Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 1.9tdi VW - Pobór prądu na postoju 0.57A

bernijol 12 Paź 2016 15:17 1437 30
  • #1 12 Paź 2016 15:17
    bernijol
    Poziom 8  

    Koledzy jak w temacie.Mam problem ze złodziejem prądu w moim pasku. Od początku. Zostawiłem samochód na dwa dni i dwie noce w ciągu których nie był odpalany i po tym czasie aku padł do zera, dodam że aku ma 3 miesiące jest to centra future 75a. nie było z nim przez ten czas problemu. Co udało mi się zdiagnozować to to że gdy podłącze szeregowo między instalację samochodu a aku multimetr ustawiony na pomiar amperów na podziałce do 10A pokazuje ubytek rzędu 0.57a to o wiele wiele za dużo! i teraz tak dziś wypiołem bezpieczniki na których udało mi się zlokalizować ubytek prądu ale nie wszystkiego bo na jednym było to 0.14a na drugim 0.19a po wypięciu tych bezpieczników nadal mam ubytek jakieś 0.38a mierzone znowu na instalacja aku. Sprawdziłem też oczywiście czy coś się nie świeci, sprawdzone też alternator w kierunku czy nie ma przebicia, odkręciłem po prostu przewód ten gruby od alternatora i zmierzyłem ubytek i nic to nie pomogło. Co jeszcze, przekazniki też wypinałem i sprawdzałem, ubytek nadal taki sam. Z tego co się orjętuję ubytek nie powinien być większy niż 0.05a max! u mnie jest to 0.5a po wyjęciu 2 bezpieczników nr.14 i 15 są to bezpieczniki 14od modułu komfortu a 15 to to co udało mi się wyczytać w necie to że 15zespół wzkazników automatyczna skrzynka przeładowania. Co kolwiek to znaczy. Pytanie do was. Gdzie jeszcze szukać złodzieja prądu bo już mi opcje się wyczerpały, czy moduł komfortu dalej by kradł prąd pomimo wyjecia bezpiecznika? Wiem że to częsty winowajca różnych dolegliwości w samochodach bo umiejscowiony jest w wilgotnym miejscu.Co poradzicie? Pozdrawiam.

  • #2 12 Paź 2016 15:27
    boguslaw robak
    Poziom 18  

    Witam auto alarm ,centralny zamek,radio na spoczynku też pobierają sprawdż ile pozdrawiam.

  • #3 12 Paź 2016 15:53
    bernijol
    Poziom 8  

    Więc tak radio coś 0.07a na spoczynku oczywiście. auto alarmu nie mam bo go wywaliłem już dawno wariował mi, był nie oryginalny,natomiast centralny zamek po wyjęciu bezpiecznika od modułu komfortu nie działa więc myślę że nie powinien wtedy pobierać prądu.

  • #4 12 Paź 2016 17:04
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Wepnij jeszcze raz i wyjmuj po kolei wszystkie.

  • #5 12 Paź 2016 17:07
    kortyleski
    Poziom 40  

    Komfort ma kilka zasilań. Rwij dywan i zajrzyj tam zanim zajrzy elektroliza.

  • #6 12 Paź 2016 17:23
    bernijol
    Poziom 8  

    A co to da? skoro cały czas mam lewy pobór prądu. bezpieczniki siedzą pobór 0.57A bezpieczniki 14i 15 wyjmę pobór 0.39A a na tych bezpiecznikach 0.14A i 0.19A

    Dodano po 5 [minuty]:

    tez mi się wydaje że to komfort jednak, czasami mi centralny wariuje to nie zamyka tylnych drzwi lewych to ich nie chce otworzyć, centralny jest podpięty pod komfort w jakimś stopniu? może jeszcze sprawdzę te tylne drzwi ale to nie dziś bo zimno i pada a ja garażu niestety nie posiadam.

    Dodano po 8 [minuty]:

    a wiecie może gdzie znajdę u siebie w pasku bezpiecznik bądz też stycznik od świec żarowych? Właśnie jeszcze to chciałem sprawdzić, chociaż wydaje mi się że załączony stycznik świec żarowych więcej by mi jeszcze prądu ciagnoł jak 0.57A

  • #9 12 Paź 2016 18:46
    Adamcyn
    Poziom 34  

    Przy głównym pomiarze (0,57 A) pozostaw podpięty miernik przez 20 minut i obserwuj, co się dzieje z poborem.

