Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CO zamknięte - Jakie odpowiednie ciśnienie?

RadziuGW 12 Paź 2016 17:46 3816 79
  • #31 12 Paź 2016 17:46
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    200 to nie ma. U siebie ( 2 kondygnacje z "żeliwniakami") mam właśnie 200 litrów.Zabezpiecza to naczynie 20 l i wystarcza. Ciśnienie ( w tej chwili) niespełna 1 bar a temperatura w kotle 50 *C.

  • #32 12 Paź 2016 18:04
    RadziuGW
    Poziom 10  

    dopiero ściągnąłem do domu i sprawdziłem jakie mam naczynie. to Reflex NG18, pomimo, że nei czerwony to jest on do CO max temp 120*C, więc upierającym się na czerwone radze wziąć od dzisiaj poprawkę ;)

    CO zamknięte - Jakie odpowiednie ciśnienie?

    i ma 18 litrów, nie 12 jak podałem wcześniej. więc na 100% odpowiednie do wielkości instalacji.

    Co więc może być problemem z utrzymaniem ciśnienia?

  • #33 12 Paź 2016 18:51
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Te ślady korozji wokoło zaworu mogą wskazywać, że jest on rozszczelniony. Jeżeli tak to nie spełnia swojego zadania. Ostukaj go palcem od góry w dół i sprawdź czy na całej powierzchni wydaje charakterystyczny "pusty" dźwięk.

  • #34 12 Paź 2016 19:13
    RadziuGW
    Poziom 10  

    taż mnie to zaniepokoiło. co prawda nic tam nie kapie, ale może kiedyś kapało i coś poprzedni właściciel kombinował. w najgorszym wypadku kupie nowe, koszt niecałych 100 zł. nie jest jakimś strasznym wydatkiem.

  • #35 12 Paź 2016 19:44
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Może sam "płaszcz" jeszcze na wylot nie skorodował ale zawór/wentyl to szczelny nie będzie. Koszt rzeczywiście nie jest astronomiczny tylko więcej kłopotu sprawi wypuszczanie/napełnianie wody z układu.

  • #36 13 Paź 2016 07:11
    RadziuGW
    Poziom 10  

    Waldemar z Kaszub napisał:
    więcej kłopotu sprawi wypuszczanie/napełnianie wody z układu.

    czy muszę więc spuszczać wodę z układu? wcześniej jeden z kolegów napisał:
    jarcecz napisał:
    naczynie z twojego układu możesz wykręcić bez spuszczania wody masz specjalne przyłącze do tego

  • #37 13 Paź 2016 08:29
    jarcecz
    Poziom 17  

    przecież już odkręciłeś zbiornik to po co spuszczać wodę?

  • #38 13 Paź 2016 09:15
    RadziuGW
    Poziom 10  

    jarcecz napisał:
    przecież już odkręciłeś zbiornik to po co spuszczać wodę?

    gdzie napisałem, że go odkręciłem? ;) nie jest odkręcone, nadal jest na swoim miejscu.

  • #39 13 Paź 2016 10:47
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    To go odkręć dużo wody nie wyleci, sprawdź czy szczelny i nabij ciśnienia.

  • #40 13 Paź 2016 12:05
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Na zdjęciu - o ile dobrze widzę w okolicach kontaktów jest zawór. Jeżeli tak to go zamknij i śmiało naczynie zdemontuj.

  • #42 13 Paź 2016 15:14
    RadziuGW
    Poziom 10  

    mam dom z płaskim dachem. najwyższy kaloryfer na pietrze to łazienkowa drabinka. do sufitu mam 55 cm - 60 cm. Myślałem o tym, ale podobno będzie problem ze zbyt małą odległością naczynia od najwyższego puntu instalacji, stąd układ zamknięty w domu.

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Na zdjęciu - o ile dobrze widzę w okolicach kontaktów jest zawór. Jeżeli tak to go zamknij i śmiało naczynie zdemontuj.

    nie ma. jest tam kolanko tylko.

  • #43 13 Paź 2016 16:01
    arturavs
    Poziom 36  

    Może podałbyś dokładny typ kotła, i zdjęcie tabliczki znamionowej?
    To by wiele wyjaśniło.

    Pseudo fahofcom ( pisownia specjalnie), nie zależy na tym aby instalacja działała właściwie. Tylko aby mniej roboty było, i szybciej kasę wziąść.

    I wszędzie, gdzie mogą pchają naczynia przeponowe.

