Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy da się zainstalować Ubuntu na pendrivie

mwarzy 13 Paź 2016 11:45 825 2
  • #1 13 Paź 2016 11:45
    mwarzy
    Poziom 12  

Witam,

Jestem początkujący i mam kilka pytań odnośnie linuksa, być może ktoś mógłby mi udzielić kilku odpowiedzi, wskazówek, podpowiedzi.
    Chcę zainstalować linuxa na pendrive i z niego odpalić system w laptopie i na pendrivie pobawić się z linuxem na początek.

Z pomocą różnych rad w internecie ściągnąłem sobie ubuntu 14.4 (32 bit) i zainstalowałem za pomocą programu LinuxLive USB Creator (właśnie nie do końca wiem czy zainstalowałem i co zainstalowałem :-( ) go na pendrivie. Po ustawieniu w boot aby odpalał mi się system z pendriva i po usunięciu dysku twardego z laptopa odpala mi się i mam wybór: zainstaluj system albo skorzystaj z wersji demonstracyjnej. Ponieważ pojawia mi się wybór "zainstaluj system" to domniemywam, że jednak linuks nie jest zainstalowany na pendrivie jeszcze. A skoro nie jest i mam opcje zainstaluj system i wybieram aby zainstalował system na pendrivie to mi się zawiesza, wie ktoś może dlaczego? I moje pytanie jest czy da się zainstalować linuxa na pendrivie? Czy tylko na pendrivie może działać wersja demonstracyjna a do instalacji potrzeba dysku twardego, albo moze tez drugiego pendriva? Czy da się zainstalować na na tym samym pendrivie linux na którym jest jego wersja instlacyjna? Pendrive moj ma 32 GB.