  • #10 12 Paź 2016 18:56
    bernijol
    Poziom 8  

    Ok zrobię jak piszesz, jutro bo zaraz muszę do pracy lecieć, chociaż dziś grzebałem tam grubo ponad 20minut i nic sie w pomiarach nie zmieniało. Teraz od kilku godzin mam odpiętą klemę masę i jak bym teraz pomierzył jeszcze raz to ten can powinien być już rozłączony? Czy do już odpiętej klemy jaką mam w tej chwili podłączyć amperomierz i pozostawić na te 20minut?

  • #11 12 Paź 2016 19:12
    Adamcyn
    Poziom 34  

    bernijol napisał:
    Teraz od kilku godzin mam odpiętą klemę masę i jak bym teraz pomierzył jeszcze raz to ten can powinien być już rozłączony?

    Nie, bo poprzez podłączenie miernika znów się włączy.

    Czyli:
    Odpinasz klemę z akumulatora,
    podłączasz amperomierz,
    obserwujesz pobór prądu przez np. 20 minut, aż przestanie się zmieniać.

  • #12 12 Paź 2016 19:16
    bernijol
    Poziom 8  

    Zrozumiałem, sprawdzę to jutro i dam znać co i jak. A myślisz Adamcyn że gdyby ten can był załączony a ja wtedy robię pomiar to będzie pobór te 0.57A ? czy to wraz za dużo?

  • #13 12 Paź 2016 19:49
    Adamcyn
    Poziom 34  

    bernijol napisał:
    A myślisz Adamcyn że gdyby ten can był załączony a ja wtedy robię pomiar to będzie pobór te 0.57A ? czy to wraz za dużo?

    Może być nawet więcej.
    Miarodajny jest pobór, kiedy wszystkie odbiorniki przejdą w stan uśpienia

  • #15 12 Paź 2016 22:11
    bernijol
    Poziom 8  

    Nie znalazlem jeszcze przyczyny. Walcze. Teraz jestem w pracy i miedzy czasie zrobilem tak jak mi poradzono czyli odlaczylem kleme i podlaczylem amperomierz,po kilku no moze 10 sekundach pobor pradu spada z 0.57A do 0.37A ale to wraz za wiele. Gdzies jest zlodziej. Prosze mi wybaczyc ze pisze bez polskich znakow,jestem w pracy i pisze z telefonu. Jutro bede walczyl dalej. Napewno dam znak co uda mi sie ustalic.

  • #16 12 Paź 2016 22:15
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    A switche w zamkach drzwi. Ostatnio w A3 8p pobór prądu 0,23, bo widział otwarte drzwi i się nie usypiał..

  • #18 13 Paź 2016 07:16
    kortyleski
    Poziom 40  

    Jak mierzysz to zamek maski zatrzasniety?

  • #19 13 Paź 2016 15:00
    bernijol
    Poziom 8  

    Nie,ale umnie nie ma nawet kontrolki od sygnalizacji otwartej maski. Mimo to powinna być zamknięta do pomiaru? Bo właśnie sprawdziłem już wszystkie potęcjalne złodzieje prądu,i pomiar po uśpieniu cdu pokazuje około 0.40A 0.38A modoł komfortu i kable w okoł niego wydaje się być ok.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Teraz zmierzyłem z zatrzaśniętym zamkiem maski fakt jest u mnie w zamku włącznik nawet połączyłem kable od niego i wraz pomiar wychodzi ten sam. Gdzie jeszcze szukać? Ręce normalnie opadają, pół samochodu rozebrane i nic.

  • #20 13 Paź 2016 16:02
    Adamcyn
    Poziom 34  

    kortyleski napisał:
    Komfort ma kilka zasilań. Rwij dywan i zajrzyj tam zanim zajrzy elektroliza.

    Moduł jest pod fotelem kierowcy. Sprawdź pobór prądu przy odłączonych złączkach.
    Kol. Kortyleski pisząc o elektrolizie miał na myśli wilgoć, która powoduje korozję przewodów i złączek.

