Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota / Yaris / Verso / - - Błąd P0301

wolfCreek222 14 Oct 2016 08:54 8928 14
  • #1
    wolfCreek222
    Level 7  
    Witam

    Mam problem z samochodem Toyota Yaris Verso 99 1.3 (NCP22) Typ Silnika: 2NZ-FE

    Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd P0301.

    Objawy:
    - nierówna praca silnika
    - spadek mocy
    - zwiększenie spalania

    Z tego co wyczytałem jest to problem z cylindrem numer 1.

    Co zostało sprawdzone:
    Przemieniłem cewki miejscami - problem nadal występuje na cylindrze numer 1.
    Przemieniłem świece miejscami - problem nadal występuje na cylindrze numer 1.

    Czy warto przemienić wtryskiwacze miejscami, na przykład pierwszy z drugim i sprawdzić czy błąd przeskoczy na drugi?

    Jeżeli błąd nadal będzie na cylindrze pierwszym należy założyć mniejsze lub zerowe ciśnienie w nim i przygotować się na większe wydatki?

    Pozdrawiam
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Czy autko ma instalacje gazową ??
  • #3
    psooya
    Level 38  
    Dokładnie, poza tym raczej masz silnik 1SZ lub 2SZ-FE które na LPG padają na 1 i 4 cylindrze (no chyba, że w verso były inne). Mam na to lekarstwo bo swojego zakatowałem właśnie przez LPG a teraz nic mu się nie dzieje.
    Sprawdź kompresję, potem podstaw wtryski.
  • #4
    wolfCreek222
    Level 7  
    Nie auto jest bez instalacji gazowej.

    Dzisiaj był robiony pomiar ciśnienia w cylindrze 1 i wyniosło 9,5 bar.
  • #6
    wolfCreek222
    Level 7  
    Witam po przerwie.

    Byłem u mechanika z "nowymi wtryskiwaczami" i błąd nadal istnieje na pierwszym cylindrze. Sprawdzone zostały również kable i są ok.

    Mechanik wycenił naprawę na minimum 1200zł i powiedział, że zawór do wymiany chociaż stwierdził poprzednio, że ciśnienie 9 bar jest ok w takim samochodzie.

    Moje pytanie w tym wypadku brzmi czy winny może być sam komputer sterujący i czy można to sprawdzić bez kupowania "nowego".

    Dodatkowe informacje:
    W innym temacie jaki założyłem pisałem o błędzie p1349, który się wyświetlał przed p0301

    Błąd p1249 dotyczy min zaworu OCV.

    Symptony podczas wyskakującego błędu:
    "Podczas jazdy zawieszają się obroty na ok 2000 obr/min podczas hamowania silnikiem, jedynym lekarstwem jest wrzucenie niższego biegu w celu redukcji obrotów."
  • #7
    psooya
    Level 38  
    Sprawdź wiązkę jeszcze raz, maluch ma kompresje 8 i jeździ. Wez zarowke w5w, niech ktoś ci odpali auto a ty patrz czy zarzy. Uprzednio skasuj błędy. Jeżeli zaświeci odrobinę ecu dobre, możesz tez zamiast żarówki podłączyć zapasowy zakupiony wtrysk i wyczuć czy stuka.Jeśli będzie sterowanie to głowica, sprawdź luzy i kompresje. Zawór icv może być brudny, torx 5 ramienny potrzebny.
  • #8
    wolfCreek222
    Level 7  
    Witam po przerwie.

    Auto trafiło do innego mechanika (nr.2), stwierdził że uszkodzona była cewka na cylindrze 1. Wcześniej podczas testowania działała, widocznie była to końcówka jej życia.

    Po wymianie cewki silnik znowu palił na 4 cylindry. Radość nie trwała długo ponieważ zauważyłem bardzo duże spalanie silnika. Po krótkiej jeździe wyskoczył błąd P0171 mówiący o zbyt ubogiej mieszance paliwa. Obroty ciągle się zawieszały, oddałem auto na czyszczenie przepustnicy a sam wyczyściłem przepływomierz. Auto obecnie pokazuje "normalne" spalanie.

    Od momentu wykasowania błędu P0171 pojawiał się on ponownie po rozgrzaniu silnika, a towarzyszyło temu szarpanie i utrata mocy na niskich obrotach.

    Wizyta u trzeciego mechanika zaowocowała wymianą uszczelki w układzie dolotowym oraz zamontowaniem oringa na wtryskiwaczu, który wymieniał mechanik nr 1.

    Dzisiaj odbieram auto i podobno błąd P0171 już nie występuje po nagrzaniu silnika. Pozostało jednak szarpanie na niskich obrotach.

