Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9 TDI 2005 - Obroty na biegu jałowym, włącza się wentylator

11 Paź 2016 13:19 3465 12
  • Poziom 6  
    Jaka jest przyczyna wzrostu obrotu silnika na biegu jałowym? Przy jednoczesnym, gdy to się dzieje załączeniu wentylatora, gdy temperatura oleju jest niska. Więc nie ma on związku z włączaniem się, gdy temperatura jest wysoka, gdyż jest niska. Czy może mieć to związek z uszkodzeniem alternatora? Wiadomo , że na początku chciałbym się dowiedzieć czy może to być coś innego niż alternator. Nie jestem specem od motoryzacji, acz może ktoś z was mi pomoże, albo wesprze dobrą radą?
  • Poziom 43  
    Alternator odpada możesz sprawdzić ładowanie podepnij miernik na klemy i sprawdź czy masz 14.4V /14.2V jeśli tyle jest alternator sprawny.
  • Poziom 6  
    Jeśli to nie alternator to co to może być ? Jakieś pomysły?
  • Moderator Samochody
    Trzeba zacząć od sprawdzenia czujników temperatury (cieczy i zewn) najłatwiej testerem diagnostycznym
  • Poziom 29  
    Czy wentylator na biegu jałowym włącza się zawsze ? Czy tylko gdy jest włączona klimatyzacja ?
  • Poziom 6  
    Zawsze. Klimatyzacja nie ma z tym nic do rzeczy.Właśnie o to też chodzi. Klimatyzacja jest wyłączona a wentylator się włącza.
  • Poziom 43  
    Masz 2 wentylatory na chłodnicy?
  • Poziom 6  
    Tak, dwa wentylatory.
  • Poziom 43  
    W Skodzie jest specjalny moduł który steruje pracą wentylatorów czy ta awaria występowała jeżeli wcześniej używałeś klimatyzacji?
  • Poziom 12  
    Larras napisał:
    Zawsze. Klimatyzacja nie ma z tym nic do rzeczy.Właśnie o to też chodzi. Klimatyzacja jest wyłączona a wentylator się włącza.


    Wręcz przeciwnie, klimatyzacja ma bardzo dużo do powiedzenia.
    Jeśli masz klimę wyłączoną, to ustaw nawiew na każdy inny niż nawiew na przednią szybę i przy tak ustawionym nawiewie i wyłączonej klimie sprawdź czy wiatrak się włączy.
  • Poziom 6  
    Dobrze. Ale to nie zbyt by tłumaczyło rosnące obroty na biegu jałowym.
  • Poziom 12  
    Larras napisał:
    Dobrze. Ale to nie zbyt by tłumaczyło rosnące obroty na biegu jałowym.


    Jeśli obroty na wolnych rosną o 20 - 50 n/min szczególnie gdy silnik jest zimny, to da się to wytłumaczyć rosnącym obciążeniem załączającym się wentylatorem.
    Zrób jak napisałem, i sprawdź czy wentylator na zimnym silniku nie będzie się włączał.
    Jeśli będzie się włączał, to tak jak pisali poprzednicy, sprawdzić czujniki temperatury i automat włączania, ale najpierw trzeba wyeliminować najprostsze sprawy.
  • Poziom 10  
    Wymieniłem czynniki temp nie pomogło...regulator napięcia nie pomogło.. pomogła wymiana sprzęgła na alternatorze...