Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B5 1.8t FL - Weryfikacja sprawności czujników temperatury cieczy chłodzącej.

11 Paź 2016 21:37 786 7
  • Poziom 12  
    Mam pewien problem. Cały czas próbuję obniżyć trochę spalanie i stwierdziłem, że kupię nowy czujnik temperatury z allegro i sprawdzę czy coś się zmieni skoro cena z przesyłką wychodzi około 50zł. Kupiłem czujnik taki jak podaje ETKA czyli 059919501.

    Dziś go zamontowałem i co? Jakieś nieporozumienie:
    -stary czujnik, ale nie wiem czy oryginalny na którym wtyczką można kręcić wokół metalowego elementu pokazuje 89 stopni na klimatroniku i 92 dla ECU
    -nowy czujnik teoretycznie oryginał pokazuje 79 na klimatroniku i 83 dla ECU

    Moi drodzy... jak tu zweryfikować który czujnik jest sprawny?....
    Tego się nie spodziewałem, bo wszędzie każdy trąbi, że najlepsza metoda to sprawdzić czy temperatury dla Engine i Instruments nie mają zbytnich rozbieżności i to zweryfikuje czy czujnik jest ok, ale widać, że zupełnie nie! Metoda o kant dupy potłuc.

    Zmierzyłem opór na nowym czujniku i jest na jednej parze 1775 omów, a na drugiej około 900 omów...

    Zastanawia mnie czy rzeczywiście kupiłem oryginalny czujnik...
    Cena zastanawia, a z drugiej strony wiadomo, że ASO liczy sobie po prostu kosmiczne marże za części...
  • Moderator Samochody
    succub napisał:
    Cały czas próbuję obniżyć trochę spalanie
    Kup sobie Polo 1.0, albo coś podobnego.
    succub napisał:
    stwierdziłem, że kupię nowy czujnik temperatury z allegro i sprawdzę czy coś się zmieni

    A co ma się zmienić, skoro poprzedni pokazywał zupełnie dobrze?
    succub napisał:
    Tego się nie spodziewałem, bo wszędzie każdy trąbi, że najlepsza metoda to sprawdzić czy temperatury dla Engine i Instruments nie mają zbytnich rozbieżności i to zweryfikuje czy czujnik jest ok, ale widać, że zupełnie nie! Metoda o kant dupy potłuc.

    Metoda jest dobra, tyle tylko że w swojej roztropności wyrzuciłeś w błoto 50zł. Kupiony czujnik zapewne jest również dobry, tyle że o innej charakterystyce - dla innego silnika. Tak że rozwiązanie Twojego problemu podałem w pierwszym swoim zdaniu.
  • Poziom 12  
    Jak dla innego silnika skoro właśnie taki jest katalogowo? Zastanów się może zanim coś powiesz.
    Tam były tylko dwie wersje - z kwadratową i z zaokrągloną wtyczką. Nie ma opcji aby kupić nieodpowiedni.

    Zmienić mogłoby się chociażby to, że wzrost temperatury ECU mógłby być szybszy i spalanie byłoby wtedy mniejsze - zakładając, że rzeczywiście czujnik byłby uszkodzony.

    No nie wiem czy jakby ci pił 16-18L LPG w mieście to nie szukałbyś jakiegoś sposobu na lekką poprawę, 15 bym rozumiał.
  • Moderator Samochody
    Benzyny ile pali? Bo na razie to kupiłeś podrabiany czujnik jak mi się zdaje, bądź z innym numerem niż miałeś oryginalnie. Ponadto biorąc pod uwagę wskazania poprzedniego, to był on sprawny. Nie w nim wina podwyższonego zużycia.
  • Poziom 14  
    Czujnik jak czujnik skoro nie miałeś błędu w ECU to po co go wymieniałeś ? Nową podróbka ( kto jest porducentem tego co kupiłeś?) możesz tylko pogorszyć.

    Ogólnie wątek kompletnie "od czapy".
  • Poziom 12  
    Teoretycznie Elth made in Luxembourg. Masa jest tego na allegro. Wybite ori znaczki i numer.
    Nie no, od razu sprawdzałem na VAG'u jak sprawa wygląda i założyłem stary choć to jakiś zamiennik raczej, bo numeru części na tym nie ma.

    No niestety VAG błędy to tylko pokaże jak są rozjazdy między kanałami, jak bazowo czujnik pokazuje złą temperaturę to nie będzie tego widać. Mój przykład jest tego najlepszym potwierdzeniem - 10 stopni różnicy i ani jeden ani drugi błędów nie wywala.
  • Poziom 40  
    Zacząłeś od d**y strony. Problemu szukał bym w instalacji LPG a nie w sprawnym czujniku.
    Wyżej padło pytanie
    robokop napisał:
    Benzyny ile pali?
    Nie odpowiedziałeś na nie.
  • Poziom 12  
    Nowy czujnik zwróciłem jako niesprawny. Jeżdżę na starym.