  • #44 13 Paź 2016 19:49
    RadziuGW
    Poziom 10  

    arturavs napisał:
    Może podałbyś dokładny typ kotła, i zdjęcie tabliczki znamionowej?
    To by wiele wyjaśniło.

    Pseudo fahofcom ( pisownia specjalnie), nie zależy na tym aby instalacja działała właściwie. Tylko aby mniej roboty było, i szybciej kasę wziąść.

    I wszędzie, gdzie mogą pchają naczynia przeponowe.

    CO zamknięte - Jakie odpowiednie ciśnienie?

    rok produkcji 2009, słabo widac na foto

    do tego jest pompa Lubelskiej Fabryki Pomp na 6 metrów


    co z tym zrobić, żeby działało prawidłowo? czyli ciśnienie było na stałym poziomie najlepiej 1 bara? doszliśmy do tego, że naczynie może być niesprawne - zardzewiały wentyl. przypomnę, że ciśnienie wzrasta przy 55*C z 1 do 1,5 bara. wyżej nie paliłem, bo mam wystarczająco ciepło w domu przy tym, ale zima się zbliża...

  • #45 13 Paź 2016 21:21
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    RadziuGW napisał:
    mam dom z płaskim dachem.

    Czyli masz 2 czy 3 kondygnacje? Trzecia piwnica z kotłownią? To ważne aby ustalić "ciśnienie spoczynkowe" czyli będące w zimnej instalacji.
    RadziuGW napisał:
    że ciśnienie wzrasta przy 55*C z 1 do 1,5 bara

    1bar to zbyt dużo. Ja mam niespełna 0,5 bara przed rozpaleniem. Potem wzrasta do 1-nego.
    Ciśnienie ustala się w ten sposób. Po napełnieniu układu odpowietrza się grzejniki w ten sposób aby z tego najwyżej położonego odpowietrznika/grzejnika woda tylko aby aby leciała. W ten sposób grzejniki są pełne a nie ma nadmiaru ciśnienia. Skoryguj to według tego sposobu i zobaczysz znaczną poprawę.

  • #46 13 Paź 2016 21:28
    RadziuGW
    Poziom 10  

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Czyli masz 2 czy 3 kondygnacje? Trzecia piwnica z kotłownią? To ważne aby ustalić "ciśnienie spoczynkowe" czyli będące w zimnej instalacji.

    piwnica, parter i piętro. piec w piwnicy.

  • #47 14 Paź 2016 15:38
    arturavs
    Poziom 36  

    A nie ma przypadkiem napisu na tabliczce " montaż w systemie otwartym" ?

    Bo z załączonej fotki to g... widać.

    Jeżeli jest to kocioł na paliwo stałe, to nie ma innej możliwości jak montaż w układzie otwartym.

    Jeśli masz zamontowane naczynie przeponowe, to monter tej instalacji już powinien siedzieć za kratami.

  • #48 14 Paź 2016 15:54
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    arturavs napisał:
    Jeżeli jest to kocioł na paliwo stałe, to nie ma innej możliwości jak montaż w układzie otwartym.

    Nieprawda - znam wiele instalacji ( w tym moja) z kotłem na paliwo stałe bardzo dobrze współdziałających z naczyniem przeponowym od co najmniej 20 lat....
    arturavs napisał:
    Jeśli masz zamontowane naczynie przeponowe, to monter tej instalacji już powinien siedzieć za kratami.

    Totalna bzdura !

  • #49 14 Paź 2016 21:24
    roman 18
    Poziom 14  

    witajcie,kolego z tego co piszesz wnioskuję że posiadasz piec na opał stały to od kiedy ta instalacja może pracować na obiegu zamkniętym,a nie na otwartym, z naczyniem przelewowym. pozdrawiam.

  • #50 14 Paź 2016 21:32
    jas67
    Poziom 22  

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Nieprawda - znam wiele instalacji ( w tym moja) z kotłem na paliwo stałe bardzo dobrze współdziałających z naczyniem przeponowym od co najmniej 20 lat....
    Za takie wpisy to się powinno wylatywać z forum. Nie znasz się to się nie wypowiadaj. To jest szkodliwe i niebezpieczne.
    arturavs napisał:
    Jeśli masz zamontowane naczynie przeponowe, to monter tej instalacji już powinien siedzieć za kratami.
    Zgadzam się całkowicie. Kolego, przerób tą instalację na otwartą. Poczytaj sobie o wybuchach kotłów.

