Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B3 2.3NG - Ciągle paląca się kontrolka ciś. oleju

10 Paź 2016 12:22 888 10
  • Poziom 14  
    Witam,

    wiem że tych tematów było już x przejrzałem jednak chyba wszystkie i nic nie pasuje do tej usterki.

    Mianowicie ciągle po zapłonie/odpaleniu świeci się kontrolka oleju. Wykluczyłem już:
    -nowy olej z filtrem MAN-a

    -czujniki ten na dole na jeden przewód (niby odpowiada właśnie za to by po zapaleniu kontrolka zgasła, jest sprawny(tam mi się wydaje) po zapaleniu silnika podaję masę na kabelek.

    Tu dziwna sprawa, bo sprawdzałem po zapłonie przychodzi tam jakiś dziwne 7volt (powinno być 12?) Szukałem tego przewodu po kierownicą i znalazłem jednak miernik nie pokazuje tam żadnego napięcia/przejścia (niebieskobiały przewód).

    -nad nim mam drugi tą taką beczkę(i tam przychodzi na 1 0volt na drugi +12) on też po zapaleniu mostkuje do masy.

    -ciśnienie oleju jest auto przejechało z tą kontrolką ponad 1 tys km.

    Licznik wyciągałem poprawiłem luty, złączyłem jedną ścieżkę (nie było oświetlenia) teraz już świeci.

    Nie działa też wyświetlacz ten mały po lewej stronie może to mieć związek z tą paląca się kontrolką?

    Przekaźnika 309 nie mam albo nie znalazłem.
  • Poziom 38  
    Masz czujnik w zamku od maski?
  • Poziom 14  
    Nie wiem nie sprawdzałem, a jakie to ma znaczenie ? Z zamkniętą czy bez swieci się i tak.

    Jest to wersja cabrio jak coś.
  • Poziom 38  
    W nowszych jest tak że dopuki nie sprawdzisz ( nie otworzysz maski) to sygnalizacja nie zginie.
  • Poziom 14  
    No mozliwe ale to nie w roczniku 93 myśle takie "numery" ;)

    Poza tym było otwierane i zamykane n-razy. Czasem ta kontrolka zgaśnie (nie wiadomo czemu) i zapalaja się dwie u góry od płynu chłodniczego ? Który jest oczywiście w zbiorniku.

    Tak sobie myślę może coś z tym mini. komputerkiem z tyłu licznika (MC to się nazywa ?)?
  • Poziom 43  
    W 80 nie ma żadnego czujnika maski. Masz 2 czujniki oleju ,jeden podaje masę jak nie ma ciśnienia ,drugi podaje mase po rozruchu jak jest ciśnienie (kontrola ciśnienia wzgl. wysokich obrotów). Układ kontroli ciśnień jest w liczniku. Jak nie masz ciśnienia na zachowanie w oryginale to wykorzystaj tylko pierwszy czujnik do sterowania żarówką lampki oleju.
  • Poziom 14  
    Tak też myślałem(przerabiałem to kiedyś w chyba 2.5diesel) i tam było podobnie.

    No i problem w tym że nawet z odpiętymi kabelkami od tego górnego (mam tez dodatkowe zegary nad popielniczką i na nim po zapaleniu objętni czy to jest podpięte czy nie pokazuje ciśnienie na maksa nie wiem jakim cudem).
    Z zostawieniem tylko przewodu na ten czujnik na dole (niebieski-biały) czujnik po zapaleniu podaję masę(sprawdziłem miernikiem) i kontrola i tak nie gaśnie ;/

    Andrzej może wiesz na którym pinie z licznika wychodzi +12 na ten czujnik ? Wydaje mi się że z żółtej kostki.

    Podejrzewam że kabel może być gdzieś przetarty/złamany stąd też te dziwne +7volt.
  • Poziom 43  
    Nie pamiętam, zrobiłbym to "po Polsku". 100% wtedy działa.
  • Poziom 14  
    Po "Polsku" czyli znaleść kabel przy liczniku od tego dolnego czujnika i puścić nowy przewód na lini licznik czujnik ?
  • Poziom 43  
    No musisz mieć w 100 % alarm w postaci lampki np. jak będzie jakiś duży wyciek , (zegar ciśnienia i tak masz w konsoli środkowej no.powinien być :) )
  • Poziom 14  
    Tylko do tego własnie musze znaleść kótry to kabel wchodzi do licznika. Znalazłem dokładnie taki sam(niebieski z białym paskiem) ale multimetr przejscia nie pokazuje więc to chyba nie ten.