Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 900 2 i 3 świeca czarna. pomocy

MATT_1 10 Lip 2005 18:14 16020 24
  • #1 10 Lip 2005 18:14
    MATT_1
    Poziom 10  

    Witam wszystkich. Mam mały problem. Gdy jadę w trasę wszystkie świece są bardzo ładnie wypalone. Gdy zostawie samochód na wolnych obrotach 2 i 3 świeca czarnieje. Co moż być przyczyną. Bardzo prosszę o pomoc.

    1 24
  • #2 11 Lip 2005 08:26
    diag
    Spec od samochodów

    Złapał na autoadaptacji złe nastawienia.
    Sprawdź termostat podaj czs wtrysku na wolnych obrotach.

    0
  • #3 12 Lip 2005 21:39
    MATT_1
    Poziom 10  

    Nie wiem jakie jest opóźnienie wtrysków. Jak sobie poradzić z tą autoadaptacją. Dzisiaj musiałem zmienić świecę nr.2 bo mi ją tak zarzuciło na czarno i coś zaczęło szczelać w silniku, ale po wymianie świecy wszystko ok. lecz świeca dalej czarnieje na wolnych.

    0
  • #4 13 Lip 2005 08:48
    diag
    Spec od samochodów

    Jedź z nagrzanym silnikiem na Examinera przed badaniem
    Na wydruku temp>85 stopni termostat dobry 2-3 załaczenia wentylatora temp >92 stopnie.
    Czas wtrysku 0.8-0.86 mS.
    Kroki zaworu obejściowego >5.

    0
  • #5 13 Lip 2005 21:04
    MATT_1
    Poziom 10  

    Tak zrobie i napisze co wyszło. Narazie dziękuje.

    0
  • #6 13 Lip 2005 23:32
    sigi
    Spec od samochodów

    Masz uszkodzoną cewkę, albo jeden z przewodów WN na 2 albo 3 cylindrze.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 14 Lip 2005 00:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 14 Lip 2005 17:24
    MATT_1
    Poziom 10  

    Witam. Byłem dzisiaj na badaniu i wyszedł błąd cewki nr2. poza tym wszystko w porządku. Tylko teraz nie wiem czy wymienić tylko cewkę czy przewody WN też ? Czy jak przewody są uszkodzone to też wyjdzie błąd cewki?

    0
  • #9 15 Lip 2005 23:51
    MATT_1
    Poziom 10  

    pomóżdzie proszę.

    0
  • #10 15 Lip 2005 23:54
    wloc
    Spec od samochodów

    nie niewyjdzie błąd cewki jeśli są uszkodzone przewody

    0
  • #11 18 Lip 2005 23:23
    MATT_1
    Poziom 10  

    Witam. Byłem dzisiaj drugi raz na badaniu dla upewnienia się i nie wyszedł już błąd cewki ostatnim razem wyszedł chyba temu bo mi raz świece zwarło. Wymieniłem świece już ich tak bardzo nie zarzuca ale dalej idzie bardzo nie równo na wolnych obrotach. Sam już nie wiem co robić.

    0
  • #12 19 Lip 2005 08:05
    diag
    Spec od samochodów

    Pisałem jakie masz parametry sprawdzić. i co wyszło?

    0
  • #13 19 Lip 2005 21:51
    MATT_1
    Poziom 10  

    Wtryski wyszły dobre, termostat dobry jedyne co nie wiem to Kroki zaworu obejściowego ponieważ robiłem to na tkz"fuche" i nie mam żadnego wydruku.

    Dodano po 4 [godziny] 9 [minuty]:

    Dzisiaj wymieniłem cewke , przewody WN i wyczyściłem silniczek krokowy. Silnik jakby pracował stabilniej lecz na wolnych obrotach po paru minutach z rury wychodzą kłęby białego dymu.

    0
  • #14 19 Lip 2005 22:13
    jarsaw
    Poziom 23  

    jezeli idzie ci bialy dym z rury to masz wypalona uszczelke pod glowica,odkrec korek od zbiorniczka zapal silnik i sprawdz czy nie dostaja sie spaliny do zbiorniczka bedzie sie objawiac bulgotaniem

    0
  • #15 19 Lip 2005 22:27
    MATT_1
    Poziom 10  

    uszczelke już wymieniłem, bo mi wody ubywało teraz już nie ubywa więc myśle że jest ok

    0
  • #16 20 Lip 2005 20:02
    MATT_1
    Poziom 10  

    Zostawiłem go dzisiaj na wolnych obrotach przez ok20min. i powykręceniu świec wszystkie cztery brązowe. Co to w końcu może być bo już sam nie wiem czego teraz spróbować.

    0
  • #17 21 Lip 2005 07:13
    diag
    Spec od samochodów

    Możesz mieć sondę lambda trafioną. Przegoń po trasie niech się katalizator i sonda przepalą.