  • #22 13 Paź 2016 16:39
    Adamcyn
    Poziom 34  

    Odpinałeś złączki od zegarów?
    Na niemieckich stronach jako przyczynę znalazłem uszkodzony(?) włącznik świateł hamowania i włącznik oświetlenia bagażnika (tylnej klapy).

  • #23 13 Paź 2016 16:53
    bernijol
    Poziom 8  

    złączek zegarów nie odpinałem. Są one gdzieś za zegarami może? oriętujesz się? Włącznik oświetlenia tylnej klapy odpada bo jakiś czas temu mi się zepsuł nie załanczał i ominołem go instalując zwykły włącznik w zagłębieniu w środku. Światła hamowania działają ok to chyba włącznik jest dobry. A może wiesz gdzie on jest to zajrzę i do niego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pozatym po odpięciu modułu komfortu chyba oświetlenia bagażnika nie powinno działać?

  • #24 01 Cze 2017 17:08
    bernijol
    Poziom 8  

    Koledzy,znalazłem u siebie złodzieja prądu. Prawe przednie drzwi pasażera. Po odłączeniu kostki w kabinie obok nóg pasażera za plastikową zaślepką. Przewody z tej kostki idą właśnie do wspomnianych drzwi. Póki co odłączyłem je (kostke)bo nie mam narazie czasu na tozebranie drzwi ale udało mi się zlokalizować kabel konkretny z tej kostki jest to brązowy gróbszy chyba to plus. Ciekawe jest to że na początku poszukiwań tego złodzieja prądu rozbierałem boczek w tych drzwiach i odłączałem w nich co tylko możliwe a pobór prądu nadal był 0.47A. Więc se tak myślę że wina jest w samym tym kablu brązowym być może gdzieś w tej gumowej przelotce między drzwiami a kabiną. Będę pisał co dalej jak znajde samo źródło.😆

  • #26 01 Cze 2017 22:29
    bernijol
    Poziom 8  

    Masa? O widzisz, tak myśle że pewnie się gdzieś styka z plusowym. Będę to sprawdzał co tam się dzieje i napiszę. Narazie odpiołem kostke od tych drzwi.

  • #27 01 Cze 2017 22:41
    robokop
    Moderator Samochody

    bernijol napisał:
    Masa? O widzisz, tak myśle że pewnie się gdzieś styka z plusowym. Będę to sprawdzał co tam się dzieje i napiszę. Narazie odpiołem kostke od tych drzwi.

    O tak, na pewno. Ósmy miesiąc pierniczysz się z banalną usterką. Zasilane z wiązki są zamek i moduł CAN, znajdujący się w silniczku szyby i lusterko - oprócz regulacji jeszcze jego podgrzewanie - jak znam życie, to masz wodę w wiązce od modułu komfortu począwszy, poprzez złącza w przednim słupku, do samego zamka - często gęsto jakimś cudem wręcz żaby w nim rechoczą. Tak że pomimo odpięcia modułu komfortu, pewnie cały czas masz prąd na liniach CAN.

  • #28 01 Cze 2017 23:14
    bernijol
    Poziom 8  

    Samochód więcej ostatnio stał jak jeździ więc się piedziele z tym. Pozatym nie miałem czasu ostatnio na te pierdoły. Koło modółu wody grama tam nie było. W takim razie nie wiem no ewidętnie po odpoęciu drzwi wszystko wraca do normy. Myślisz robocop że przyczyna jednak jest gdzie indziej? Gdzieś pod dywanem na kablach?

  • #29 01 Cze 2017 23:26
    robokop
    Moderator Samochody

    bernijol napisał:
    Jak byś przeczytał cały temat to może byś zauważył że pisałem wcześniej modół komfortu był odpinany i nic to nie zmieniało. Wody grama tam nie było.

    No i co z tego? Wszystkie Passaty B5 słyną z tego że wcześniej czy później zaczynają się problemy z wodą w kablach, zupełnie nie rozumiem czemu Twój miałby być wyjątkiem. Moduł komfortu to nie wszystko.

  • #30 01 Cze 2017 23:34
    bernijol
    Poziom 8  

    Z gróbsza zbadałem wiązki pod dywanem z jednej i z drógiej strony, wody nie widać będę rozbierał drzwi i zobacze czy tam złodzieja nie ma.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo