Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MK3 - Montaż uniwersalnego sterownika centralnego zamka na pilota.

11 Paź 2016 20:44 4557 8
  • Poziom 10  
    Posiadam Mondeo MK3 z 2001 roku. Po kupnie auta musiałem wymienić zamek kierowcy ponieważ z pilota nie otwieral i nie zamykał drzwi kierowcy. Teraz znowu nawalil ktorys mikrostyk i zamek szaleje. Auto jest wiekowe, sluzy raczej tylko jako wół roboczy i nie mam zamiaru kupować kolejnego używanego zamka za 200zł. Chciałbym kupić i zamontować uniwersalny sterownik z pilotami do centralnego zamka. Doczepie pilot do kluczyka i bede mogl normalnie wreszcie otwierac i zamykac drzwi bez sprawdzania czy tym razem sie zamknely...

    Dodam ze z klucza centralny zamek działa bardzo dobrze, ma ktoś jakiś schemat albo informacje czy takie cos jest do wykonania oraz gdzie szukać odpowiednich przewodów (sygnał do zamykania, sygnał do otwierania - reszta czyli kierunkowskazy, funkcja komfort jest mi zbedna). Trzy godziny grzebałem na forach forda, ale nic konkretnego do MK3 nie znalazłem.

    Zastanawiam sie czy to bedzie dzialac mimo problemow z 8 pinowym zamkniem od strony kierowcy (obeznani wiedza ze tam jest duzy problem z padajacymi mikrostykami).
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 39  
    Tam jest problem z wilgocią dlatego tak się dzieje. Napewno leci po szybie prosto na zamek, i nic nie da założenie uniwersalnego bo i tak centralny się otworzy. Uniwersalny poda tylko impuls do zamknięcia ale jak nie będą spełnione warunki czyli zamknięte drzwi(impuls z mikrostyku) to fabryczny forda otworzy go ponownie.
  • Poziom 10  
    Ok tego wlasnie sie obawialem, a np. odłaczajac odpowiadajacy za to mikrostyk w zamku i w jego miejsce wpiac wpiac impusc z uniwersalnego sterownika ?
  • Poziom 30  
    Uniwersalny zamek montuje się do mechanizmów zamykania ręcznego więc raczej rozpiski pinów i ich ilość w zamku nie ma znaczenia bo siłowniki działają na mechanizmy "ręcznego zamykania".Jeżeli silnik w zamku masz sprawny to sprawdź mikrowyłączniki w zamku i wymień(z zamka który masz luzem) lub napraw uszkodzony(wycierają się "dzyndzelki" -można kropelkę poksipolu lub czegoś podobnego nadlać) zawsze to lepsze niż druciarstwo z uniwersalnym zamkiem.Sprawdź też w pierwszej kolejności przejście między słupkiem i drzwiami i przeczyść jakimś preparatem styki możliwe,że tam coś nie łączy.
    Jak odepniesz wtyczkę od zamka to oryginalny fordowski centralny nie będzie miał nic do gadania.
  • Poziom 10  
    Panowie a jaka jest roznica miedzy zamkniem 8 pin a 5 pin? czy chodzi o samo ryglowanie? Patrze na te ceny zamkow to sa straszne.
  • Poziom 39  
    zdzichra napisał:
    Jak odepniesz wtyczkę od zamka to oryginalny fordowski centralny nie będzie miał nic do gadania.

    Tylko jak wtedy zamknie elektrycznie ten zamek?
  • Poziom 30  
    piotrekwoj1 napisał:
    Tylko jak wtedy zamknie elektrycznie ten zamek?

    Uniwersalny zamek ma 2 przednie siłowniki MASTER więc to one będą sterować pozostałymi siłownikami
  • Poziom 39  
    zdzichra napisał:
    Uniwersalny zamek ma 2 przednie siłowniki MASTER więc to one będą sterować pozostałymi siłownikami


    Przecież on pisze o centralce a nie dokładaniu silowników. Dokładanie mija się z celem.
  • Poziom 30  
    Wiem że o centralce ale sama centralka bez siłowników i bez grzebania w zamkach mija się z celem dla tego pisałem o naprawie uszkodzonego zamka bez dokładaniu sterownika ale jak się kolega uprze to najmniej roboty będzie miał razem z siłownikami zakładając.