Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane III 1,5dci 110 - Bierze olej

12 Paź 2016 19:56 8175 27
  • Poziom 29  
    Witam.

    Mam problem z autem.
    Megane III, 1,5dci, 110KM, 97tyś przebiegu (udokumentowany corocznymi fakturami z przeglądów u Zdunka)

    Niestety bierze mi olej. Około 0,75L na 1000km. Skutkiem tego jest błyskawiczne zatykanie się FAP.
    Turbina jest cała od oleju, aż morkry jest blok silnika. Jeszcze turbina nie była wyciągana. Mechanik z zewnątrz sprawdził. Stwierdził jedynie uszkodzenie uszczelki na dolocie turbiny (stąd olej na i w pobliżu turbiny) oraz niepełne działanie kierownicy (podając podciśnienie cięgno otwiera się tylko do połowy, popchnięcie palcem pomaga ale już samo nie wraca) Nie stwierdził natomiast jakiś luzów na wirniku. Wg. niego jest ok.

    Wcześniej padło też stwierdzenie, że przedmuchy i ciągnie olej z odmy. Podłączyłem na wężyku odmę do butelki i przez 150km uzbierało się 2ml oleju na dnie) Wężyk miał 0,5m bo jedyne miejsce na butelkę znalazłem przy aku. Po odkręceniu korka oleju delikatnie dmucha dymem (2 mech. stwierdziło że to normalne)

    Teraz już nie wiem w jaką stronę iść. Mechanik od turbin stwierdził, że powinno się zdemontować turbinę, wyczyścić kierownicę, i wtedy na stole i maszynie technicy stwierdzą czy turbina puszcza olej. Koszt tego to około 800,- z montażem i demontażem.

    Czy mogę zrobić jeszcze jakieś inne testy, zanim odstawię auto na wyciągnięcie turbiny ?
    Co w ogóle myślicie o tym przypadku. Auto przez FAP nic nie dymi, a ten po przejechaniu 1000km jest zapchany i auto wywala błąd. Poza tym żadnych innych błędów nigdy nie było.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    fantasta napisał:
    uszkodzenie uszczelki na dolocie turbiny
    i od tego ubywa olej??
    fantasta napisał:
    stwierdzą czy turbina puszcza olej. Koszt tego to około 800
    bogato
    fantasta napisał:
    Nie stwierdził natomiast jakiś luzów na wirniku.
    dziwne
    Ja bym od razu "nową" turbinę zakładał
  • Moderator Samochody
    Turbina nie musi mieć luzu, żeby olej "puszczała" - tak samo zdarzało się, że turbiny mające luz na wirniku nie powodowały ubytku oleju. Moim zdaniem jeśli te 800zł to zbyt dużo, to jeździć, godząc się na podwyższone zużycie i czekać aż silnik się zachłysnie. Z drugiej strony wyplucie niewielkiej ilości oleju z odmy do butelki też nie jest wyznacznikiem sprawności silnika - inaczej układ odpowietrzania zachowuje się otwarty do atmosfery, a inaczej przy włączeniu do podciśnienia układu dolotowego.
  • Poziom 43  
    WIesz trochę to naciągane, bo nic nie piszesz że auto ma muł i jakby 55kW, skoro kierownice spalin się zacinają.

    Po drugie faktycznie może przez turbinę lać olej, wystarczy którąś z rurek odkręcić i zobaczysz czy jest siwo , czarno czy nic nie ma w spalinach.
    I czy w intercoolerze zalega olej.
  • Poziom 29  
    Nie chodzi ze 800 to za dużo. Pytam czy iść w tym kierunku.,
    Jeździć nie mogę tak, bo FAP mi się zatyka i po miesiącu zostaje tylko regeneracja z poziomu CLIPa.

    Czy pomiar sprężania da jakąś wskazówkę?

    Każda rura na drodze turbo - przepustnica jest mokra.
    Na pewno nie zachowuje się jak 55KM, auto nawet ciągnie. Niestety nie mam porównania do sprawnego. Nie jest mułem oraz nie wyje turbo. Nawet gdy ciągnąłem go do 4,5tys obrotów żaden błąd nie wyskoczył.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Pomiat sprężania nie da odpowiedzi.
  • Poziom 29  
    Tak wygląda wyjscie z turbo w kierunku intercooler.