    0
  • #18 22 Lip 2005 19:19
    MATT_1
    Poziom 10  

    Za kilka dni jade na urlop 600km. to może troszkę go przepale. Dzisiaj przystawiłem ręke do rury z tyłu bo zauważyłem że trochę parska i zauważyłem że parska wodą z taką ciemną maźą. Czy to normalne ?

    0
  • #19 22 Lip 2005 19:58
    jannaszek
    Poziom 39  

    tak to normalne ,zwłszcza po odpaleniu ,produktem spalania jest bardzo duża ilość pary wodnej

    0
  • #20 08 Sie 2005 20:16
    MATT_1
    Poziom 10  

    Witam ponownie. Właśnie przyjechałem z urlopu i jestem zszokowany. Po przejechaniu ok.300km. wyrzuciło mi miarke oleju, później olej poszedł na wtryski. Na miejsce jakoś dojechałem. W drodze powrotnej jechałem powoli ok 100-110 km/h. i nic się nie stało. Czy czeka mnie remont silnika. Co to może być. Bardzo proszę o odpowiedź.

    0
  • #21 10 Maj 2007 09:11
    piotr_the
    Poziom 11  

    kurka mam to samo czy problem został rozwiązany??

    0
  • #22 10 Maj 2007 11:30
    Janugar
    Poziom 2  

    Jeśli w trakcie jazdy wyrzuciło Ci miarkę oleju i "zarzuciło" wtryski problem może leżeć na uszkodzeniu uszczelki pod głowicą ( przedmuch pomiędzy komorą (komorami) spalania a otworami smarowania ( kanały olejowe) bądź poważniejszy problem - pęknięcie (lub mikropęknięcie) głowicy pomiędzy 2 a 3 cylindrem.
    Dzieje się to często w silnikach o małej pojemności i intensywnym eksploatowaniu - następuje przegrzanie silnika lub głowicy ( jazda na wysokich obrotach, wysokie krańcowe prędkości).
    Sprawdź stopnie sprężania na poszczególnych cylindrach - chociaż pomiar ten nie jest wiarygodny, ponieważ obrazuje jeszcze inne defekty - np. wypalone zawory lub gniazda zaworowe.
    Pozdrawiam
    Janugar

    0
  • #23 14 Paź 2007 11:57
    rybkanr1
    Poziom 1  

    Witam

    Mam SC 900 z 98, ostatnio pojawił mi się problem z pracą zimnego silnika. Przez pierwsze 5 min pracy silnika auto pracuje bardzo nie równo, jakby nie paliło nie na wszystkie gary. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Po odkręcaniu świec zauważyłem, że są one czarne, (świece wymieniałem około 1000 km temu. Jak myślicie co może być problemem? Czy wymiana przewodów może pomóc?

    Dzięki za pomoc.
    tr

    0
  • #24 15 Paź 2007 08:24
    leinadzs
    Poziom 27  

    rybkanr1 napisał:
    Witam

    Mam SC 900 z 98, ostatnio pojawił mi się problem z pracą zimnego silnika. Przez pierwsze 5 min pracy silnika auto pracuje bardzo nie równo, jakby nie paliło nie na wszystkie gary. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Po odkręcaniu świec zauważyłem, że są one czarne, (świece wymieniałem około 1000 km temu. Jak myślicie co może być problemem? Czy wymiana przewodów może pomóc?

    Dzięki za pomoc.
    tr


    To prZeczytaj ten post od początku zanim zadasz pytanie i napisz co sprawdziłeś

    0
  • #25 15 Mar 2010 00:53
    megamacs
    Poziom 11  

    Witam.Może komuś się przyda:Fiat Seicento 900 ma jeden wtryskiwacz!Koledzy wyżej piszą że zarzuciło wtryski!!??? Jestem posiadaczem seicento 900 i też mam problem z zapachem spalin w zbiorniczku i bulgotaniem w nagrzewnicy. Jak stoi na wolnych obrotach to ciśnienie spalin zatrzymuje obieg płynu chlodzącego i ginie ogrzewanie!!!Jestem mechanikiem od 10 lat i powiem wam że nikt nie jest w stanie stwierdzić na 100 procent co się zepsuło!Okażę sie jak zdejmę głowicę.Wprawny mechanik po uszczelce pozna gdzie ją wydmuchało bo czasem tego nie widać. Lecz za każdym razem należy sprawdzić szczelność głowicy!!!! KOŃECZNIE!!!

    Dodano po 4 [minuty]:

    A może ktoś powie że jeżdżenie z taką usterką to błąd i jaki mechanik ze mnie???Tylko żona musi do pracy jeździć a ja w ciemno na wszelki wypadek nie będę kupował głowicy...Wyczaję u znajomego jakąś używkę i przygotuje na spokojnie (porting) a nóż widelec to coś pomoże !!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie zawsze mechanik ci powie że to akurat uszczelka czy magiel!Niekiedy bywa trudne zdiagnozowanie usterki i wtedy jeździ się az=ż choroba sie rozwinie lub podejmujemy się kosztownych testów!!POZDRAWIAM I ZAPRASZAM DO ZADAWANIA PYTAŃ POSTARAM SIĘ POMÓC

    0