Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa c 1.2 - montaż sprzęgła

13 Paź 2016 06:09 1722 10
  • Poziom 11  
    Cześć
    Powiedzcie mi jak to jest z tym smarowaniem wielowypustu tarczy sprzęgła.
    Mam tarczę LUKa 320 0261 10

    Opel Corsa c 1.2 - montaż sprzęgła

    Czy ten wielowypust na tej tarczy jest niklowany? Producent zabrania smarowania niklowanego wielowypustu i zastanawiam się czy ten jest taki. W zestawie też nie było smarowidła. Z drugiej strony niklowany byłby jak lustro a ten aż taki nie jest.
    A może ktoś wie dlaczego w ogóle jest zakaz smarowania niklowanego wielowypustu?

    A druga sprawa. Może nie macie takich problemów ale byłem świadkiem jak osoba która dostarczyła zestaw sprzęgła w kartonie upuściła pudło z wysokości kolan na beton. Upadła na płasko (słoneczko u góry) natomiast docisk poleciał tez na tarczę w środku. Zastanawiam się czy mogło coś się uszkodzić i czy można to teraz sprawdzić.
  • Poziom 11  
    też to czytałem dlatego pytam.
    Moja tarcza wygląda jak na zdjęciu, i czy jest to niklowanie??
  • Poziom 25  
    Na moje oko nie, ale zdjęcie nie pokazuje dokładnie.
  • Poziom 11  
    A jak to sprowadzić. Potem podeślę wyraźniejsze.
    Tak sie zastanawiam czy to nie jest przypadkiem jakiś ocynk i wyczyszczony
  • Poziom 11  
    A możecie podpowiedzieć chodziarz jak odpowietrzyć nowy wyprzęgnik który nie ma w sobie płynu?
  • Poziom 25  
    Tu jest foto relacja z całego procesu wymiany wysprzęglika
    Link
    Samo odpowietrzenie wykonuje sie identycznie jak hamulców. Potrzebne są dwie osoby. Jedna naciska na pedał, druga jest przy odpowietrzniku.
  • Moderator Samochody
    Ja go zalewam jeszcze przed montażem, bo inaczej odpowietrzanie trwa strasznie długo.
  • Poziom 11  
    Wpadłem na to aby zalać go płynem, ale ciśnienie samego powietrza w wysprzęgliku uniemożliwiało zalanie płynem nawet przez strzykawkę.

    Możecie mi powiedzieć jeszcze coś. Wiele osób zdejmuje sanki do demontażu np skrzyni. A co z ustawieniem tych sanek? czy one wymagają pozycjonowanie do nadwozia, czy po prostu wpadają zawsze w swoje miejsce?
  • Moderator Samochody
    Można go ręcznie wcisnąć i po puszczeniu sam zassie. Jak strzykawka to tylko z igłą i jak najgłębiej ją wsunąć, problemem jest to że przez tą samą cienką rurkę musi się dostać płyn i wydostać powietrze. Na pocieszenie dodam że nie trzeba go dokładnie odpowietrzać, bo jak już zacznie choć trochę pracować to samo wciskanie i puszczanie pedału zrobi resztę, powietrze cofnie się do zbiorniczka.
    Michal_WWL napisał:
    Samo odpowietrzenie wykonuje sie identycznie jak hamulców. Potrzebne są dwie osoby. Jedna naciska na pedał, druga jest przy odpowietrzniku.

    Takie rzeczy piszą tylko teoretycy co nigdy tego nie robili.

    Sanki przykręć na stare ślady, trochę luzu tam będzie i przesunięcie wpłynie na geometrię zawieszenia.
  • Poziom 11  
    TO ja teraz rozumiem dlaczego jak jadę prosto kierownica jest lekko w lewo. Chyba kiedyś coś było demontowane i nie weszło na swoje miejsce!
    A może wiesz czy oprócz zbieżności ustawienie sanek wpływa na pochylenie kołoa i jeszcze na coś innego?
    Znasz może sposób jak wrócić do fabrycznej lokalizacji. Opel używa chyba jakiś wzorników?