Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daweoo Lanos 8V - wtryskiwacze benzynowe, lewe paliwo, regulacja LPG

januszjh 14 Paź 2016 01:10 540 5
  • #1 14 Paź 2016 01:10
    januszjh
    Poziom 17  

    Witam
    Mam problem z instalacją gazową, której nie dało się wyregulować. Odkąd kupiłem samochód z instalacją to były wysokie wolne obroty na gazie ok. 1200 i duże spalanie LPG - ok 15L + 5 benzyny na rozruch. W ogóle na samej benzynie pali dobre 30 litrów, a powinien 8.
    Ostatnio samochód nagle zgasł na LPG. Myślałem, że brakło paliwa. Zatankowałem gazu i dalej to samo, więc pomyślałem, że zapchał się filtr gazu. Pojechałem do gazownika, żeby wymienił filtr i wyregulował, ale nie wymienił filtra tylko kręcił śrubką przy parowniku, ale szarpało i obroty były albo za wysokie, albo falowały.
    Następnego dnia uruchomiłem silnik z wyłączoną pompą paliwa, żeby sprawdzić czy wtryski benzynowe nie leją, i co się okazało, po takim triku wolne obroty to 600 a nie 1200 i bez falowania. Silnik miał lewe paliwo (coś na podobieństwo lewego powietrza) i dlatego falowały obroty albo były za wysokie. Później próbowałem zdiagnozować, który wtrysk leje, ale po kilkukrotnym przełączeniu na zapłon, żadnego wycieku nie widać. Silnik zrobił się bardzo dynamiczny, chociaż miał takie momenty, że w ogóle nie chciał przyspieszać. Przy jeździe ze stałą prędkością pod górkę wyskoczył CHECK, że mieszanka jest za uboga. Gaz jest do regulacji, ale nie wyreguluje się go kiedy będzie lało benzyną. Jak sprawdzić wtryski? Jakieś inne sugestie?

    0 5
  • #2 14 Paź 2016 02:49
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    Walnięta jest elektryka. Sterownik gazu w momencie przejścia na gaz powinien wyłączać wtryski. Najczęściej są to osobne moduły, które się "emulator wtrysku" nazywają. I w tych modułach jest przekaźnik który odcina sterowanie wtryskami benzyny. Tyle, po prostu emulator nie działa i jedziesz na gazie i benzynie naraz.

    0
  • #3 14 Paź 2016 09:46
    januszjh
    Poziom 17  

    To sprawdziłem przed wyjęciem wtrysków. Tzn odłączyłem przewody sterujące wtryskiwaczami. I są wysokie obroty.
    Poza tym zauważyłem, że wolne obroty się ustalają zaraz po odpaleniu. Odłączenie pompy już po odpaleniu nie zmniejszy obrotów. A podłączenie nie zwiększy.
    Czy zbyt wysokie / zbyt niskie ciśnienie benzyny może być tu problemem? Czy uszkodzony regulator ciśnienia może dać takie efekty?
    Na benzynie kiedy wyjmuję i podłączam pojedynczo wtyczki wtryskiwaczy, to trzęsie silnikiem i przestaje. Na gazie nic się nie dzieje. Tym sposobem nie dało się ustalić, że któryś leje.

    0
  • #4 15 Paź 2016 00:59
    januszjh
    Poziom 17  

    Przy odpaleniu gazem (ciepły silnik) z wypiętymi wtryskami (dlatego od razu odpalałem gazem) są niskie obroty. Byłem u gazownika i dalej nie wiadomo o co chodzi. Zmierzyłem napięcie na wtyczkach wtryskiwaczy i jest 13,7V (!) Na wszystkich. Na zapłonie z wyłączonym silnikiem 0V, a kiedy pracuje na benzynie to 0,3V (bo to są krótkie impulsy i taka może być średnia wartość).
    Silnik pracując na benzynie bardzo smrodzi spalinami, a na gazie nie. Czy to normalne?
    Kilka dni wcześniej miałem strzał jakby z rury wydechowej aż silnik zgasł. Odpaliłem i 3 dni było dobrze, aż jak pisałem ciepły silnik zgasł na gazie i już gaz przestał działać.
    Kiedy się zatrzymam, to obroty na gazie spadają. Co dziwniejsze na benzynie to samo - potrafiły chwilowo spaść do 200obr/min.

    Dodano po 5 [godziny] 57 [minuty]:

    Jednak wtryski to był zły trop. Po odłączeniu i podpięciu czujnika otwarcia przepustnicy obroty na gazie malały do 600. Gazownik regulował, ale ciągle zdarzało się szarpanie, a wolne obroty falowały 1000-1200. Po wystudzeniu i nagrzaniu silnika obroty były już 1700. Przy gaszeniu i ponownym odpaleniu (bez wystudzenia) dalej 1700. Przy następnym wystudzeniu o nagrzaniu wróciło falowanie 1000-1200. Teraz zmieniłem filtr powietrza i się okazało, że obroty teraz to 500 na benzynie i 600 na gazie. Po wymianie potrafił gasnąć na benzynie i na gazie też. Zapchany filtr powietrza wyjaśnia wysokie spalanie na gazie (15L) i benzynie (30 L) oraz intensywną woń spalin, gdy palił na benzynie. Na noc zostawiam odłączony akumulator. Wykonam adaptację ECM i zobaczę co dalej.

    0
  • #5 25 Paź 2016 15:28
    januszjh
    Poziom 17  

    Po resecie komputera obroty nie były za niskie i nie gasł., ale na gazie dalej są niestabilne - może być 600, a może być 1800. Po odłączeniu aktuatora nie ma falowania, ale jest problem z uzyskaniem większej mocy. Albo jest uszkodzony silnik krokowy, albo sterownik gazu jest do niczego. A w samochodzie jest elektronika Lecho mini lambda.

    0
  • #6 10 Mar 2017 23:10
    januszjh
    Poziom 17  

    Przyczyną zbyt wysokich obrotów była prawdopodobnie centralka od gazu, która użyczała sygnału TPS do swojej pracy przy okazji zakłócając jej pracę.
    Jeśli chodzi o ten filtr powietrza to chodziło o coś innego. Kiedy zdejmowałem pokrywę filtra, to stalowa klapa antystrzałowa otworzyła się bardziej, ale wbrew pozorom nie wzrosły obroty, bo więcej powietrza, tylko silnik zaczął się dusić, bo parownik przestał dostawać podciśnienie i nie dostarczał paliwa.
    Ludzie się zastanawiają dlaczego im silnik przygasa przy skręcaniu w jedną stronę, albo wzrastają przy skręcaniu w drugą stronę - to właśnie dlatego. Klapka pod wpływem siły odśrodkowej się otwiera lub przymyka, a obwiniają membranę w parowniku.
    Czy ta klapa antywybuchowa nie działa tak jak zapchany filtr powietrza zwiększając spalanie benzyny? Czy bez niej można żyć, czy jest niezbędna do prawidłowego zasysania gazu z parownika?
    Jeśli już, to klapa powinna być możliwie lekka (aluminium ożebrowane, lub tworzywo sztuczne) i lekko dociskana przez sprężynę, a nie grawitacyjnie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów