Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tokarka tum 25 Wyciek oleju z wrzeciennika

13 Paź 2016 22:17 3057 14
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich forumowiczów. Zakupiłem ostatnio swoją pierwszą tokarkę i niestety mam z nią problem. Tokarka nie była zalana do pełna olejem i to chyba specjalnie ponieważ po spuszczeniu oleju i zalaniu nowym wystąpił wyciek z wrzeciennika pomiędzy pierścieniem przykręconym właśnie do obudowy wrzeciennika a śrubą na wrzecionie. We wrzecienniku dochodzi tam rurka doprowadzająca olej do chłodzenia i smarowania łożyska. Według dtr i rysunków pierścień i śruba tworzą połączenie labiryntowe niestety u mnie nieszczelne. :cry: Odkręciłem już zabierak i wyczyściłem kanał odprowadzający olej oraz metodą prób i błędów regulowałem pompę oleju aby zmniejszyć ciśnienie oleju i jego ilość podawaną do tego łożyska. Niestety nić nie pomogło i nie mam na razie żadnych nowych pomysłów. Może ktoś miał już podobny problem i podzieli się swoją wiedzą. Poniżej kilka zdjęć.
    Tokarka tum 25 Wyciek oleju z wrzeciennika Tokarka tum 25 Wyciek oleju z wrzeciennika Tokarka tum 25 Wyciek oleju z wrzeciennika Tokarka tum 25 Wyciek oleju z wrzeciennika
    pozdrawiam Kuba
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Dokładnie, jeżeli pompa zasysała olej i podawała ciśnienie tą rurką do łożyska i w takim układzie nie ciekło tzn. że uszczelnienie jest w porządku. Jeśli nalałeś zbyt dużo oleju, tak że uszczelnienie było pod powierzchnią to zaczęło ciec. Dowiedz się dokładnie ile oleju tam ma być, poszukaj jakiejś kreski wskazującej poziom oleju.
  • Poziom 9  
    Witam. Z tokarki spuściłem 5 litrów oleju o nieznanej nazwie. Kupiłem teraz olej o gęstości LAN 15 i wlałem 7,5 litra, a w dtr pisze ze ma być 8 litrów wiec za dużo nie ma. A te 5 litrów było za mało bo pompa nie pobierają oleju. Jest to tak zbudowane ze pompa oleju jest na wysokości silnika czyli kilkanaście centymetrów nad ziemią i tam też zlewa się cały olej który następnie jest pobierany przez pompę i tłoczony na samą górę wrzeciennika i z miedzianych rurek wylewa się na koła zębate i na łożysko wrzeciona przez które powinno się przelać i kanałem odprowadzającym wyciec spowrotem do wrzeciennika. U mnie niestety łożysko wyciska olej na zewnątrz pomiędzy pierścieniem na wrzecienniku a nakrętka dokręcania łożysko wrzeciona. Mam nadzieje ze opisałem to w zrozumiały sposób.pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Czy kanał którym ma ściekać olej jest drożny?
  • Poziom 9  
    Tak jest drozny.
  • Poziom 21  
    Więc wygląda na to że uszczelnienie jest zużyte, przerwy między elementami są zbyt duże i olej cieknie. Należy zregenerować uszczelnienie.
    Czy są tam jakieś elementy z tworzyw sztucznych czy wszystko jest metalowe?
  • Poziom 9  
    Wszystko jest metalowe. Tak wlasnie myslalem ze ze polaczenie moglo sie wytzec i nie da sie go juz mocniej skrecic. Ale mam tez teorie ze za duzo oleju jest podawane na lozysko i nadmiar wypycha po wrzecionie na zewnatrz. Tylko nie mam pojecia jaka dawka powinna byc odpowiednia?
  • Poziom 9  
    Witam. Zmierzylem bicie na końcówce wrzeciona i wewnątrz gniazda kła tylko nie za głęboko bo konstrukcja czujnika nie pozwoliła głębiej. I jest masakra. Bicie wynosi 0,25 i idealnie w środku i na końcówce w tym samym miejscu jest największą odchyłka. To oznacza że wrzeciono jest krzywe??? Czy da się to jakoś wyregulować na łożyskach??? Dodam że wymienialem łożyska,wymieniłem to dwurzędowe i te składane obok niego. Jakie są sposoby na usunięcie tego bicia??? Proszę o porady bardziej doświadczonych kolegów.
    Pozdrawiam Kuba.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    No kurczę nie pomyślałem o tym:-) Dobrze postaram się zrobić takie pomiary. A załóżmy ze jest krzywe. Jest jakieś rozwiązanie? Bo chyba przetoczyć się go nie da ponieważ nie będzie pasować do łożysk.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam. wrzeciono wyjęte i pomierzone przy pomocy okulara i półokulara. Bicie jakie występuje na powierzchniach pod łożyska wach sie w przedziale od 0,015 do nawet 0,3. Zastanawiam się co zrobi??? Dzwoniłem do firmy zajmującej się regeneracją wrzecion i Pan opisał mi ten proces nastepująco. Zbierzemy z czoła i ze stożka. Myślałem że pierwsze będą je napawać i szlifować. Zastanawiam się jak w ten sposób zredukują bicie na wrzecionie???? Myślałem również nad włożeniem wrzeciona z powrotem i przetoczeniu samego zabieraka??? Czyto mi jakoś pomożę???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Problem jest z dopasowaniem wrzeciona bo już znalazłem na olx lerzak magazynowy i Pan twierdził ze w tum 25 i w tum 25a i b jest takie samo wrzeciono a ja sprawdziłem i już pomiędzy tum25 a tum25A jest różnica w wielkości łożysk. Ja mam wrzeciono do którego zabierak jest przykrecany na gwincie i takiego muszę znaleźć.
  • Poziom 10  
    czasem rozwiazanie jest banalne za gęsty olej ja tak miałem w tum 35 z uszczelniaczem labiryntowym na końcu wrzeciona lałem maszynowy odpowiednik lana i ,co był za gęsty i nie nadążał splywać przez otwór splywowy ,zalałem olejem hydraulicznym , i problem znikł olej hydrauliczny o podobnej lepkości ,doradził mi stary fachman co naprawia tokarki ,oni nawet rozcięczali olej maszynowy naftą, .U mnie hula na hydraulicznym nic nie piszczy nic sie nie zaciera,jedyna wada olej hydrauliczny droższy.