  • #51 14 Paź 2016 21:54
    RadziuGW
    Poziom 10  

    wiem koledzy, że powinno być w systemie otwartym. od urodzenia mieszkałem w domach z piecem co ;)

    tu jest tylko ten problem, że jest pół metra od najwyższego punktu (grzejnika) do sufitu, przez co niemal koniec grzejnika będzie na równi z początkiem naczynia wyrównawczego. Pytałem kilku instalatorów i podobno będzie problem z instalacją wówczas. Nie mają racji? na logikę to woda będzie się wciąż przelewała lub będzie się zapowietrzało przez zbyt nisko zamontowane naczynie.

    Podobno odkąd jest ten piec to działa w systemie zamkniętym, czyli 7 lat.

  • #52 14 Paź 2016 23:24
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Waldemar z Kaszub napisał:
    arturavs napisał:
    Jeżeli jest to kocioł na paliwo stałe, to nie ma innej możliwości jak montaż w układzie otwartym.

    Nieprawda - znam wiele instalacji ( w tym moja) z kotłem na paliwo stałe bardzo dobrze współdziałających z naczyniem przeponowym od co najmniej 20 lat....
    arturavs napisał:
    Jeśli masz zamontowane naczynie przeponowe, to monter tej instalacji już powinien siedzieć za kratami.

    Totalna bzdura !

    Masz jakieś uprawnienia w tej dziedzinie, ze twierdzisz , ze to bzdura?
    Bo ja mam i wiem, że nie wolno podłączać kotła stałopalnego w układ zamknięty bez urządzenia odbierającego ciepło i to jest przepis od kilku lat, a 20 lat tamu to był bezwzględny zakaz tego typu instalacji.
    To że u Ciebie nic sie nie stało, to może dlatego, ze masz np. instalację , która działa w sposób grawitacyjny. Inaczej mogło to wygladać np tak:
    http://www.cozadzien.pl/wiadomosci/radom/4656.html
    http://www.expressilustrowany.pl/artykul/8467...buch-pieca-na-smulsku-zdjecia-wideo,id,t.html

    Dodano po 11 [minuty]:

    Waldemar z Kaszub napisał:
    A tego typu kotły ( na paliwo stałe) są konstruowane tak, że wytrzymują 10bar a nie 1,5. Producenci bojlerów dopuszczają ciśnienie 6bar a cóż dopiero kocioł?

    Za tego typu porady powinieneś dostać "nagrodę" od moderatora. No to znajdź mi producenta kotłaa niskotemperaturowego, który dopuszcza choć połowę tego co piszesz.
    Widziałeś kiedyś bojler w kształcie prostopadłościanu??? I dlatego kanciaty kocioł nigdy nie wytrzyma tyle co walcowatymi zbiornik z dennicami .
    Wg ciebie kanciaty kocioł o powierzchni 4m2 wytrzyma ciśnienie 10barów? Wiesz, że to jest nacisk na całą powierzchnie płaszcza 400 ton !!!. Spróbój to zrobić ze swoim kotłem nim komuś poradzisz. Tylko na zimno i sama wodą.

  • #53 14 Paź 2016 23:31
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Mnie ciekawi co innego mianowicie jak od kotła wyprowadzisz rurę wprost do naczynia wyrównawczego.

    Ja też mam układ otwarty i najwyższy grzejnik jest wyżej niż naczynie wyrównawcze i dopóki nie otworzę odpowietrznika w nim - grzejniku- doputy jest pełny wody bo i skąd niby miało by się w nim znaleźć powietrze.

    Także trochę pokory i dystansu do pseudo hydraulików.

  • #54 15 Paź 2016 00:05
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Waldemar z Kaszub napisał:
    arturavs napisał:
    Jeżeli jest to kocioł na paliwo stałe, to nie ma innej możliwości jak montaż w układzie otwartym.

    Nieprawda - znam wiele instalacji ( w tym moja) z kotłem na paliwo stałe bardzo dobrze współdziałających z naczyniem przeponowym od co najmniej 20 lat....


    20 lat temu nie można było montować kotłów w układach zamkniętych. Dzisiaj można, ale pod pewnymi rygorami. Osobiście nie jestem zwolennikiem zamykania układów z kotłami stałopalnymi.

  • #55 15 Paź 2016 05:39
    jas67
    Poziom 22  

    RadziuGW napisał:
    Pytałem kilku instalatorów i podobno będzie problem z instalacją wówczas. Nie mają racji?

