawet da radę bez problemu z reguły wymusić na nich napięcie wyższe niż 12V - piny "voltage sense" w złączu.


    Ale na pewno przy urządzeniach zasilanych z sieci energetycznej jest podana klasa izolacji , po średnio ,której nadanie kiedyś wymagało podobnych badań jak obecnie świadectwo zgodności CE.
    Generalnie nic się nie dzieje ,aż do momentu jak nie ma sytuacji spornej i nie ma drogi postępowania prawnego. Ale jak klient ma uszkodzone auto i wchodzi na drogę sądową kolega ma generalnie spaloną pozycję wyjściową.

    Zasilacze serwerowe nie nadają sie z prostej przyczyny - mają odpowiednie parametry ale przy stałym wymuszeniu obciążeniu , przy obciążeniu impulsowym, epizodycznym , nazwijmy to włącz/wyłącz pełne obciążenie/ 0 obciążenia przy pracy zasilacza sytuacja nie przedstawia się najkorzystniej.

    Oczywiście nie przy wszystkich produktach rynkowych. Niektóre z wyższych przedziałów cenowych , renomowanych producentów są wykonane niczym przetwornice spawarek,czy napędy wózków akumulatorowych.
    Tylko tyle miałam na względzie we wcześniejszym wpisie.
  • #13
    nici
    Moderator Chiptuning
    Panowie, te 100A to nie lekka przesada ? Nawet do zabawy Icomem z BMW ?

    Nie napisał autor o jakim programowaniu mówi, ale zapewne nie o samym flashu z ecu.
    W swojej karierze widziałem masę przypadków gdzie zwykły prostownik z rozruchem podłączony ( oczywiście nie na rozruch a na szybkie ładowanie) wystarczał w warsztacie.
    Ba.. niekiedy nawet prostownik z biedronki był używany przez nieświadomych konsekwencji.
    Na ich szczęście nie słyszałem żeby komuś się coś uwaliło.

    Nie wiem dokładnie jak mercedes przy zabawie z updatami komponentów, ale BMW nie pozwoli się aktualizować przy napięciu 12V. Więc zaleciałbym 14,4 do jakiego instalacja samochodowa jest "przyzwyczajona".

    Kolejna sprawa to punkt w samochodzie do którego tak wydajne źródło prądu podłączymy. Musi być lepiej niż idealne.
    Nie jednokrotnie zdarzyło mi się programując po obd że wentylatory nagle ruszyły z pełną mocą ( niekiedy dwa a to już jest obciązenie ) lub też poziomowanie nadwozia. W ułamku sekundy spadnie napięcie że nawet tego nie zauważymy, a to przy jakim napięciu zrywa komunikację z ECU niech sobie każdy sprawdzi sam. Dodam, że tolerancja jest spora.
  • #14
    komatssu
    Level 29  
    Skoro chińczyk produkowany masowo kosztuje 500$ (+cło i podatek), to może jakiś zdesperowany student w Polsce zrobi Ci to za 5.000zł...
  • #16
    dwpl
    Level 23  
    Polecam mean well rsp 3000 12v 200A
    mam dwa takie w firmie, są świetne, nigdy nie zawiodły. Dobrze działają z impulsowym obciążeniem, aż do zadzialania OCP. Napięcie da się regulować, maks 15,5v wyżej wyłącza go OVP.

    Pozdr
  • #17
    aaanteka
    Level 41  
    komatssu wrote:
    Skoro chińczyk produkowany masowo kosztuje 500$ (+cło i podatek

    Niestety to są ceny bez podatku i cła .
  • #18
    qazpylades
    Level 13  
    Idź na prostotę.
    Kup 2 sztuki toroidalnych trafoli 500VA 12V
    podepnij je w trójfazowym gnieździe + 3 szt mostków Gretza na radiatorach.
    trafole 450 zł mostki + radiatory + wentylatory do nich to jakieś150
    i porządna linka do dopięcia do accu.
    będziesz miał maksymalny prąd 120A
  • #19
    przemtos
    Level 9  
    Dzięki ale to ma podtrzymywać sterowniki auta wartego 200 i więcej tys PLN . Wiec prowizorka odpada. Zamówiłem już takowe wiec dzięki za odpowiedzi