    Megane III 1,5dci 110 - Bierze olej

    A tu turbiuna z zewnatrz

    Megane III 1,5dci 110 - Bierze olej

    Megane III 1,5dci 110 - Bierze olej
  • Poziom 31  
    Regeneruj lub szukaj drugiego sprawnego turbo.
  • Poziom 29  
    pitool napisał:
    Regeneruj lub szukaj drugiego sprawnego turbo.


    Wiem, że tak najłatwiej.
    Dzwoniłem do zakładu gdzie regenerują turbiny i stwierdzili, że aby turbina puszczała olej jak nie ma luzów to sporadyczne przypadki. Mówili, że zdarzają się przypadki że kanał olejowy jest zapchany, za duże ciśnienie oleju w układzie, zasyfiony smok olejowy od pompy. Wtedy turbo może puszczać olej jak nie ma luzów.

    Nie wiem już co robić z tym autem.
  • Poziom 43  
    W normie zużycia oleju się mieści więc to nie olej zapycha ci FAP. No chyba że lejesz zwykły olej zamiast specjalnego nisko popiołowego. Ale i tak powinien to wypalić, jak jeszcze dodałeś zacięte kierownicę na turbo, to jestem bardziej za PSJ i to ci zapycha filtr.
  • Poziom 43  
    Ale na pewno autor wciska do dechy gaz i jeździ tym turbo dieslem jak powinien czy jak P......
    Kierownice jak działają to są niezapieczone.
  • Poziom 29  
    W jakiej normie. Dwusuw w trabancie nie brał tyle oleju. W książce jest napisane 0,5L na 1000km.
    Przy moim zużyciu od wymiany do wymiany musiałbym dolać 7,5L oleju. Czy to jest norma ?

    Olej jest ELF 5W-30 FE, taki był lany zawsze wg. faktur. Ja zrobiłem nim narazie od kupna 3tyś km.
    Gaz do dechy nie jeżdze ale też staram się nie zamulać poniżej 2tyś obr. przy stałych prędkościach. biegi zmieniam przy około 2,5tyś. Co to PSJ ? :)
  • Poziom 43  
    Nie przesadzaj Trabant miał mieszankę 50:1 a palił 7-8 na 100km więc policz ile to oleju....... Otwieram książkę od k9k i dopuszczalne zużycie oleju to 1l na 1000. Auto kupiłeś niedawno więc nie wiesz jak był "deptany" a PSJ to Piz....... Styl Jazdy.
  • Poziom 43  
    WIesz fantasta 0,5 czy 0,75l czy litr to normalne przy dizlach z turbiną.

    Weź to pojmij w końcu. A opowieści że mój tdi nie bierze oleju to fantazja, każde turbo bierze olej.
    A TY masz jeszcze padakowy słupek K9K więc ciesz się ze w ogóle pali i jeździ.
  • Poziom 31  
    fantasta napisał:
    Wiem, że tak najłatwiej

    Wiec po co sobie utrudniać?Na forum nikt Tobie cudownie auta nie uzdrowi i nie jest to żadna złośliwość z mojej strony.Troszkę tych silników się na naprawiałem,aktualnie posiadam też auto z takim silnikiem gdzie po wymianie turba przestało prawie całkowicie brać olej.Co do regenerowanych,to nie ma w mojej okolicy porządnego warsztatu który by dobrze takie turbo zregenerował,wiec jak klient się nie upiera to zakładam nowe,ostatecznie używkę z gwarancją rozruchową.
  • Poziom 29  
    Zaryzykowałem i wymieniłem turbinę. Niestety nic nie dało. Dalej pali olej na tym samym poziomie.

    Coraz bardziej wszystko wskazuje na pierścienie... Teraz jak jest 0 stopni to też ciężej odpala. Znaczy się za pierwszym naciśnięciem przycisku, ale trwa to około 4sek. Zaczyna kręcić, trochę nim potelepie i odpali.

    Poniżej link do filmiku z porannego uruchomienia. Temp na zewn. 0 stopni.
    https://drive.google.com/file/d/0B4z9oPUW4ntkMTU0Q3lxV0x4TTQ/view

    Mam zamiar sprawdzić kompresję w najbliższych dniach.