    Podsumowanie:
    - wymieniony wtryskiwacz Cylinder 1
    - wymieniona cewka Cylinder 1
    - świece sprawdzone
    - ciśnienie 9 bara
    - czyszczona przepustnica
    - czyszczony przepływomierz
    - nieszczelna uszczelka w układzie dolotowym wymieniona na nową
    - założony brakujący oring na wtryskiwaczu 1


    Pytanie: gdzie może tkwić przyczyna szarpania po nagrzaniu auta ?

    W jakiej kolejności wymieniać części ?
  • #9
    psooya
    Level 38  
    W yarisach siadają uszczelniacze wtryskiwaczy, oring marnie pasuje a komplet w ASO 60zł. Mechanicy wyjmują plastikowe dystanse spod listwy i przykręcają ja niżej (mocniej) a później masz problem gdy zakupisz uszczelniacze bo dystanse nie są dostępne.
    Często jest problem z MAF, sprawdź w OBD ile gramów daje na WOT powinien 54 gramy dla 1.0 i 68 gram dla 1.3. Obroty max, pedał w podłodze.
  • #10
    gimak
    Level 40  
    wolfCreek222 wrote:
    - ciśnienie 9 bara

    Takie ciśnienie jest na wszystkich cylindrach , czy tylko na tym pierwszym, a jeżeli tylko na pierwszym to jakie jest na pozostałych cylindrach?
  • #11
    wolfCreek222
    Level 7  
    psooya wrote:
    W yarisach siadają uszczelniacze wtryskiwaczy, oring marnie pasuje a komplet w ASO 60zł. Mechanicy wyjmują plastikowe dystanse spod listwy i przykręcają ja niżej (mocniej) a później masz problem gdy zakupisz uszczelniacze bo dystanse nie są dostępne.
    Często jest problem z MAF, sprawdź w OBD ile gramów daje na WOT powinien 54 gramy dla 1.0 i 68 gram dla 1.3. Obroty max, pedał w podłodze.


    Mam nadzieję, że to ten wskaźnik. Poniżej screen z działania na biegu jałowym. Gazując na maksa obroty, odczyt dochodził do 24 g/s . Podczas jazdy maksymalnie do 14 g/s, podczas szarpania przeskakiwał z 2 na 8 g/s

    Toyota / Yaris / Verso / - - Błąd P0301


    gimak wrote:
    Takie ciśnienie jest na wszystkich cylindrach , czy tylko na tym pierwszym, a jeżeli tylko na pierwszym to jakie jest na pozostałych cylindrach?

    Ciśnienie będę dopiero w stanie zmierzyć w ten weekend. Dam znać jak wygląda sprawa na pozostałych cylindrach.
  • #13
    wolfCreek222
    Level 7  
    psooya wrote:
    MAF uszkodzony. 1.4 g/s jes poprawny na wolnych, na WOT 2 i 3 bieg do odcinki ma mieć ponad 50g/s jak ma mniej jest uwalony i będą problemy.


    Podmieniłem MAF i dalej się krztusi na rozgrzanym silniku. Elektryk mówił, że badanie ciśnienia na cylindrach nic nie da. I też sugerował podmianę MAF. Wymieniłem na używany. Sprawdzę jutro czy aby nie jest walnięty ale działa tak samo jak ten co miałem.
  • #14
    gimak
    Level 40  
    wolfCreek222 wrote:
    Elektryk mówił, że badanie ciśnienia na cylindrach nic nie da.

    Jeżeli też tak uważasz, to macaj dalej.
    Zadałem pytanie o ciśnienie na pozostałych cylindrach, bo ja jak mierzę to na wszystkich od razu, żeby wiedzieć czy są jednakowe na wszystkich cylindrach, bo to jest jeden z warunków spokojnej pracy silnika - to jedno. A po drugie nie wiem jakie ciśnienie sprężania jest w silnikach Yaris, bo w mojej corolli jest 13 bar i myślę, że podobne powinno być w silniku Yaris, a podane wcześniej na tym cylindrze 9 bar mocno od tego odbiega. A przy takiej różnicy silnik na pewno nie będzie spokojnie pracował.
  • #15
    psooya
    Level 38  
    Mój przy okolo pol miliona miał od 11.5 do 12.5 po czym wydmuchalo uszczelkę pod głowicą i kompresja na pierwszym cylindrze znikla. Właśnie robię remont i nie powiem by to było proste w zmiennej fazie. Jeszcze raz sprawdź maf na wot czyli 6000 rpm i pedal w podłodze. Sprawdź tps i odepnij akumulator na 10 minut. Po podłączeniu odpal i czekaj tak długo az sie zaadaptuje i w obd wskaże pętlę zamknieta (jakieś 10-15minut). Nie wolno dodawać gazu.