Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra c 120 km 1.9 cdti - przepalone przewody do sterowania przepustnicy

15 Paź 2016 16:54 1602 4
  • Poziom 2  
    Witam. Miałem problem z mocą (brak mocy) w moim aucie. Pisze miałem, bo już rozpoznałem usterkę i ją naprawiłem ''przekopując'' całą komorę silnika, nie mniej jednak nie wiem jaka może być przyczyna tej usterki. Otóż były przepalone kable (raczej izolacja kabli 2 z 4) tuż przed kostką przy przepustnicy, które robiły zwarcie. Nadmienię, że na desce rozdzielczej nie miałem żadnej kontrolki potwierdzającej jakiś tam problem, jak również komputer nic nie pokazywał, żadnych błędów, przez co miałem utrudnione znalezienie problemu. Zastanawia mnie więc jakie mogą być przyczyny spalenia tej izolacji, bo coś musiało to spowodować. Wykluczam temperaturę w tym miejscu, a poza tym były one w tzw ''peszlu'', który był nienaruszony. Ktoś może wie coś na ten temat?

    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    Izolacja pewnie uszkodzona od ciągłego kontaktu z olejem silnikowym. W ogóle jak otworzysz "sterownik" tej przepustnicy to pewnie będzie pełny oleju - ten typ tak ma. Dziwne że błędu nie zgłaszał, albo może niewłaściwym sprzętem próbowałeś błędy czytać, powinna świecić ta kontrolka samochodzik z kluczem.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 43  
    Kiepski styk - również powoduje przegrzewanie przewodów w okolicy złącza, mimo relatywnie małego przepływu prądu. Sprawdź same styki czy nie są przegrzane.
  • Poziom 21  
    Jak DPF OFF robiony był ecusyfem lub voltą to 80% z tablicy DTC zostało wycięte stąd też żadnego błędu nie zgłasza..
  • Poziom 2  
    ociz napisał:
    Izolacja pewnie uszkodzona od ciągłego kontaktu z olejem silnikowym. W ogóle jak otworzysz "sterownik" tej przepustnicy to pewnie będzie pełny oleju - ten typ tak ma. Dziwne że błędu nie zgłaszał, albo może niewłaściwym sprzętem próbowałeś błędy czytać, powinna świecić ta kontrolka samochodzik z kluczem.

    Kolega pewnie ma rację ,że możliwą degradację izolacji mógł spowodować olej ,ponieważ sama kostka również jest mokra w środku i niby to właśnie olej. Nie rozkręcałem jeszcze tego ''sterownika'' ale z pewnością to zrobię , ale skąd ten olej tam ? nie wiem . Auto było w trzech różnych warsztatach i sprawdzane tam pod kątem błędów , co nic nie wykazało .


    Dodano po 15 [minuty]:

    helmud7543 napisał:
    Kiepski styk - również powoduje przegrzewanie przewodów w okolicy złącza, mimo relatywnie małego przepływu prądu. Sprawdź same styki czy nie są przegrzane.

    Trudno powiedzieć by były ciepłe , nagrzane bądź nawet gorące. Nic takiego nie stwierdziłem jak również jakiś tam zmian przegrzania.

    Dodano po 1 [minuty]:

    marcin_70 napisał:
    Jak DPF OFF robiony był ecusyfem lub voltą to 80% z tablicy DTC zostało wycięte stąd też żadnego błędu nie zgłasza..

    Nic mi na ten temat nie wiadomo(auto belgijskie i nim w belgii jezdżę chodź może i tu sie tym zajmują ;) ) ,ale błędy w ogóle zgłasza tablica jak np. wypnę kostkę od ''przepływki'' powietrza.