    Nie mają. Przede wszystkim naczynie trzeba połączyć tak jak należy czyli osobną rurą a nie z pionu grzewczego i nie będzie problemów. I nie pisz czasem że jest problem żeby teraz ciągnąć dodatkową rurę bo problem to będzie jak Ci ten kocioł rozwali dom albo jeszcze kogoś zabije.

  • #56 15 Paź 2016 08:08
    RadziuGW
    Poziom 10  

    jas67 napisał:
    Przede wszystkim naczynie trzeba połączyć tak jak należy czyli osobną rurą a nie z pionu grzewczego i nie będzie problemów

    o tym też wiem, że tak być powinno to zrobione. tylko wówczas wyjdzie mi rura na każdym piętrze w`pokoju.

    może od innej strony, co się musi wydarzyć, żeby doszło do tragedii? duże ciśnienie. co je powoduje? wysoka temperatura. Jak jej unikać? palić np. do 65*C żeby mieć duży zapas w razie,gdy piec się za bardzo rozhula, co może nastąpić tylko wtedy, gdy wrzucimy dużo opału i pomimo zatrzymania dopływu powietrza przez sterownik i dmuchawę nadal się pali. W razie czego spuszczam też gorącą wodę z bojlera, co spowoduje oddanie ciepła z układu do wody w bojlerze. Druga sytuacja: brak prądu, pompa staje. Jak tego uniknąć? zapasowe źródło energii. Do tego zawór np. 2 barowy (obecnie mam 1,5) i układ w jakiś sposób zabezpieczony. może nie daje to 100% gwarancji, ale mając to wszystko na uwadze można użytkować.

  • #57 15 Paź 2016 08:49
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jakl zagotuje piec to ciśnienie szybko rośnie bo z 1l wody uzyskuje się 1700 litrów pary więc wyobraź sobie jak wylatuje zaworem para i ile jej jest.

    Ja bym dał przy kotle na wyjściu ze 2 zawory 1,5 bar wylot bez syfonowy na zewnątrz.

    Pozatym pokaż kocioł jak tam masz to zrobione pompke i odejścia.

  • #58 15 Paź 2016 09:49
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jakl zagotuje piec to ciśnienie szybko rośnie bo z 1l wody uzyskuje się 1700 litrów pary

    Nie wiem skąd te dane, ale ich nie neguję.
    Ale trzeba do tego też podejść praktycznie. Jeżeli doszło do zagotowania wody w kotle co kilkukrotnie mi się trafiło ( brak zasilania pompki) to woda gotuje się tylko w kotle a nie w całym układzie.
    Warto przytoczyć rozszerzalność cieplną wody. Otóż podgrzanie wody od 4*C do 99*C powoduje jej rozszerzenie się o około 5%. Trudne jest precyzyjne obliczenie o ile rozszerza się woda w instalacji bo w każdym jej punkcie temperatura jest trochę inna.

  • #59 15 Paź 2016 12:47
    RadziuGW
    Poziom 10  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jakl zagotuje piec to ciśnienie szybko rośnie bo z 1l wody uzyskuje się 1700 litrów pary więc wyobraź sobie jak wylatuje zaworem para i ile jej jest.

    Ja bym dał przy kotle na wyjściu ze 2 zawory 1,5 bar wylot bez syfonowy na zewnątrz.

    Pozatym pokaż kocioł jak tam masz to zrobione pompke i odejścia.


    odejście mam tylko jedno od kotła - do rozdzielni na parterze. tam mam 4 odejścia na 4 obwody. pompa jest na powrocie przy piecu.

    Wracając do gotowania się wody, przy logicznym paleniu, czyli nie zarzucaniu pieca węglem do pełna, ustawianiu temperatury nie wyżej niż 65*C i zabezpieczeniu na wypadek braku zasilania, ryzyko zagotowania się wody w kotle ze sterownikiem jest naprawdę minimalne. jeśli nie mam racji, to proszę mnie poprawić.

  • #60 15 Paź 2016 12:59
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    RadziuGW napisał:
    ryzyko zagotowania się wody w kotle ze sterownikiem jest naprawdę minimalne


    A skąd, wystarczy że węglik podeprze drzwiczki dolotowe powietrza i piec pali się na ile ma paliwa w sobie.

    Po drugie powinna być opcja że pompa sama włącza 3 biegi jak temperatura wzrośnie powyżej 80'C lub jakiś sygnał dźwiękowy.
    A nie że dopiero bultgotanie pary w rurach zawiadamia domowników o ile są w domu to z reguły jest już za późno.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME