Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Lupo 1.4 16V - Elektryka świruje

12 Paź 2016 13:18 1014 17
  • Poziom 7  
    Witam. Mam problem z autem Marki VW Lupo 1.4 16V 75 KM 1999 r.
    Mianowicie:
    -Ciągle świeci się podświetlenie zegarów i przycisków na desce
    -Po przekręceniu kluczyka żarzą się wszystkie kierunkowskazy razem z kontrolkami na desce
    - Gdy odłącze tylne lampy nie działa pompa paliwa
    - Gdy włączę światła wbiję wsteczny bieg lub nacisnę hamulec to pompa paliwa przestaje działać i auto gaśnie
    - Szyby elektryczne działają tylko gdy silnik nie pracuje podobnie jak zamek centralny zamykany od środka

    Auto było przez jakiś czas nieużywane a później zaczeły się dziać cyrki.

    Podejrzewam słabą masę..

    Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak ?
  • Poziom 35  
    Po tym co czytam to zastanawiam się czy to jest w ogóle możliwe..
    maciusiek130 napisał:
    - Gdy odłącze tylne lampy nie działa pompa paliwa


    A to jeszcze lepsze :
    maciusiek130 napisał:
    Szyby elektryczne działają tylko gdy silnik nie pracuje podobnie jak zamek centralny zamykany od środka


    Faktycznie, można sprawdzić najpiew punkty masy czy aby wszystkie są OK.
    Druga sprawa to poszukanie ewentualnych ingerencji wcześniej w aucie. Jeśli ktoś coś grzebał to utrudnia zawsze odnalezienie usterki szczególnie jeśli było po wypadku i wiązki są naderwane gdzieś czy zwierają do siebie.
  • Poziom 7  
    Z tego co sprawdzałem to nie było widać ani żeby auto było po wypadku ani wcześniejszej ingerencji.
    Ręce opadają jest istna choinka.
  • Poziom 7  
    Tak podejrzewam bo tam naprawdę niema się co popsuć

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.

  • Poziom 7  
    Dzisiaj zauważyłem jeszcze że gdy na wyłączonym zapłonie włączę awaryjne to elegancko świecą ale razem z nimi i ich rytmem załącza się pompa paliwa..
  • Moderator Samochody
    Masa w okolicy lewej tylnej lampy.
  • Poziom 7  
    Niestety niema tam masy.

    Mam też problem z podłączeniem komputera, więc pomierzyłem gniazdo OBDII : VW Lupo 1.4 16V - Elektryka świruje

    Zgodnie z grafiką to:


    4- masa
    7- K-line
    16- +12V

    Przy odłączonym akumulatorze jest:
    4+masa = przejście
    16+masa = przejście ????

    Po podłączeniu akumulatora:
    16+masa=12V
    7+masa=9,4V ???
    4+masa= nic, 0V

    natomiast :

    4+7= 9,4V ???
    4+16= 12V
    7+16= 2,66V ???

    Zastanawiają mnie te wyniki ze znakami zapytania. Czy tak powinno być ?
  • Moderator Samochody
    Odłóż miernik w kąt, bo nie nie masz pojęcia co mierzysz, i napraw tą masę.
  • Poziom 7  
    Masa jest ok. Dzisiaj chcąc wyeliminować to czy winą jest masa puściłem drugi kabel masowy na karoserie i nic to nie zmieniło.
  • Poziom 7  
    Dałem sobie spokój.. i zaprowadziłem auto do elektryka jak tylko będę wiedział co i jak to dam znać.
  • Poziom 7  
    Witam ponownie. Wczoraj odebrałem auto od elektryka. Wszystkie usterki zostały usunięte oprócz ciągłego podświetlenia deski rozdzielczej ponieważ twierdzi że to za dużo roboty i mu się nie chce za to brać. Szkoda że nie chciał powiedzieć co było nie tak. Ale najlepsze że działa i dał gwarancje na naprawę.
    Dzięki za pomoc.
  • Poziom 7  
    Witam. Koledzy biorę się za podświetlenie deski. Macie pomysły gdzie mógłbym zacząć ? Ten elektryk u którego byłem powiedział że muszę znaleść kabel odpowiedzialny za podświetlenie. Pytanie tylko który to ? Bo przecież nie świeci tylko licznik ale też panel nawiewu, przyciski szyb itp.
  • Poziom 35  
    maciusiek130 napisał:
    Witam. Koledzy biorę się za podświetlenie deski. Macie pomysły gdzie mógłbym zacząć ? Ten elektryk u którego byłem powiedział że muszę znaleść kabel odpowiedzialny za podświetlenie. Pytanie tylko który to ? Bo przecież nie świeci tylko licznik ale też panel nawiewu, przyciski szyb itp.


    Włącznik świateł.
  • Poziom 7  
    Też tak myślałem. Ale brak jest reakcji na odpięcie całkowite włącznika i na regulację jasności.
  • Poziom 7  
    Witam ponownie. Udało mi się ogarnąć podświetlenie. Winny był przełącznik opuszczania szyby w drzwiach pasażera. Chyba miał przebicie i wysyłał stały prąd na podświetlenie.

    Aktualnie została jeszcze jedna rzecz do zrobienia a mianowicie centralny zamek. Mam centralny na kluczyk i działa tylko otwieranie. Przełącznikiem wewnątrz można zamknąć i otworzyć auto. Centralny działa prawidłowo tylko gdy jest włączony zapłon lub przed wyjęciem kluczyka (np. po zgaszeniu auta).

    Nie mam pojęcia co może być nie tak..