Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Doblo - Zakup nowego Doblo

LupekT 12 Paź 2016 23:11 1101 6
  • #1 12 Paź 2016 23:11
    LupekT
    Poziom 3  

    Dzien dobry. Chce kupic nowe Doblo. Auto jest przeznaczone na dojazd do pracy ok. 50 km,wozenie rodziny, czasami przyczepka z czyms na budowe.Jestem spokojnym kierowca, nie szarzuje.Mam ograniczony budzet. W gre wchodza podstawowa wersja 1.4 95 KM , 1.4 120 KM ewentualnie diesel 1.6.Czy macie takie auta, ile spalaja.Czy naprawde 1.4 95 KM jest taki slaby i ma duze zuzycie.A moze lepiej kupic wersje 120 KM.ale drozsza o 10 000 zl. Albo 10 000zl przeznaczyc na paliwo i kupic slabsza wersje.A co diesel drozszy o 20 000.Oplaca sie to. Czy nie wiecie cos o wyprzedazy rocznika 2016 pozna jesienia.Dziekuje. LupekT.

    0 6
  • #2 16 Paź 2016 12:49
    Kune
    Poziom 23  

    To chyba TY musisz odpowiedzieć na te wszystkie pytania?
    Ogolnie Doblo to auto dostawcze, srednio fajne do jeżdżenia prywatnego z rodziną, ale to już Twoja sprawa.

    Co do pozostałych pytań, może warto wybrac sie na jazdę próbną? To raczej rozwieje wszystkie możliwości.
    Diesel vs benzyna - to już kwestia kalkulacji. Weź długopis, kalkulator i policz czy dopłata 20 000 zł ma sens, oraz czy wieksze ryzyko napraw w dieslu się opłaci (oczywiście po okresie wakacji).

    0
  • #3 22 Paź 2016 22:19
    LupekT
    Poziom 3  

    Czekam na dalsze opinie na temat Doblo :D

    0
  • #4 25 Paź 2016 21:11
    kakibara
    Poziom 27  

    Cześć, bardzo nie podoba mi się osobiści kokpit, ale to kwestia gustu - też jestem zdania, żeby auto się nie psuło tylko zawiozło mnie bez bólu głowy gdzie chciałbym się udać. Fotele przednie według mnie trochę nie wygodne - partner ma wygodniejsze, ogólnie niby dostawczak - zrobiony na kombiaka ale miejsca w ogólnym rozrachunku mało - mamy wersję podniesioną- l1h2. Silnik diesla, kto nie wsiądzie i musi po coś podjechać, pożyczyć nie może uwierzyć, że tak fajnie się zbiera i znasz to powiedzenie wskazówka stoi w miejscu - tu jest prawdą, różne style jazdy auto bardzo oszczędne, mamy pod 220 tyś km - zero wymian turba , sprzęgła, wtryskiwaczy. Nie jestem wielce zaskoczony fiat robi super silniki multi czy jtd, ale na to kto i jak nim jeździ - można powiedzieć wytrzymały koń. Osobiście nie wiem czy nie lepszym wyborem była by jednostka 1.4 z lpg - przecież chcesz dojeżdżać do pracy ekonomicznie - nic nie przebije gazu.
    Może, to cię przekona, że w Polsce np. dacia logan, lodgy mpv - postrzegana jest jak rumun słabo wyposażony, a za granicą ludzi widzą pakowny samochód trwały i nie pochłaniający kosztów przy serwisowaniu - znane silniki renault benzynowe.

    0
  • #5 25 Paź 2016 22:41
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jeśli samochód nie "zarabia" w firmie to kupno prywatnie nowego i golasa , który za 3 lata będzie warty połowę może wkurzać i to wcale nie wychodzi "tania" eksploatacja. Osobiście wolałbym kupić prawdziwego wygodnego vana z "normalnym motorem" np. kilku- letniego z pewna historią i jeździć jak "panisko" niż golasa "blaszaka" w środku i tłuc sie nim po 100km dziennie. Miałem 15-letniego w gazie 2,0 i palił 10-11LPG w trasie w 6 osób z tobołami- diesle wysiadają.
    Problem w tym, że teraz coraz trudniej w 3-letnich znaleźć auto z silnikiem do gazu, ale da się...

    0
  • #6 13 Sty 2017 07:13
    LupekT
    Poziom 3  

    Narazie niekupile Doblo, moze ktos jeszcze doradzi

    0
  • #7 13 Sty 2017 09:31
    kkknc
    Poziom 42  

    Golas dla siebie to trochę bez sensu. To mini komfortu trzeba mieć. ABS/EPS to standart. Ale jak dla mnie minimum to klimatyzacja, szyby w elektryce z przodu no i podgrzewane lusterka sterowane elektrycznie. Do tego skóra na kierownicy. Z miłych i pożytecznych dodatków to sterowanie z kierownicy. Dość potrzebne bo daleko do radia no i obsługa telefonu. To przydatne ale płatne do tego fajne mieć grzane fotele.
    Co do silników Fiat ma fajne. Zagazowanej benzyny nic nie przebije pod względem kosztów. Chociaż jak masz 50km do pracy i jest to trasa to diesel też całkiem ekonomicznie wyjdzie. Do tego moment obrotowy dojechać przyspieszenie. Ale turbina musi wtłoczyć powietrze by tak było. Inaczej auto jest bez życia. Widać to trochę w mieście przy ruszaniu i dojeżdżaniu do skrzyżowania.

    0