Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo MK3 - Montaż uniwersalnego sterownika centralnego zamka na pilota.

heniek_ 11 Oct 2016 20:44 5526 8
  • #1
    heniek_
    Level 10  
    Posiadam Mondeo MK3 z 2001 roku. Po kupnie auta musiałem wymienić zamek kierowcy ponieważ z pilota nie otwieral i nie zamykał drzwi kierowcy. Teraz znowu nawalil ktorys mikrostyk i zamek szaleje. Auto jest wiekowe, sluzy raczej tylko jako wół roboczy i nie mam zamiaru kupować kolejnego używanego zamka za 200zł. Chciałbym kupić i zamontować uniwersalny sterownik z pilotami do centralnego zamka. Doczepie pilot do kluczyka i bede mogl normalnie wreszcie otwierac i zamykac drzwi bez sprawdzania czy tym razem sie zamknely...



    Dodam ze z klucza centralny zamek działa bardzo dobrze, ma ktoś jakiś schemat albo informacje czy takie cos jest do wykonania oraz gdzie szukać odpowiednich przewodów (sygnał do zamykania, sygnał do otwierania - reszta czyli kierunkowskazy, funkcja komfort jest mi zbedna). Trzy godziny grzebałem na forach forda, ale nic konkretnego do MK3 nie znalazłem.

    Zastanawiam sie czy to bedzie dzialac mimo problemow z 8 pinowym zamkniem od strony kierowcy (obeznani wiedza ze tam jest duzy problem z padajacymi mikrostykami).
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Tam jest problem z wilgocią dlatego tak się dzieje. Napewno leci po szybie prosto na zamek, i nic nie da założenie uniwersalnego bo i tak centralny się otworzy. Uniwersalny poda tylko impuls do zamknięcia ale jak nie będą spełnione warunki czyli zamknięte drzwi(impuls z mikrostyku) to fabryczny forda otworzy go ponownie.
  • #3
    heniek_
    Level 10  
    Ok tego wlasnie sie obawialem, a np. odłaczajac odpowiadajacy za to mikrostyk w zamku i w jego miejsce wpiac wpiac impusc z uniwersalnego sterownika ?
  • #4
    zdzichra
    Level 30  
    Uniwersalny zamek montuje się do mechanizmów zamykania ręcznego więc raczej rozpiski pinów i ich ilość w zamku nie ma znaczenia bo siłowniki działają na mechanizmy "ręcznego zamykania".Jeżeli silnik w zamku masz sprawny to sprawdź mikrowyłączniki w zamku i wymień(z zamka który masz luzem) lub napraw uszkodzony(wycierają się "dzyndzelki" -można kropelkę poksipolu lub czegoś podobnego nadlać) zawsze to lepsze niż druciarstwo z uniwersalnym zamkiem.Sprawdź też w pierwszej kolejności przejście między słupkiem i drzwiami i przeczyść jakimś preparatem styki możliwe,że tam coś nie łączy.
    Jak odepniesz wtyczkę od zamka to oryginalny fordowski centralny nie będzie miał nic do gadania.
  • #5
    heniek_
    Level 10  
    Panowie a jaka jest roznica miedzy zamkniem 8 pin a 5 pin? czy chodzi o samo ryglowanie? Patrze na te ceny zamkow to sa straszne.
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 39  
    zdzichra wrote:
    Jak odepniesz wtyczkę od zamka to oryginalny fordowski centralny nie będzie miał nic do gadania.

    Tylko jak wtedy zamknie elektrycznie ten zamek?
  • #7
    zdzichra
    Level 30  
    piotrekwoj1 wrote:
    Tylko jak wtedy zamknie elektrycznie ten zamek?

    Uniwersalny zamek ma 2 przednie siłowniki MASTER więc to one będą sterować pozostałymi siłownikami
  • #8
    piotrekwoj1
    Level 39  
    zdzichra wrote:
    Uniwersalny zamek ma 2 przednie siłowniki MASTER więc to one będą sterować pozostałymi siłownikami


    Przecież on pisze o centralce a nie dokładaniu silowników. Dokładanie mija się z celem.
  • #9
    zdzichra
    Level 30  
    Wiem że o centralce ale sama centralka bez siłowników i bez grzebania w zamkach mija się z celem dla tego pisałem o naprawie uszkodzonego zamka bez dokładaniu sterownika ale jak się kolega uprze to najmniej roboty będzie miał razem z siłownikami zakładając.