Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna F3R2.0 8V+LPG - Nierówna praca silnika,brak mocy

m4rcino86 14 Paź 2016 16:21 1146 5
  • #1 14 Paź 2016 16:21
    m4rcino86
    Poziom 3  

    Witam, posiadam Lagunę z silnikiem F3R E722 2.0 8V z instalacją gazową Landi Renzo II generacji.
    Otóż kupiłem renie z uszkodzonym silnikiem. Kupiłem słupek,został zamontowany. Silnik działa na benzynie jak i na gazie aczkolwiek co jakiś czas pracując na gazie zaczyna pracować tak jakby nie palił na jeden gar. Jak się go przygotuję do oporu to wraca temat do normy na jakiś czas po czym znów to samo. Mówiono mi że problem polega w instalacji gazowej ale w warsztacie już wymieniłem chyba wszystko co możliwe. Uszczelniony odlot,nowy reduktor,filtry również nowe. Dodam że gdy zaczyna pracować nierówno czyli tak jakby tylko na 3 garach czyli jak diesel, falują obroty między 500 a 900 obrotów. Problem zaczyna się również często po przekroczeniu bariery 3000 tys obrotów.
    Co najlepsze, nie dzieje się to cały czas tylko sporadycznie. Raz dziennje czasami 10 razy dziennie. Czasem zrobię 100 km i nic a czasami 2 km nie ujade na gazie. Na benzynie niby wszystko dobrze. Również czasami silnik ciągnie z werwą a czasami jedzie tak jakby był mocno obciążony czyli jakby mu brakowało połowy kucy pod maską a czasami nie jedzie wogole bo pracuje jak diesel stary i rozklekotany. zapach spalin na gazie również mi nie pasuje. Dymi trochę za dużo jak na moje oko i tak jakby czuć spalony olej. Dużo sadzy z wydechu wydobywa się. Myślałem że to uszczelka pod głowicą ale oleju nie ubywa,płynu też nie,oleju w płynie chłodniczy też nie ma. Jak pracuje dobrze to wszystko jest ok. Spaliny również. Ale jak fiksuje to już masakra jest.
    Rozrząd wymieniony, olej też. Dolot szczelny gaz prawie nowy po pełnym serwisie. Kable wysokiego napięcia nowe Ngk i kopułą z palcem też nowe. Świece również wyglądają na nowe,wziąłem je z uszkodzonego motoru. Wydech szczelny. Pompa paliwa również wymieniona. Bezpieczniki wszystkie ok. Brakuje mi pomysłów..
    Czy ktoś z was ma jakieś pomysły? Silnik krokowy wyeliminowała ponieważ jak nie ma w/w objawów to pracuje równo i cicho.

    0 5
  • #2 14 Paź 2016 17:09
    Montrres
    Poziom 21  

    Sonda lambda? Pierwsze skojarzenie to za bogata mieszanka.

    0
  • #3 14 Paź 2016 17:40
    m4rcino86
    Poziom 3  

    Nom. Ale jeżeli lambda uszkodzona to nie powinna również na benzynie źle pracować? czy uszkodzona lambda może raz działać poprawnie a raz nie?

    0
  • #4 14 Paź 2016 20:44
    gimak
    Poziom 38  

    m4rcino86 napisał:
    Ale jeżeli lambda uszkodzona to nie powinna również na benzynie źle pracować? czy uszkodzona lambda może raz działać poprawnie a raz nie?

    m4rcino86 napisał:
    Na benzynie niby wszystko dobrze. Również czasami silnik ciągnie z werwą a czasami jedzie tak jakby był mocno obciążony czyli jakby mu brakowało połowy kucy pod maską a czasami nie jedzie wogole bo pracuje jak diesel stary i rozklekotany. zapach spalin na gazie również mi nie pasuje.

    Nie jesteś konsekwentny w zeznaniach. :?:
    Co do sondy lambda, Nic prostszego jak ją sprawdzić. W megance silnik (K4J) na benzynie i na gazie (sekwencja) chodził bez najmniejszych zastrzeżeń i miał kopyto.
    Ponieważ na przeglądzie diagnoście nie spodobała się analiza spalin i sugerował sondę, więc pojechałem do gazownika i on ją określił jako leniwą.
    Ponieważ rura wydechowa na palcu pozostawiała ślad, więc sondę wymieniłem. Diagnosta nie miał już zastrzeżeń, palec jest czysty, ale meganka ma chimery na wolnych obrotach przy zimnym silniku i za cholerę nie wiem co jest powodem, ale na pewno nie sonda.

    0
  • #5 27 Paź 2016 12:54
    m4rcino86
    Poziom 3  

    Witam, byłem u diagnostyka,który sprawdził czujniki i sondę. Faktycznie sonda działa bez zarzutu tak jak i reszta czujników. Zrobił również pomiar kompresji na cylindrach i również mam w normie. Aczkolwiek zaznaczył że mam problem z luzem zaworowym. A w zasadzie z jego brakiem ściślej rzecz ujmując. Mam 0,2 ; 0,0 ; 0,1 i 0,2 na zimnym silniku. Oddaje jutro autko do mechanika na regulację zaworów i zobaczę jak będzie pracować na gazie. Diagnosta mówi że powinno pomóc aczkolwiek jest jeszcze jeden podejrzany, emulator wtrysku w instalacji gazowej. Może być też tak że podaje w tym samym czasie i benzynę i gaz do cylindra i stąd może być problem. Ale najpierw jak mówi trzeba zacząć od spraw podstawowych czyli luz zaworowy.
    Napewno podzielę się uwagami jak tylko odbiorę auto z warsztatu.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 04 Lis 2016 07:50
    m4rcino86
    Poziom 3  

    Witam, wczoraj odebrałem auto od mechanika po regulacji zaworów. Obecnie mam książkowe parametry, 0,4 zawory wydechowe i 0,2 zawory ssące. Silnik odzyskał trochę wigoru, trzyma obroty i stał się nieco cichszy. Równo pracuje, niestety problem nie zniknął jeżeli chodzi o pracę na LPG. Jak pracuje to pracuje ale jak mu się odwidzi to dalej szarpie tak jakby paliwa nie dostawał. Już mi ręce opadły... Następnym i ostatnim krokiem jaki zasugerował diagnosta to emulator wtrysku.
    Nie wiem,ale idąc analogicznie wszystkie mechaniczne rzeczy zostały wyeliminowane,więc jednak wina leży po stronie instalacji lpg tymbardziej, że na Pb pracuje bez zarzutu.

    Czy ktoś z użytkowników forum miał styczność z emulatorem wtrysku? Czy uszkodzony emulator może sprawić że samochód zacznie "szarpać"???
    Nie jestem mechanikiem i jest to moje pierwsze auto z lpg więc jestem trochę zielony w temacie. A pytam ponieważ, wymieniłem już pół samochodu a problem dalej nierozwiązany... Masakra
    Proszę o pomoc :(

    0