    Co jeszcze mogę sprawdzić? Poprzedni właściciel może go zamulił? Pierścienie może się zapiekły?
    Jak go kupiłem to miał na liczniku średnie spalanie na poziomie 5,5L przy przejechaniu 300km. Mi nigdy od kupna nie udało się zejść niżej niż 6,5L

    Korekty wtryskiwaczy wszystkie ma na plusie na poziomie 0.88 do 1,15
  • Poziom 2  
    Moja Megane 1,5 dci ma 355 000 i orginalna turbine , średnio przez miesiąc dolweam na 7-8 tyś km jakieś 0,6 l oleju .
  • Poziom 29  
    No przy tym przebiegu jest to wg. mnie akceptowalne. Ale nie to co się u mnie dzieje.
  • Poziom 16  
    Kolego Cobyr a z którego roku masz auto i jaki układ wtryskowy.Delphi ,Siemens czy Boscha.
  • Poziom 36  
    fantasta napisał:
    Zaryzykowałem i wymieniłem turbinę. Niestety nic nie dało. Dalej pali olej na tym samym poziomie.


    Bo tak być musi, zostaw naprawę doświadczonemu mechanikowi i przestań oszczędzać tam gdzie nie powinieneś.

    fantasta napisał:
    Jeździć nie mogę tak, bo FAP mi się zatyka i po miesiącu zostaje tylko regeneracja z poziomu CLIPa.


    Wziąłeś pod uwagę rozrzedzenie oleju paliwem przy procesie wypalania DPF? Ile nieukończonych procedur było po drodze? A ile razy wymieniłeś z tej okazji olej?
  • Poziom 13  
    Te 0,5 L na 1000km to furtka dla producenta podczas okresu docierania.
    Normalnie taki 1.5 DCI weźmie do 1,5L miedzy przegladami . Czyli co 30 000 km.

    Skoro turbo masz po regeneracji to do sprawdzenia uszczelniacze i pierscienie.
    Jaki masz przebieg auta?
  • Poziom 43  
    Tyle, że przegląd a raczej wymiana oleju:
    Masselo napisał:
    co 30 000 km.

    w przypadku tych jednostek napędowych, to bardzo ryzykowna opcja.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 29  
    Przebieg jak pisałem wcześniej ma 97tys.
    Ciekawią mnie te korekty wszystkie na plus. Aktualnie nie mam czasu na pomiar kompresji. Może dop w połowie grudnia dam radę.
  • Poziom 29  
    Tak dla informacji to silnik padaczka.
    Na sprężaniu wyszło 14-16Bar na cylindrach. Z próbą olejową ok 35 na każdym.

    Wymieniam pierścienie i zobaczymy :)
  • Poziom 43  
    fantasta napisał:
    Wymieniam pierścienie i zobaczymy


    Zmierz też średnicę bloku i tłoki.


    Bo ta parodia naprawy nigdy się nie skończy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    fantasta napisał:
    Na sprężaniu wyszło 14-16Bar

    To jest niemożliwe - nie powinien w ogóle odpalać. Jak to się ma do tego -
    fantasta napisał:
    97tyś przebiegu (udokumentowany corocznymi fakturami z przeglądów u Zdunka)

    Silnik albo ma kilkakrotnie wyższy przebieg, albo zwyczajnie był wcześniej przytarty -np. przez brak wody. Jak dla mnie do wymiany, nie do naprawy.
  • Poziom 29  
    Witam szanowne grono ponownie.

    Silnik miesiąc temu został wymieniony (słupek)
    Auto przejechało od tego czasu ok 1600km i nie zauważyłem niepokojących objawów. Odpala bardzo ładnie, poziom oleju puki co utrzymuje się na tym samym poziomie.

    Zastanawia mnie tylko jeszcze jedna kwestia. Korekty wtryskiwaczy.
    Na zużytym silniku były wszystkie 4 na poziomie od 0,89 do 1,03. Teraz po miesiącu wciąż są na podobnym poziomie. Niestety nie mam CLIPa tylko MaxiECU. Przeważnie jak widziałem w innych postach korekty były bliskie 0 lub na minusie. U mnie są na plus. Czy nie trzeba przeprowadzić jakieś adaptacji ze względu na nowa jednostkę?

    DPF wypala się rzadziej (co ok 150km następuje regeneracja). Chyba też zbyt często. Może jest to związane z trybem jazdy. Dziennie 16km w jedną stronę po mieście plus krótkie trasy ok 2-3km czy to do sklepu czy rodzinę odwiedzić. Dłuższe trasy autostradowe bardzo rzadko.