Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] opel astra G z 2004r. z16xe falują wolne oboty, szarpie na niskich obrotach

13 Paź 2016 20:03 1137 5
  • Poziom 9  
    Sterownik mam po naprawie, lecz mechanik ponownie wskazuje na usterkę sterownika i nie znajduje innego rozwiązania,

    wyobrażałem sobie to tak wymontuję obydwa sterowniki i z czyjegoś prawnego auta zamontuję u siebie i przejadę z 10km - zabiorę właściciela sterownika,aby się nie obawiał- potem założę mu jego sterownik, czas potrzebny to ok 45-60min czyjegoś wolnego czasu w sobotę lub niedzielę i koniecznie w Krakowie lub najbliższej okolicy.

    w załączeniu opel astra G z 2004r. z16xe falują wolne oboty, szarpie na niskich obrotach obraz sterownika.

    z odpowiedzi wynika że to nietrafiony pomysł, elektro bip widziałem - do rozważenia
    wcześniej wyświetlane błędy informowały o;
    wypadających zapłonach
    wolnej pracy pompy benzyny
    błędach drugiej sondy lambda - zły skład mieszanki , sygnał poza zakresem
    usterce czujnika map sensor

    wykonałem;
    sprawdziłem pompę benzyny - działa /pompowała w wannie wodę, podłączona do akumulatora/
    wymieniłem przewody przy pompie- znalazłem pęknięcia
    wymieniłem świece zapłonowe
    filtry, olej
    podmieniłem na kilka dni czujnik map sensor i listwę zapłonową
    wyczyściłem przepustnicę i przetkałem w niej otworki
    komputer oddałem do naprawy i obecnie brak jest błędów

    pytałem mechanika;
    czy może to być wina potencjometru przepustnicy lub egr
    egr - okazało się że jest wymontowany i otwór zaślepiony
    z czego wnioskuję że w oprogramowaniu też usunięty - bo błędów na jego temat brak

    odpowiedział że może być zatkany katalizator przez stopiony wkład / mam instalację lpg/
    lub problem sterownika i jego oprogramowania

    auto podobne zachowuje się na BP i LPG
    poszarpuje po puszczeniu gazu i szarpie gdy utrzymuje się stałą prędkość obrotową pomiędzy 1500-2000 obr
    gdy przyspieszam problem ustępuje i jak utrzymuję prędkość obrotową 2500 i wyższą to też jest dobrze,

    jeśli ktoś ma pomysły i chce pomóc to proszę
    krytyki nie potrzebuję - sam wobec siebie potrafię być krytyczny
    - planuję odkręcić katalizator i zobaczyć czy faktycznie jest stopiony i zatkany
    coś więcej mogę zrobić ?
    czy niedogrzany silnik może dawać takie objawy? temperatura płynu pomiędzy 80 a 90*C ,ale pokonuję bardzo krótkie odcinki 3-10km
  • Poziom 24  
    Tu zobacz.
    http://xxxxxxxxxxxxxxxxx



    Moderowany przez T5:

    Link usunąłem.
    3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.

  • Poziom 9  
    nie rozwiązałem problemu ,
    na tym portalu doczekałem się jedynie krytyki, oraz linku do powszechnie znanej strony, gdzie mogę wysłać sterownik,
    no cóż aż serce rwie się z radości....
    zakładam że na tym kończą się pomysły i czas zamykać temat.

    Rozwiązanie;
    gdy już założono drugą nową sondę lambda, wybito katalizator, sprawdzono pompę benzyny, czujnik map sensor,ustawiono rozrząd,podmieniono świece i listwę zapłonową, wymieniono filtry powietrza i paliw/bp i lpg/, wlutowano wtyczki sterownika silnika, stwierdzono że przyczyna musi być w wypalonych gniazdach zaworowych i uszczelniaczach zaworowych, że nie warto tego naprawiać bo koszt przekracza wartość samochodu, ostatecznie można poszukać innego silnika, oraz dziesiątki innych czynności
    nie przynoszących żadnego skutku, oraz po wysłuchani przemądrzałków i krytykantów i frustratów którzy zamiast pomagać wyżywają się na kimś bez powodu, a sami nie imponują pomysłowością jak rs07, rozwiązanie jest takie; zostawić pracujący silnik na ok 20min, sterownik zubożał mieszankę benzyny gdy sterownik lpg dawał ją zbyt bogatą, więc po wyrównaniu pracy na benzynie, pozostaje pojechać do gaziarza i poprosić o regulację sterownika lpg. koszt 150zł czas 1 popołudnie, czas na wyszukanie
    problemu - 4 lata! koszt.... gdyby robić to co mechanicy wymyślają - przekroczy wartość auta!
    morał; czytaj z uwagą , myśl i zadawaj pytania, chcesz pomóc to zrób to, chcesz krytykować, to zamilcz,
    bo nie służy do tego to forum, jeśli ktoś ma pytania i mogę pomóc - niech pisze.
  • Poziom 9  
    Rozwiązanie;
    gdy już założono drugą nową sondę lambda, wybito katalizator, sprawdzono pompę benzyny, czujnik map sensor,ustawiono rozrząd,podmieniono świece i listwę zapłonową, wymieniono filtry powietrza i paliw/bp i lpg/, wlutowano wtyczki sterownika silnika, stwierdzono że przyczyna musi być w wypalonych gniazdach zaworowych i uszczelniaczach zaworowych, że nie warto tego naprawiać bo koszt przekracza wartość samochodu, ostatecznie można poszukać innego silnika, oraz dziesiątki innych czynności
    nie przynoszących żadnego skutku, oraz po wysłuchani przemądrzałków i krytykantów i frustratów którzy zamiast pomagać wyżywają się na kimś bez powodu, a sami nie imponują pomysłowością jak rs07, rozwiązanie jest takie; zostawić pracujący silnik na ok 20min, sterownik zubożał mieszankę benzyny gdy sterownik lpg dawał ją zbyt bogatą, więc po wyrównaniu pracy na benzynie, pozostaje pojechać do gaziarza i poprosić o regulację sterownika lpg. koszt 150zł czas 1 popołudnie, czas na wyszukanie
    problemu - 4 lata! koszt.... gdyby robić to co mechanicy wymyślają - przekroczy wartość auta!
    morał; czytaj z uwagą , myśl i zadawaj pytania, chcesz pomóc to zrób to, chcesz krytykować, to zamilcz,
    bo nie służy do tego to forum, jeśli ktoś ma pytania i mogę pomóc - niech pisze.