Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sposoby/Opcje zabezpieczenia przed porażeniem i sprzętu w mieszkaniu, siec TT.

12 Paź 2016 22:08 777 11
  • Poziom 4  
    Witam.
    Jestem studentem (na innym kierunku) i niedawno wynająłem mieszkanie w starym bloku.
    Chciałem od razu określić, że kilka dni temu, nie wiedziałem jak używać "Próbnika", tylko jak coś jakie zastosowanie mają bezpieczniki.
    Więc proszę o wyrozumiałość, do roboty i tak wynajmę fachowca z uprawnieniami, tylko muszę się w pierw dowiedzieć jakie mam możliwości zabezpieczenia przed porażeniem i sprzętu.
    Ponieważ nie chcę być ciemny, bo muszę ograniczać koszty, ale i w razie czego mieć obeznanie co ma zostać zrobione.
    Oczywiście wymiana instalacji nie wchodzi w grę.

I z tym także mieszkaniem mam właśnie zagwozdkę, kilka dni po podpisaniu umowy uświadomiłem sobie, że w moim pokoju nie ma bolca, i w ogóle uziemienia.

Nagle okazało się, po sprawdzeniu gniazdek, że nigdzie nie ma PE, w jednym gniazdku w kuchni, nawet jest napięcie na "bolcu".
    Ale także w gniazdkach po wyłączeniu i wykręceniu bezpieczników, Próbnik i tak się lekko świeci, ale no gdy są włączone, dużo mocniej świecą.
    To tak zacząłem szukać po forach jakie są inne opcje zabezpieczenia sprzętu AGD/RTV.

Natknąłem się na temat o "Zerowaniu", ale że ono nie jest zalecane w niektórych sieciach, np. typu TT.
    No i się dowiedziałem, od Spółdzielni, od Elektryka Spółdzielni i od Energetyki, że to jest akurat ten układ sieci TT.

1. Jakie mam możliwości zabezpieczenia mieszkania, gniazdek przed uszkodzenia sprzętu no i najważniejsze przed porażeniami, w sieci TT?

2. Czy "zerowanie" w ogóle w chodzi w grę w tego typu sieci, czy lepiej bez "zerowania".

3. Czy Liswy Przepięciowa i Przeciążeniowa, coś w ogóle da bez uziemienia?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    KryssNova napisał: